Суть компетентнісно-орієнтованого підходу полягає у більш чіткому визначенні кола інтелектуальних та спеціальних умінь і завдань, спрямованих на їх розвиток. Самостійне виконання таких завдань дозволить визначити й оцінити рівень навчальних досягнень учнів. Дані завдання логічно поєднуються у шість груп. ДІАГНОСТИЧНИЙ ЕТАП
- «Метод прес» - «Мікрофон» - «Гронування» -«Асоціативний кущ» -гра «Пазли» - «Навчаючи-вчуся» -«Що (хто)? – Отже, що (хто)? «Корабель очікувань» - «Незакінчені речення» - «Щоденник подвійних нотаток» - «Сам собі вчитель» -«Анаграма» - «Знайди помилку» – Що тепер?» --- «Хмарка слів або тегів» «Кмітливий олівець» - «Разок намиста» - «Історичний волейбол» - «Упізнай героя» - «Одна хвилина» - «Три речення» - «Продовж фразу» - «Сінквейн» - «Клоуз - тести» - «Фішбоун» - «Кластер» -«Займи позицію» «Хронограф» - «Мішень» - «Робота в динамічних групах» «Асоціації» «Ромашка Блума» - «Діаграма Венна» -«Дешифратор» - «Робота з історичним джерелом» -«Акваріум» - «Хто більше» Організаційний момент Мотивація навчальної діяльності Актуалізація опорних знань Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу Узагальнення та систематизація знань -«Смайлики» - «Я бажаю тобі (собі)…» -«Спочатку було слово» -«Чарівна скринька» ПРАКТИЧНИЙ ЕТАП
Чому це оцінювання є зовнішнім та незалежним? ЗОВНІШНІМ – оскільки відбувається у спеціально підготовлених пунктах тестування. НЕЗАЛЕЖНИМ – бо його організація здійснюється незалежною установою. ОБ’ЄКТИВНИМ – оскільки ставить однакові вимоги та забезпечує рівні умови всім учасникам в Україні. ПРОЗОРИМ – бо забезпечує можливість громадського контролю. УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП ЗНО– це сукупність процедур з визначення рівня знань випускників для вступу в ВНЗ
Рецепт мого вчительського щастя Візьміть чашу терпіння, Налийте туди повне серце любові, Вкиньте дві пригорщі щедрості, Хлюпніть туди ж гумору, Посипте добром, Додайте якомога більше віри, І все це добре перемішайте. Потім намажте на шматок відпущеного вам життя І пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху.