Зображення еліпсів різної орієнтації з виділенням яскравою лінією ближньої частини еліпса.

Про матеріал

Урок для поглибленого вивчення образотворчого мистецтва. Предмет: малюнок. Тема: конструктивна побудова тіл обертання. Матеріал складається з двох уроків: зображення еліпсів різної орієнтації з виділенням яскравою лінією ближньої частини еліпса, зображення вази за допомогою еліпсів. Перший урок - вивчення нового матеріалу, виконання тренувальних вправ. Другий урок - урок закріплення знань, виконання практичної роботи з конструктивної побудови складної фігури.

Перегляд файлу

УРОК  № 11. Зображення еліпсів різної  орієнтації з виділенням яскравою лінією ближньої частини еліпса.

 

Мета:

  навчальна:  ознайомити  учнів з  правилами зображення еліпса, кулі, та предметів  на основі  овалів,  циліндричної  та  складної  форми;   

• розвивальна: розвивати вміння аналізувати предмети овальної, циліндричної, кулеподібної та складної форми; формувати естетичні почуття, смак; активізувати аналітичні здібності учнів;

  виховна: виховувати посидючість, охайність під час роботи, вдумливе сприйняття творів мистецтва.

Оснащення

  Матеріали та інструменти: прості олівці, гумки, аркуші паперу.

  Зоровий ряд: предмети обертання, зразки роботи,  малюнки учнів художньої  школи.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку 

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

 

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  Що таке графіка? Назвіть  види графіки?

 Чим графіка відрізняється від живопису?

 Назвіть матеріали та інструменти якими працюють  художники – графіки ?  Предмети яких форм,  оточують нас у повсякденному житті?

 

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

 У житті нас оточують предмети не тільки прямокутної, а й інших форм — циліндричної, кулеподібної, складної. Для того щоб зобразити такі предмети, необхідно бути дуже уважним та знати правила зображення таких предметів.

За допомогою еліпсів зображуються майже всі предмети посуду в будь-якому натюрморті,  можна зобразити основу (ескізну, каркасну модель) тварини або птаха, схематичну модель людини в русі, спрощені стилізовані елементи квітів, частини орнаменту, тощо.

 

4. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Куля та циліндр, ваза, пляшка,  належать до тіл обертання. Для того щоб правильно зобразити  предмети  циліндричної форми, необхідно знати як правильно  побудувати  еліпс, на основі якого будуються каркасні форми будь яких  тіл обертання.   Еліпси  можуть бути  різної  форми  та направленості. Уважно подивитеся на зразок. 

 

Навчальні  вправи:

Учитель. Зобразіть  ряд еліпсів  різних розмирів та направленості.

Для цього візьміть аркуш паперу, проведіть по дві  взаємно перпендикулярні вісі на яких позначте розміри еліпсу. Для зручності  роботи можна провести додаткову діагональну  лінію.  Виконання цієї вправи стане в пригоді для майбутньої роботи, коли ви зображуватимете вазу для квітів.

На дошці виконати вчительський малюнок – правила виконання еліпсів в тому числі і  помилки, які можуть виникати під час виконання практичної роботи.

 

Фізкультхвилинка.

 

6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Малювання предметів циліндричної, кулеподібної та складної форми, де можна застосувати вміння будувати еліпсів. (на високий рівень)

 

7. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

  Як правильно намалювати еліпс?

  Де застосовують  вміння будувати  овали?

  Як неправильно малювати  овали?

 

8. ПІДБИТТЯ  ПІДСУМКІВ УРОКУ. Образ. мистецтво 5 кл Рисування  еліпсів різної форми.

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку:  підготувати  лист для графічних  робіт формату А3, прості та кольорові олівці, гуми.

3. Проголошення уроку завершеним.

 

 

 

УРОК № 12. Зображення вази за допомогою еліпса.

 

Мета:

  навчальна: ознайомити учнів з поняттями «конструкція»; навчити аналізувати предмети, визначати конструктивну будову та пропорції  предметів;

  розвивальна: розвивати вміння аналізувати побудову  предметів, визначати їх конструктивні особливості; формувати естетичні почуття учнів;

  виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва. Оснащення

  Матеріали та інструменти: аркуші паперу, гумки, прості олівці.

  Зоровий ряд: роботи  учнів  на побудову натюрморту; конструктивне зображення вази.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку 

 

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

 

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Учитель. За словами видатного художника-педагога П. П. Чистякова, «предмет необхідно зображувати не тільки таким, яким він здається нашому оку, а яким він є, яким існує в натурі».

Ось і ми сьогодні дізнаємося, що необхідно знати для правильного і правдивого зображення всього того, що нас оточує.

 

3. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Як часто, дивлячись на речі, які нас оточують, ми не замислюємося над тим, як же правильно їх зобразити.

Художникові, який хоче правдиво зобразити ці речі, зрозуміло, що необхідно визначити конструкцію предмета (особливо якщо це предмет складної форми) та його пропорції.

Давайте і ми, як справжні художники, розберемося у цих досить складних поняттях. Що ж таке конструкція предмета?

Конструкція — це побудова, взаємне розташування частин зображення.

Розуміння конструкції форм приходить разом із осмисленням зовнішніх ознак предмета чи об'єкта зображення — його форми, розміру, прозорості, а також кольору і фактури. Тому часто можна почути від художників, що тим, хто хоче навчитися образотворчого мистецтва, необхідно знати все щодо композиційної побудови рисунка, конструктивної форми предмета, перспективи, світлотіні, специфіки пропорцій предметів та інших засобів для виконання рисунка.

Лінійно-конструктивна побудова повертає художника до його вміння «бачити предмети наскрізь»: чи то проста об'ємна геометрична форма, чи то складна форма (наприклад, ваза чи людина).

Потрібно пам'ятати, що зображення не має виглядати як креслення, його виконання лише підкорюється основним закономірностям перспективної побудови, а значну роль відіграють «натурне бачення» та мистецтво художнього розпізнавання.

Заходячи до меблевого магазину, ми бачимо безліч різних стільців. Чим вони різняться? Передусім пропорціями — співвідношеннями спинки і сидіння... і ми завжди підшукуємо той стілець, який не тільки сподобається нам ззовні, а й буде для нас зручним. Зверніть увагу на пропорційну побудову вази.  

 

4. ПРАКТИЧНА РОБОТА.

Послідовність зображення вази

  Передусім необхідно визначити розташування  вази   на аркуші.

  Визначити розміри  вази та його пропорції (висоту та ширину).

  Визначити вісь симетрії (циліндр має симетричну форму).

  Перпендикулярно до осі симетрії необхідно побудувати вісі верхнього  проміжних  та нижнього овалів.

  Відповідно до побудованих осей будуються верхній, проміжні та  нижній овали.

  Останнім етапом є світлотіньове моделювання форми.

 

5. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

  Що таке пропорції предметів1?

  Що таке конструкція предмета чи об'єкта?

♦ Чи залежить зовнішній вигляд предмета від його пропорцій? А від конструкції?

6. Підбиття підсумків уроку . 

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести олівці, гумки, альбоми; звернути увагу на пропорції обличчя батьків, конструкцію однакових предметів удома (ваз, чашок, меблів та ін.).

3. Проголошення уроку завершеним.

                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку