Знайомтеся - геометрія. Перший урок геометрії. 7 клас

Про матеріал
Розробка уроку "Знайомтеся - геометрія". Перший урок з геометрії в 7 класі. Ще є презентація. Шукайте!
Перегляд файлу

Навчальний предмет: Геометрія. 7 клас

Розділ: Початкові поняття геометрії.

Тема: «Знайомтесь. Геометрія.»

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

 

 

Урок підготувала: Шуст Олена Андріївна

Вчитель математики, фізики, інформатики

Гаврилівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Вишгородського району

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перший урок геометрії в 7 класі 

Мета уроку: познайомити учнів з історією виникнення геометрії, з основоположниками геометрії, з основними геометричними  поняттями - точкою і прямою, з їх позначеннями, деякими геометричними фігурами на площині, повторити раніше вивчений геометричний матеріал;  прищеплення інтересу до предмета за допомогою вивчення історії та розвитку науки, розв’язування цікавих завдань, формування вміння акуратно і грамотно виконувати математичні записи.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація
«Знайомтесь. Геометрія », виконана за допомогою програми Microsoft Power Point 2003.

 

План уроку.
1. Вступне слово вчителя (слайди  1, 2).
2. Розповідь вчителя про історію виникнення і розвитку геометрії
      (слайд  3), про основоположника геометрії (слайд  4,5).
3. Повторення відомих геометричних фігур (слайд  6).
4. Введення основних геометричних фігур на площині і розв’язування задач (слайди  7,8).
5. Розповідь про креслярськіх інструменти, необхідні на уроках геометрії (слайд  9).
6. Фізкультхвилинка (слайд  11).
7. Розгляд геометричних ілюзій (слайди  12, 13, 14).
8. Рішення цікавих завдань (слайди  15, 16).

 

Хід уроку.


1. Вступне слово. Великий французький архітектор ЛеКорбюзьє на початку
  XX століття сказав: «Ніколи до цього часу ми не жили в такий геометричний період. Все навколо - геометрія ».
    Дійсно, світ, в якому ми живемо, наповнений геометрією будинків і вулиць, гір і полів, витворами природи та людини. Краще орієнтуватися в ньому, відкривати нове, розуміти красу і мудрість навколишнього світу вам допоможе новий предмет - геометрія.
  А вчений Галілео Галілей сказав:
«Геометрія є наймогутнішим засобом для витончення наших розумових здібностей і дає нам можливість правильно мислити і міркувати».

2. Історія виникнення геометрії.
Як виникла геометрія? Як сказав Евдем Родоський: «Геометрія була відкрита єгиптянами і виникла при вимірюванні землі. Це вимірювання було їм
необхідне внаслідок розлиття Нілу, постійно змивало кордони. Немає нічого незвичайного в тому, що ця наука, як і інші, виникла з потреб людини». Значить, геометрія виникла з практичної діяльності людей.
Потрібно було споруджувати житла, храми, проводити дороги, зрошувальні канали, встановлювати межі земельних ділянок і визначати їх розміри.
У перекладі з грецької слово «геометрія» означає «землемір»
(«Гео» - земля, «Метро» - міряти). Задовольняючи свої естетичні потреби, люди прикрашали орнаментами своє житло, одяг. Опановуючи навколишній світ, люди знайомилися з геометричними формами, вони стали вчитися вимірювати площі, довжини, тощо.
Заняття людей в давнину:
- Будівництво храмів і будинків;
- Прикраса орнаментом посуду і жител;
- Розмітка землі, вимірювання відстаней і площ, довжини посудин.
За кілька століть до нашої ери у Вавилоні, Китаї, Єгипті, Греції вже існували початкові геометричні знання, які добувалися досвідченим шляхом, а потім систематизувалися. Першим, хто почав отримувати нові геометричні факти за допомогою міркувань, був давньогрецький математик Фалес (6 століття до нашої ери). Поступово геометрія стає наукою. З V століття до нашої ери починається спроба грецьких учених привести геометричні факти в систему. Твір грецького вченого Евкліда «Початки» майже 2000 років був основною книгою, за якою вивчали геометрію. Геометрія, викладена в ній, стала називатися евклідової геометрією.

«В геометрії немає царських доріг»
Евклід - відомий давньогрецький математик, народився вАфінах близько 325 р. до н.е., був учнем Платона. У м.Олександрія організував математичну школу. Основна його робота «Початки», в якій він опрацював усі попередні досягнення грецьких математиків і створив фундамент для її подальшого розвитку. Евклід сам сформулював V постулат (аксіому) про паралельні прямі. Інші його роботи:
1. «Дані».
2. «Явища».
3. «Оптика».
Основоположники геометрії:
Платон заснував школу, девіз якої «Не знають геометрії недопускаються!»
(2400 років тому).
Фалес Мілетський (640-548 р. до н.е.). Евклід (III ст. До н.е.).Піфагор (VI ст до н.е.)
Рене Декарт (17 століття).

 

 

1. Повторити відомі геометричні фігури і сформулювати визначення планіметрії.
2. Введення основних фігур на площині.
Найбільша будівля складається з маленьких цеглинок, так і складні геометричні фігури складаються з простих фігур.Одна з них - точка. «Точка є те, що не має частин» Евклід.
Точка - результат миттєвого дотику, укол.
Точка позначається: А, В, С ... - великі букви латинськогоалфавіту
Пряма. Вона безмежна, на малюнку зображається тількичастина прямої.
Пряма МР або а - одна маленька буква латинськогоалфавіту або дві великі.
Завдання по готовому кресленню (слайд  8):
1) Назвіть (двома способами) прямі, зображені на кресленні.
2) Назвіть точки на кресленні.
3) Назвіть точки, що лежать на прямій а (n).
4) Назвіть точки, що не лежать на прямій а (n).
5) Назвіть точки, що не лежать ні на прямій а, ні на прямій n.

1. Розповісти про креслярські інструменти, необхідні на уроках геометрії.

2. Фізкультхвилинка.
 А тепер, друзі, всі дружно встали,
 Швидко руки вгору підняли,
 У сторони, вперед, назад.
 повернув праворуч, ліворуч,
 Ще руки вгору підняли,
 У сторони, вперед, назад.
 повернув праворуч, ліворуч,
 Тихо сіли, знову за діло!

 

1. Розгляд геометричних ілюзій (слайди  12, 13, 14).
В результаті розгляду ілюзій зробити висновок про те, що не можна довіряти своїм почуттям у геометрії. А незрозумілі факти потрібно доводити.
«Геометрія є мистецтво правильно міркувати на неправильному кресленні»
(Д. Пойя).

2. Рішення цікавих завдань (слайди  15, 16).
 1. Скільки квадратів ви бачите на малюнках?
№ 2. Скільки трикутників на малюнках?
Завдання діти розв’язують самі, пропонують варіанти відповідей, потім вони обговорюються і рішення проглядається на слайді. При вирішенні останнього завдання на слайді № 16, назви трикутників можна записати в зошит.
9. Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання

                                                                                   

1

 

doc
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
1027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку