Зображення інтерєру в кольорі

Про матеріал
Урок образотворчого мистецтва 7 клас. Дуже цікавий та пізнавальний для дітей даної вікової категорії. Призначений для викладання в школах рівня стандарт.
Перегляд файлу

Урок №6

Тема: Зображення інтер єру в кольорі « Моя власна кімната»

Мета: учити проектувати інтер єр  з елементами природних форм;  удосконалювати навички зображення предметів у перспективі; розвивати асоціативно-образне мислення, фантазію, уяву; формувати розуміння учнями зв язків образотворчого мистецтва з природним і культурним середовищем ; виховувати бережне ставлення , любов до природи.

Зоровий ряд:  схеми інтер’єрів з різними точками сходження, репродукції картин (Л. Плахов «У кузні»,  С. Андріяка «Дачний інтер’єр»,     В.В. Городецький «Інтер’єр будинку з Химерами», зразок роботи вчителя;  слайди інтер’єрів.

        Обладнання: простий олівець, лінійка,фарби,пензлі, альбом.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

l. Організаційний момент

ll. Актуалізація нових знань і уміння

Фронтальне опитування

  • Що таке перспектива?
  • Які види перспективи ви знаєте?
  • Де застосовують знання про перспективу?
  • Що таке інтер єр?

lll. Мотивація навчальної діяльності                                                                   

 Ідучи вулицею,  озирніться навколо і всюди побачите пейзаж. Але варто перетнути поріг і ввійти до будь-якого будинку, як ви потрапите до світу не менш цікавого та привабливого для людини – світу інтерєру.

Побудова асоціативного куща «Інтерєр»

lV. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ми  також  виконаємо малюнок в жанрі інтерєру, але тепер у зображення інтер єру додамо колір та  елементи природних форм.

V. Вивчення нового матеріалу

На попередніх уроках ми говорили, що інтер єр складається з приміщення (стін, підлоги, стелі чи склепіння) та обладнання (меблів, картин, килимів, освітлювальних приладів тощо). Інтер’єр є синтезом різних видів мистецтва, підпорядкований архітектурі. Його характер змінюється відповідно до зміни архітектурного стилю.

Розгляд інтерєрів на слайді

Інформація « дослідників»

   1-й  «дослідник». Жанр інтерєру дає змогу бачити, як жили сучасники художника та він сам. Інтерєри можуть бути найрізноманітнішими: просторими й тісними, світлими й темними, багатими та вбогими. Як частина  картини інтер’єр існує досить давно. Зображення фігур на фоні інтер’єру зустрічаємо ще в мистецтві Стародавнього Єгипту.

   2-й « дослідник». Інтер’єр як самостійний жанр склався в Голландії у ХVll ст. Художники пожвавлювали інтер’єр, використовуючи стажар (предметне середовище, що оточує об’єкт: зображення людських фігур, необхідних для підкреслення масштабу; рельєф, зелені насадження, транспортні засоби та ін..), щоб показати пропорційність приміщення.

   3-й дослідник. Інтер’єр як будь-який інший жанр, здатний розповісти про людину: хто вона, чим захоплюється, який має характер. Про все це уважному спостерігачеві повідомляють речі, їх розташування, стан житла. Погляд художника є вибірковим. Цікаве для себе він робить на картині виразнішим, прагне підкреслити. І навпаки, незначні деталі згладжу, відводить у тінь або зовсім позбувається їх.

Дослідження певного інтер єру. ( Демонстрація картини С. Андріяка «Дачний інтер’єр»).

   - Хто міг би мешкати в цьому будинку?

   - Якими є професії членів родини?

   - Чи мешкають діти в цьому будинку?

   - Які почуття викликає у вас цей інтерєр?

Гра «Добери колір»  (Діти добирають фон для кімнати)

Розгляд інтерєрів на слайді

Стиль в інтер’єрі – це сформована система принципів, закономірностей і правил певного творчого методу, а також особливості художніх форм, властивих якій-небудь історичній епосі.
Класицизм   Характерні риси :спокій і витонченість, запозиченіу прекрасного минулого Еллади; ясні геометричні форми; стриманий декор і дорогі, якісні матеріали (натуральне дерево, камінь, шовк і ін.).

Бароко  Характерні риси: показна розкіш, парадність; надлишок декоративних деталей; пишність і урочистість.
Рококо Характерні риси відхід від життя в світ фантазії, ігри; панує граціозний, примхливий орнаментальний ритм головний елемент орнаменту – рокайль.

Модерн Характерні риси: підкреслювалися чистота матеріалу і простота ліній;краса нарівні з функціональністю; чітка геометрія в просторі; політ фантазії, пошук яскравих, незвичайних тонів, малюнків тканин  і декорів інтер'єру

Сюрреалізм  Характерні риси : характерні біоморфні, обтічні, розпливчасті форми і силуети; яскраві контрастні перепади: червоно-синій, чорно-білий, жовто-зелений
і т.д.; фантастичність, абсурдність і мінливість образів, парадоксальність форм

Футуризм Характерні риси:  прославлення і оспівування  науково-технічного прогресу і динамізму нової епохи

Органічний дизайн (біоморфізм) Характерні риси :наслідування природним формам; переважне використання  натуральних матеріалів

Хай-тек  Характерні риси:
«форма слідує за функцією», тобто деталі конструкції стають елементами дизайну;характерна гіпертрофована функціональність споруд  при мінімальному декорі;використання інноваційних промислових матеріалів  в новому контексті

Оп-арт  Характерні риси :створення просторових  оптичних ілюзій та імітації руху
за допомогою  багаторазово повторюваних  і перетікають одна в іншу
простих геометричних фігур.

 

Vl. Робота над формуванням навичок та вмінь

Гра «Доповни речення»  

      Перспективу,  у якій одну зі стін зображують паралельно до картини, називають…  фронтальною . Для фронтальної перспективи є характерними простота побудови й виразність.

    Головна точка сходження розташована на…. фронтальній стіні в місті перетину вертикальної осьової лінії картини з… лінією горизонту. Бічні стіни на малюнку будуть… однаковими.

    Якщо потрібно побудувати зображення з більшим видом на праву половину інтер’єру, то точку сходження  зсувають від центра картини… ліворуч, а якщо потрібно більше зображення лівої сторони, то точку сходження зсувають… праворуч від центра картини.  Кутовий інтер’єр – усі стіни розташовані під кутом до картинної площини; для перспективної побудови малюнка потребує…. двох точок сходження.

    Квіти – частина природи. Вони створюють затишок, комфорт; збагачують повітря киснем,  чарують своєю красою, ніжністю і є невід’ємною частиною дизайну інтер’єру нашого житла.

Vll. Творча робота учнів

   Учні проектують  інтер’єр власної кімнати

Послідовність побудови інтер’єра. (Порядок побудови зображенння інтер’єра для фронтального і кутового положення однаковий.)  

  1. Проведи лінію горизонту відповідно до натури і визнач точку сходження

горизонтальних ліній  інтер’єра яка залежить від точки зору. Проведи

основні лінії стін підлоги, стелі.(рис.1) Побудуй предмети першого, другого і дальнього планів з визначенням місця, яке вони займають на горизонтальній площині підлоги, розміри загальної їх форми, щодо основних розмірів інтер’єра.(рис.2) Перевір правильність побудови всіх предметів інтер’єра з урахуванням перспективних змін в їхніх розмірах та розташування їх у просторі.   

  1. Прикрась інтер’єр кімнатними рослинами.
  2. Заверши малюнок олівцем, детально промалюй перший план.(рис.3)
  3. В кольорі почни роботу в техніці « по вологому» із розроблення дальніх планів. Закінчуй в техніці «по сухому», детально проробляй предмети першого плану.        

Vlll. Підведення підсумка уроку       

   Учні презентують свої роботи.

   Учитель   аналізує дитячі роботи, дає загальну оцінку виконаних робіт, оцінює діяльність учнів на уроці. 

   Домашнє завдання на наступний урок. 

 

 

Послідовність побудови інтер’єра.

(Порядок побудови зображенння інтер’єра для фронтального і кутового положення однаковий.)

  1. Проведи лінію горизонту відповідно до натури і визнач точку сходження

горизонтальних ліній  інтер’єра яка залежить від точки зору. Проведи основні лінії стін підлоги, стелі.(рис.1) Побудуй предмети першого, другого і дальнього планів з визначенням місця, яке вони займають на горизонтальній площині підлоги, розміри загальної їх форми, щодо основних розмірів інтер’єра.(рис.2) Перевір правильність побудови всіх предметів інтер’єра з урахуванням перспективних змін в їхніх розмірах та розташування їх у просторі.   

  1. Прикрась інтер’єр кімнатними рослинами.
  2. Заверши малюнок олівцем, детально промалюй перший план.(рис.3)
  3. В кольорі почни роботу в техніці « по вологому» із розроблення дальніх планів. Закінчуй в техніці «по сухому», детально проробляй предмети першого плану.        

 

 

 

 

 

 

Стиль в інтер’єрі – це сформована система принципів, закономірностей і правил певного творчого методу, а також особливості художніх форм, властивих якій-небудь історичній епосі.
Класицизм   Характерні риси :спокій і витонченість, запозичені
у прекрасного минулого Еллади; ясні геометричні форми;
стриманий декор і дорогі, якісні матеріали (натуральне дерево, камінь, шовк і ін.).

Бароко  Характерні риси: показна розкіш, парадність; надлишок декоративних деталей;
пишність і урочистість.
Рококо Характерні риси відхід від життя в світ фантазії, ігри; панує граціозний, примхливий орнаментальний ритм головний елемент орнаменту – рокайль.

Модерн Характерні риси: підкреслювалися чистота матеріалу і простота ліній;краса нарівні з функціональністю; чітка геометрія в просторі; політ фантазії, пошук яскравих, незвичайних тонів, малюнків тканин  і декорів інтер'єру

Сюрреалізм  Характерні риси : характерні біоморфні, обтічні, розпливчасті форми і силуети; яскраві контрастні перепади: червоно-синій, чорно-білий, жовто-зелений
і т.д.; фантастичність, абсурдність і мінливість образів, парадоксальність форм

Футуризм Характерні риси:  прославлення і оспівування 
науково-технічного прогресу і динамізму нової епохи

Органічний дизайн (біоморфізм) Характерні риси :наслідування природним формам;
переважне використання  натуральних матеріалів

Хай-тек  Характерні риси:
«форма слідує за функцією», тобто деталі конструкції стають елементами дизайну;
характерна гіпертрофована функціональність споруд  при мінімальному декорі;
використання інноваційних промислових матеріалів  в новому контексті

Оп-арт  Характерні риси :створення просторових  оптичних ілюзій та імітації руху
за допомогою  багаторазово повторюваних  і перетікають одна в іншу
простих геометричних фігур.

Послідовність виконання інтер'єру .

1. Визначаємо лінію горизонту і точки сходження, остання визначається при перетині діагоналей

2. Знайдіть основні лінії, що обмежують площини стін, стелі, підлоги.
3. Після того, як основа інтер'єру побудована, почніть перспективну побудову великих предметів (вікон, дверей, меблів тощо)
 

 

 

 

 

 

 

С.Н. Андріяка «Дачний інтер’єр”

 

                   

        Л. Плахов «У кузні»                                    Інтер’єр гостинної

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2019
Переглядів
7549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку