Зображення України в картографічних творах. Види картографічних зображень.

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Зображення України в картографічних творах. Види картографічних зображень." Урок засвоєння нових знань
Перегляд файлу

Урок № 5

8 клас

Тема: Зображення України в картографічних творах. Види картографічних зображень.

Мета уроку: навчальна: актуалізувати та закріпити знання учнів про географічні карти, види карт та способи картографічного зображення; ознайомити з картографічними зображеннями території України в різні часи, освітніми картографічними ресурсами; розширити знання про сфери застосування комп'ютерних технологій; розвивальна: розвивати картографічну грамотність, уміння аналізувати та порівнювати; формувати переконання в необхідності оволодіння комп'ютерними технологіями; виховна: виховувати повагу до праці картографів; розвивати пізнавальні можливості, самостійність.

Обладнання: підручник, фізична карта України, атлас.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Експрес тести:

Великомасштабні карти це карти з масштабом :

А. 1: 200 000   Б.1:200 000 – 1: 1000 000    В. більше 1:1000 000

Карта підземних вод України це карта

А. загально географічна    Б. тематична

Для зображення характеристики об’єктів та явищ , що є суцільними на земній поверхні і їх можна розмежувати використовують спосіб

А. якісного фону   Б. ареалів    В. картограми    Г. точковий

Щоб показати територію проживання певних груп тварин на картах використовують спосіб

А. ареалів    Б. кількісного фону   В. ізоліній   Г. точковий

Родовища корисних копалин зображують на карті  за допомогою способу

А. точкового   Б. локалізованих знаків   В. картограм    Г. ізоліній

Для зображення кордонів держав на картах використовують спосіб

А. ізоліній    Б. точковий    В. лінійних знаків   Г. якісний фон

Як називають ізолінії якими зображують рельєф на карті

А. ізогієти   Б. ізотерми   В. горизонталі   Г. ізобати

Чи відрне твердження , що для зображення на карті масових зосереджень об’єктів використовують метод точок різних розмірів

А.вірно  Б. не вірно

Статистичні показники на картах зображують за допомогою способу

А. картодіаграм   Б. картограм   В. точковий   Г. якісний фон

Який спосіб зображення об’єктів на карті показаний на малюнку

А. якісний фон   Б. ареалів   В. ізоліній   Г. картодіаграм

Який спосіб зображення об’єктів на карті показаний на малюнку

А. ізоліній   Б. точковий    В. лінійних знаків    Г. картограми

Який спосіб зображення об’єктів на карті показаний на малюнку

А. Картодіаграм   Б. точковий    В. ареалів    Г. локалізованих знаків

 Бліцопитування

1. На які групи поділяють карти за масштабом? До якої з них належать карти України у шкільному атласі? стінні карти України?

2. Яку групу карт за охопленням території ви найчастіше використовували на уроках географії в 7 класі? До якої групи належить більшість карт в атласі 8 класу?

3. Наведіть приклади тематичних карт, що є у вашому атласі.

4. Назвіть основні способи картографічного зображення місцевості.

Картографічний практикум (робота в парах)

Розгляньте карти «Клімат України» (один учень) та «Геологічна будова України» (другий учень). Визначте, які способи картографічного зображення застосовані для передання їх змісту, та запишіть їх у зошити. Обміняйтеся зошитами та здійсніть взаємоперевірку.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Вступне слово вчителя

Мандрівникам у XXI столітті стало набагато комфортніше пересуватися по світу завдяки детальнішим супутниковим картам та пристроям із модулями GPS-навігаторами, які доведуть точно до визначеного пункту. Порівняно із компасами та схемами приблизних маршрутів це якісна і точна навігація. Крім того, GPS-модулі зараз є практично в кожному смартфоні або планшеті.

Вже нікого не дивує, що картографічна інформація може бути представлена по-різному.

Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати картографічні зображення території України в різні часи, знайомитися з новітніми картографічними технологіями та картографічними інтернет-джерелами.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах

1 навчальні карти та атласи

2. картографічні інтернет джерела

3.геоінформаційні та сучасні навігаційні системи

Скласти до кожної частини параграфу 6 запитань типу вірю – не вірю

Групи задають іншим групам  свої запитання

V. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Проблемне запитання

Чи потрібно вчитися працювати зі звичайними паперовими картами, якщо маєш GPS-навігатор? Відповідь обґрунтуйте.

Картографічний практикум

Порівняйте електронні карти та ГІС із паперовими географічними картами. Назвіть переваги та недоліки кожного виду картографічних зображень.

Прийом «Ерудит»

Розгадування кросворда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонтали:

По вертикали:

2. ареалів

7. ізобати

8. карта

12. легенда

13. ізотерми

1. горизонталі

3. картодіаграм

4. циліндричні

5. масштаб

6. великомасштабні

9. тематичні

10. атлас

11. ізогієти

1.Лінії , якими позначають рельєф на карті

2.Спосіб позначення на карті, яким позначають райони поширення корисних копалин

3.Спосіб позначення на картах , коли використовують стовпчики чи кола

4.За допомогою яких проекцій створюють карти світу

5.Показник , який показує в скільки разів зменшена поверхня Землі накарті

6.Як називають карти з масштабом 1:200 000

7.Лінії, які поєднують точки з однаковою глибиною морів

8.Зменшене узагальнене зображення земної поверхні на площині

9.Як називають карти, які присвячені певній темі

10.Сукупність карт, які присвячені певній темі

11.Лінії , що з’єднують точки з однаковою кількістю опадів

12. Система умовних позначень та текстових пояснень на карті

13.Лінії , що з’єднують точки з однаковою температурою

Джерела географічної інформації

 

1. Найважливішими джерелами географічної інформації є… ( енциклопедії, довідники, карти, атласи, інтернет).

2. Методами збору географічної інформації є…(експедиції, стаціонарні дослідження, екскурсії, мандрівки).

3. Стаціонарні дослідження здійснюють в установах і закладах, які працюють…( на одному місці).

4. До нетрадиційних джерел географічних знань відносять…(географічні описи в мистецьких творах).

5. Зменшене і узагальнене зображення земної поверхні на площині, виконана в певному масштабі і за допомогою умовних знаків називається… (географічною картою).

6. За змістом географічні карти поділяються на…(загально-географічні,тематичні).

7. Для відбору об’єктів та узагальнення здійснюють…(картографічну генералізацію).

8. Математично визначений спосіб зображення земної поверхні на площині називається…( картографічна проекція).

9. Картографічні проекції об’єднають у групи за…(видом допоміжної поверхні).

10. Коли проектування з кулі здійснюється на поверхню циліндра, то така проекція називається…( циліндричною).

11. Залежно від характерів і розмірів спотворі розрізняють проекції…( рівнокутні, рівновеликі і довільні).

12. Кут між північним напрямком географічного меридіану і напрямком на певну точку називається…(дійсним азимутом).

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Тепер ви знаєте, як виглядала територія України в картографічних творах різних часів. Сучасна картографія надає нам величезні можливості досліджувати світ та нашу країну за допомогою найсучасніших картографічних ресурсів. Але для того щоб працювати з будь-якими географічними картами, потрібні певні знання та вміння. Саме тому з наступного уроку ви будете вчитися працювати з топографічними картами.

(Учитель аналізує та оцінює роботу учнів на уроці.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §  підручника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку