Зошит для організації самостійної/дистанційної роботи із зарубіжної літератури

Про матеріал
Робочий зошит допомагає організувати роботу викладачу зарубіжної літератури під час очно та дистанційного навчання.
Перегляд файлу

image


ЗМІСТ

Етапи й шедеври Античності. Гомер.

3

Відродження в Італії. Данте Аліг’єрі.

7

Ренесанс в Англії. Вільям Шекспір.

11

Від романтизму до реалізму. Ернст Теодор Амадей Гофман. 

15

Розвиток романтизму в США. Волт Вітмен.

19

«Золоте століття» роману. Фредерік Стендаль.

22

Оскар Уайльд.

25

Перехід до модернізму. Шарль Бодлер.

29

Поезія французького символізму. Поль Марі Верлен. 

33

Жан Ніколя Артюр Рембо.

37

Драматургія кінця ХІХ – початку ХХ століття. Моріс Метерлінк.

40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зарубіжна література 10 клас                    Робочий зошит – частина №1                         Мотліч І.П.                    

 

 Етапи й шедеври Античності

 

Пергаментом папір розгортає листи, І майже без зусиль ляга під стрічку стрічка…

Євген Маланюк   

 

Гомер  (близько VIII ст.. до н.е.) 

Гомер кожній людині дає рівно

Стільки, скільки вона в змозі взяти.

І.Златоуст

          

1.      imageДайте відповідь на запитання: 

 Опрацюйте розділ «Мандруючи сторінками далеких епох» підручника «Зарубіжна література 10 клас (рівень стандарту)» і

дайте лаконічну відповідь: 1.  Які три роди літератури розвивались за часів Античності?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ 

2.      Які народи вважаються засновниками античної літератури?

____________________________________________________________________

3.      Що є основним джерелом сюжетів, тем, образів і мотивів античної літератури?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

4.      Який період охоплює доба Античності?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

image 

2. Закінчити речення:  

Героїчний епос це -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ 

Епічна поема це -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

4

 

Давньоримські поети  -

____________________________________________________________________

Автор поем «Іліада» та «Одіссея»  -

____________________________________________________________________

«Одіссея» це -

____________________________________________________________________

 

  image  3.  Попрацюємо з текстом  

1.       Перевірка знання сюжету поеми. Розташуйте події  у правильній послідовності:

Спортивні змагання Одіссея з феакійцями

Перебування у Евмея

Одіссей стріляє з лука через 12 кілець

Одіссей слухає спів Демодока

Одіссей повертається додому у вигляді жебрака

Укладання миру між Одіссеєм та родичами убитих

Одіссей відкривається сину

Пенелопа впізнає Одіссея

Німфа Каліпсо тримає Одіссея в гроті, бажаючи мати його за чоловіка

Феаки відправляють Одіссея додому на швидкоплинному кораблі

Посейдон гнівається на Одіссея за осліплення циклопа Поліфема і надсилає жахливу бурю

Няня Евріклея впізнає Одіссея по рубцю на нозі 

_______________________________ _______________________________ _______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________ _______________________________ _______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

______________________________

 

2.       Перегляньте в тексті назви місць подорожі Одіссея та  вкажіть порядковий номер кожної зупинки відповідно до сюжету поеми «Одіссея»:

 

зупинки

Назва місця подорожі Одіссея

№ зупинки

Назва місця подорожі Одіссея

 

Ітака

 

Троя

 

Острів сирен

 

Підземне царство Аїда

 

Острів циклопів

 

Острів Огігія

 

Сцілла і Харібда

 

Країна лотоса

Зарубіжна література 10 клас                    Робочий зошит – частина №1                         Мотліч І.П.                    

 

3.       Прочитайте імена основних персонажів «Одіссеї». Підкресліть червоним кольором імена тих героїв, які допомагали  Одіссею:

 

Гермес,Зевс, Афіна,

 


Посейдон, Каліпсо, Лаерт,

 

image      Телемах, Пенелопа, Евріклея,              Одіссей

              Евмей, Філотій, Антоній,


                           еврімах, Цирцея

 

 

4.       Випишіть низку епітетів, якими нагородив автор Одіссея:

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

 

imageimage4.   Творча  робота.

 

 

Складіть «Діамант перемоги Одіссея» із рис характеру Одіссея, що на вашу думку, допомогли йому врятуватися і досягнути своєї мети.

 

 

   

 

Оцінка за тему _________________________                         Підпис  _____________________

6

 

image Відродження в Італії

 

Данте Аліг’єрі  (1265-1321) Поема «Божественна комедія»

Він тихо іде, він повільно іде. У нього й чоло ще таке молоде!

Хто скаже про нього: 

старий він як світ? Він – Данте. Йому тільки тисяча літ. Ліна Костенко

 

image  1. Дайте відповідь на  запитання: 

 Опрацюйте розділ «Мандруючи сторінками далеких епох» підручника «Зарубіжна література 10 кл (рівень стандарту)» і

дайте лаконічну відповідь:

1.   Яка країна являється батьківщиною Відродження? ______________________

 

2.   Які основні риси відрізняють культуру Ренесансу від середньовічної культури?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ 3. Вкажіть основні етапи  італійського Відродження.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

4. Кого з видатних письменників-гуманістів італійського Відродження ви запам’ятали?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ 5. Кого з  творців мистецтва італійського Ренесансу ви знаєте?

____________________________________________________________________ 6. Пригадайте, твори яких письменників доби Відродження ви читали.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

7. З яким періодом життя Данте Аліг’єрі пов'язаний його твір «Божественна комедія»?

____________________________________________________________________

 

image 2. Закінчити речення: 

Відродження, або Ренесанс це -

_____________________________________________________________

____________________________________________________________________


____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Гуманізм в перекладі означає - _________________________________________

Поема це-

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ Комедія це -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ Терцина це -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

image 3.  Попрацюємо з текстом: 

1.                 Установіть відповідність між образами поеми Данте та їхнім алегоричним змістом.

1. Данте

А Людські пристрасті й вади

2. Хижі звірі

Б Світлий розум

3. Вергілій

В Божественна мудрість

4. Беатріче

Г Палке кохання

 

Д Людська душа

 

2.                 Розшифруйте числову формулу, що пов’язана з композицією «Божественної комедії» та підпишіть кожне числове позначення:

                        image

1    ____  33 ______  33 ______  33 ______

 

imageimageimage9 ____  2+7 ____ 7+2 ____ 1 __

 

3.                 Прочитайте вислови з «Божественної комедії» Данте і вкажіть де і ким були сказані ці слова.

     «На півшляху свого земного світу / Я трапив у похмурий ліс густий» 

     «Лишайте сподівання всі, хто входить»

     «Кохання, що кохать дає коханим»

     «Немає більшого страждання,/

Як згадувати любий щастя час

/ В біду»

_______________________________

_______________________________

_______________________________ _______________________________ _______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

______________________________

4.                 Закінчте логічну послідовність і впишіть пропущені  відповідності, що утворюють «дев’ять кіл» Пекла:

Перше коло                          -                 нехрещені,

Друге коло - _________________________________,

Третє коло - _________________________________,

Четверте коло - ______________________________,

П’яте коло - _________________________________,

Шосте коло - ________________________________,

Сьоме коло - _________________________________,

Восьме коло - ________________________________,

Дев’яте коло - ________________________________.

 

image 

4. Вирішуємо важливі питання.

 

1.                 Продовжте речення: «Читаючи «Божественну комедію» Данте, я замислився/замислилась над…»

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___

2.                 Чи можемо ми назвати поему Данте енциклопедією Середньовіччя? Появу якої нової системи цінностей просвітила творчість Данте?

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

3. Ми живемо у ХХІ столітті – столітті жорстокості й милосердя, цинізму й щирості, егоїзму та альтруїзму. Здається, що відколи існує людство, ще ніколи не було такої необхідності, як зараз, говорити про моральність, духовність, сенс життя. Тому накресліть в зошиті 9 кіл пекла і розташуйте там грішників ХХ-ХХІ століття.

 

 

 

Оцінка за тему _________________________                         Підпис  ____________________

 


 

imageРенесанс в Англії

 

Вільям Шекспір  (1564-1616) Трагедія «Гамлет»

 

Сяйво генія, чиє проміння 

проникає всюди, - ось що таке Шекспір.

Віктор Гюго

 

    

  

image1. Дайте відповідь на  питання 

 Опрацюйте розділ «Мандруючи сторінками далеких епох» підручника «Зарубіжна література 10 кл (рівень стандарту)» і

дайте лаконічну відповідь:

1.   Вкажіть хронологічні межі  та періоди епохи Відродження в Англії

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

2.   Як звали династію та королеву Англії, що правила в час, який називають

«золотим віком»

___________________________________________________________________ 3. Вкажіть представником якого періоду англійського Ренесансу є В.Шекспір

___________________________________________________________________

4. Впишіть в схемі назви творів, які Шекспір-драматург написав у відповідний із трьох періодів своєї творчості:

 

                                                                     37 п’єс

            

 

 

                                         Романтичний (1608-1613)

                      ___________________________________

 

 

                                           Трагічний (1601-1608)

image                     ____________________________________

 

2. Рольова гра.  Оптимістичний (1591-1601)

Уявіть , що ви ________репортер і готуєтесь взяти інтерв’ю в Шекспіра. ____________________________

Запишіть ті питання, які вас найбільше цікавлять щодо  «шекспірівського питання». ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

image 2. Закінчити речення.  Сонет це

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ 

Трагедія це -

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ 

Нещастя, які спіткали Гамлета:

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ 

 

image 

3.  Попрацюємо з текстом  

1.   Знайдіть у тексті й випишіть у зошит крилаті вислови

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ 

2.   Прочитайте монолог Гамлета (Перша дія сцена 2). Які почуття сповнюють душу героя? Що їх викликало?

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ 

3.   Прокоментуйте слова Гамлета: «Данія – тюрма…». Поясніть, що мав на увазі принц

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ 

4.   Прочитайте діалог Офелії та Гамлета (Третя дія). Які думки та почуття викликав у вас цей епізод?

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ 

5.   Поєднайте стрілками героїв трагедії та їхній соціальний статус

 

Офелія

Гамлет 

Клавдій 

Гертруда 

Гораціо 

Лаерт 

Розенкранц 

Гільденстерн

Фортинбрас 

Полоній 

 

Королівський радник

Дочка Полонія

Син Полонія

Друг Гамлета

Придворні

Королева Данії

Король Данії

Принц Данії

Принц Норвегії

 

 

 

6.   Навіщо Гамлет вдає із себе божевільного?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

image 

4. Вирішуємо проблемне за питання.

      Символом чого, на ваш погляд, є данське королівство?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________

      Напишіть які риси характеру Гамлета змусили його вагатися?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ______________________________________________________________

      Чому, на ваш погляд, образ Гамлета став вічним? Аргументуйте свою думку._______________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

      Девізом короля Клавдія були слова «Мета виправдовує засоби». Чи згодні ви з ним?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

 

 

 

Оцінка за тему _________________________                         Підпис  ___________________

image Від романтизму до реалізму Ернст Теодор Амадей Гофман  (1776-1822) Повість-казка  «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»

Він жив у двох світах – реальнім і уявнім,  поетичнім; у світі радників, асесорів і  у світі високого фантастичного злету.

Валерій Шевчук      

 

image 1. Дайте відповідь на  питання 

 Опрацюйте розділ «Від романтизму до реалізму» підручника

«Зарубіжна література 10 кл (рівень стандарту)» і дайте

лаконічну відповідь:

1. Павло Сакулін писав: «Романтизм – красивий юнак у плащі та крислатому капелюсі; кучеряве волосся розвівається за вітром; зір, що палає від захвату, звернений до неба. Художній реалізм – зрілий чоловік зі здоровим кольором обличчя, зі спокійним і вдумливим поглядом.» А як ви уявляєте ці напрямки? ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ 2. Які  міста вплинули на розвиток романтизму в Німеччині

____________________________________________________________________

3.   Розгляньте таблицю і запишіть прізвища найяскравіших представників  кожного періоду

Періодизація літератури німецького романтизму

Назва періоду

Хронологічні межі

Найяскравіші представники

Ранній або єнський

1795-1805

 

Гендельберзький

1806-1815

 

Пізній або берлінський

1815-1848

 

4.   Вкажіть прізвища перекладачів творів Гофмана українською мовою

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

image2. Закінчити речення. Іронія це -

______________________________________________________________

____________________________________________________________________ 

Гротеск це -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Соціальна сатира це -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Філістер -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

image 

3.  Попрацюємо з текстом 

1. Яким уперше перед читачем постає крихітка Цахес? Підтвердьте відповідь цитатою із тексту.

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ 2. Дайте оцінку правлінню Пафнутія князівством та його баченням щодо освіти.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ 3. Запишіть опис Бальтазара, використовуючи цитати з твору (розділ 2)

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

4. Схарактеризуйте Цинобера (за розділами 2-5) 

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ 5. З’єднайте автора слів та ім’я героя твору:

 

imageАле ніякий внутрішній голос у тебе не прокинувся.

 

Жорстоко висміювати людину,  що її природа так жахливо  скривдила, як цього малого вершника.

 

Я люблю юнаків, що так , як ось ти, …., 

в чистому серці своєму носять тугу кохання

 

…і чи не маю я права поглузувати з нього,  як із справжнісінького блазня?

 

 

6. Заповніть таблицю:

Двосвіття повісті-казки «Крихітка Цахес»

Два плани розгортання дії твору

реальний

фантастичний

 

 

 

 

 

Дві групи персонажів

філістери

ентузіасти

 

 

 

 

 

image4. Вирішуємо проблемне запитання.

      Що, на ваш погляд, символізують три вогнисто-червоні волоски на голові Цахеса? ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

      Ким є Цахес насправді – пасивним виконавцем чужої волі чи активним носієм зла? 

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

      Кого можна назвати Цахесом у наш час?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

image4.   Творча  робота.

Напишіть твір за повістю-казкою Гофмана на одну з тем : «Чи є місце чарам у буденному житті?», «У чому причина могутності Цахеса?», «Чому саме

Бальтазар рятує світ від Цахеса?»

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

 

 

 

Оцінка за тему _________________________                         Підпис  ___________________

 

 

imageРозвиток романтизму в США 

 

Волт Вітмен (1819-1892) Збірка «Листя трави»

 

Ти, Уолтер Уїтмен,  Океаном розтроганий вщерть! 

Ти вже визрів, поете, спів  мірним по духу й закланню… 

І. Драч.

 

image   1. Опрацюйте розділ «Розвиток романтизму в США» підручника «Зарубіжна література 10 кл (рівень стандарту)» і дайте лаконічну відповідь:

1.   Вкажіть хронологічні межі американського романтизму

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

2.   Хто з найяскравіших письменників США розвивав у літературі зрілий і пізній романтизм?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

                                                                              

2.  imageЗакінчити речення:  Трансценденталізм -

______________________________________________________________

______________________________________________________________

____________________________________________________________________  Верлібр це -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ Урбанізація це -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

3.  imageПрацюємо з біографією і творчістю поета.

 

Складіть візитну картку  Волта Вітмена

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

          Прочитайте статтю підручника «Що таке трава?» і  запишіть один символ трави  із запропонованих, який вам ближчий.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

          Поясніть значення наведених уривків.Вкажіть на факти з історії США, які згадуються у творі 

О капітане! Батьку! Страшна скінчилась путь, -

Всі бурі витримав наш корабель,сміливців лаври ждуть...

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Я ступаю на шлях відкритий безжурно, Здоровий, вільний - весь світ переді мною,

Довга тіниста путь веде мене, куди я захочу..

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

image 4. Вирішуємо проблемне за питання. І.Драч проголошував

Рокотан - океан! Так Уолтере, збурений теслю.

Галька, гравій, граніт - Це розкришені зуби його.

Ну, а ти ж бо стропила

Крейдою хижо накреслюй, І роби, і рубай, і рубайся, Уолтере, чортів огонь!

Що цими рядками стверджував поет? 

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка за тему _________________________                         Підпис  ___________________

image«Золоте століття» роману Фредерік Стендаль  (1783-1842)

 

Роман «Червоне і чорне»                              

           

Літературна діяльність Стендаля  виникла з його любові до активного 

життя і керувалася цією любов’ю.

Густав Лансон       

image1. Дайте відповідь на  запитання. 

 Опрацюйте розділ «Золоте століття» роману» підручника

«Зарубіжна література 10 кл (рівень стандарту)» і дайте

лаконічну відповідь:

Хто автор слів «Роман – це дзеркало, з яким ідеш по великій дорозі.» __________________________________________________________________

Вкажіть жанрові ознаки роману ХІХ ст.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

__________________________________________________________

Напишіть прізвища творців французького роману

__________________________________________________________________

imageПрокоментуйте епіграф до теми, вказуючи дати та події «найактивнішого життя» Стендаля, завдяки яким він став письменником.

______________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

2.  Закінчити речення: 

 Реалізм це -

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Справжнє прізвище Стендаля -

____________________________________________________________________

Підзаголовк у романі «Червоне і чорне» -

____________________________________________________________________

Епіграф  до роману -

____________________________________________________________________

Риси характеру Жульєна Сореля -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

image 3.  Попрацюємо з текстом твору.

1.     Яким постає у романі французьке суспільство?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

2.     Чому Жульєн постійно вступає у конфлікти з оточенням?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

3.     Визначте  найважливіші  символічні  образи  роману  та   їхнє значення?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

4.     Які історичні події зображено на ілюстраціях та як вони пов’язані із романом?

___________________________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

image________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________

________________________________________________________

________________________________________________________ ________________________________________________________ ____________________________________________________________________ 

5.     В якому році пан де Реналь став мером Вер'єру? _________________________

6.     Яке слово пан де Реналь уважав великим, бо «воно вирішує все»? __________ 7. Що означало для Жульєна Сореля «пробити дорогу»?

____________________________________________________________________

8.   Хто був кумиром Жульєна Сореля? ___________________________________

9.   Хто став покровителем Жульєна в Безансоні? ___________________________

10.            Що  найбільше  вразило  Жульєна  у  зовнішності  Матільди  де  Ла-Моль, коли він побачив її вперше? ___________________________________________

11.            Кому з героїв належать такі слова: «У цього Сореля є щось схоже на мого батька, коли він так чудово розігрує роль Наполеона на балу»?

____________________________________________________________________

11. До  якого  з  друзів  Жульєна  прийшла  Матільда  де  Ла-Моль,  щоб попрощатися з тілом свого коханого? ____________________________________

 

image 4. Подискутуємо?    1.  Чи  вважаєте ви  Сореля лицеміром? Доведіть свою думку.

___________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

2.                 Чому  Сореля  спіткав  життєвий  крах?  На  кому  лежить відповідальність за згублене життя героя? 

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

3.                 Уявіть, що стендалівський герой з'явився у сучасному світі. Якою була б його доля?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

 

 

 

Оцінка за тему _________________________                     Підпис  _____________________

 

 

imageОскар Вайльд  (1854-1900)

 

Роман «Портрет Доріана Грея»

 

Бажаєте знати, у чому полягає найбільша 

драма мого життя? – Вона у тому, 

що генія свого я вклав у власне життя,  і тільки талант – у мої твори

Оскар Вайльд 

image 1. Дайте лаконічну відповідь на запитання: 

Ф.Достоєвський говорив, що краса врятує світ. Стендаль писав, що «краса є лише обіцянкою щастя».Герої О. Уайльда й сам автор у передмові так висловлюється про красу:

     «Краса є прояв Генія - та навіть вище за Генія»;

     «краса – це одна з великих істин світу»;

     «Краса – поза всякими сумнівами, їй дано божественне право на верховенство»;

     «Краса…не така тлінна, як Думка»; «Для мене Краса є дивом із див».

То що ж таке Краса у вашому розумінні, як вона співвідноситься з морально-етичними категоріями?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ 

 

image2. Закінчити речення:   Натуралізм це -  

_____________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ Естетизм це -

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Дендизм це - 

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Оксюморон це -

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

image 

 3. Попрацюємо з текстом твору.

1.         Заповніть таблицю, вказавши відповідних героїв роману та їх

ставлення  до краси:  

image

                                                                                                                                                                      

2.         Вставте пропущені імена героїв в складеному «сюжетному ланцюжку» твору (після перегляду відео сюжетів із фільму «Портрет Доріана Грея») :

image⮚       приїзд _________, «чистого» і невинного (фрагмент 1) 

                                                                                                 ⮚       зустріч з _________ (фрагмент 2)

вплив  лорда ___________на душу __________, спокуси (фрагмент 3) 

⮚       малювання портрета (фрагмент 4)  ⮚        зустріч з ______________, знайомство, холодність у відносинах (фрагмент 5;5,1;5,2)

здійснення бажання ___________ – життя в насолоді (фрагмент 6) 

самогубство _______________ (фрагмент 7) 

відображення змін на портреті (фрагмент 8; 8,1) 

убивство _______________________ .(фрагмент 9) 

шлях насолоди, розпустити  й деградації, вплив на інших

людей_____________.(фрагмент 10)

⮚       самогубство _______________________ (фрагмент 11) 

⮚       знищення портрета і смерть  ____________________ – убивство власної совісті, душі.(фрагмент 12)  3.  Зобразіть сходинки падіння ( деградації) Доріана Грея.  

 

 

 

 

imageimage3.  Вирішуємо проблемне запитання.

 

-     Хто мав вплив на життя Доріана Грея?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

-     Яких ви маєте друзів? Як не оступитися в молодому віці?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

-     Обери позицію:«Портрет» чи «магічне дзеркало».

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________  -  Символіка портрета за твором 

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

image4. Творче завдання.

Створіть «асоціативний кущ»  до слова «КРАСА» після прочитання роману О.Вайльда «Портрет Доріана Грея».

image

 

                                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка за тему _________________________                         Підпис  ___________________

image  Перехід до модернізму

 

Шарль П’єр Бодлер  (1821-1867) Збірка «Квіти зла»

 

 «Коли Бодлер від’їжджав до Бельгії  у віці 43 років. Він скидався на діда 

й здавався  втіленням  відчаю.  Чоло   ще  велично  випинається  з  під  густого  та  довгого волосся, у якому проглядає сивина,  але яка ж невимірна туга в темних очах,  який же в них затятий виклик! Воістино,  це личина знедоленого, котрий узяв 

на себе усі гріхи сього світу». 

Ж. Крепе                

image1. Дайте лаконічну відповідь на запитання.   

●      Прочитайте текст. Про яку книгу автор написав в одній із чернеток? Вкажіть причини її написання.

Із висловлювань Бодлера  

«... в цю жорстоку книжку, - пояснював поет задум своїх … - я вклав  усе  моє  серце,  усю  мою  ніжність,  усю  мою  віру,  всю  мою  ненависть... Звісно, потім я стверджуватиму протилежне, присягатимуся усіма богами, що це  –  книжка  чистого  мистецтва,  блазнювання,  штукарства,  та  я  брехатиму, немов той базарний шарлатан». 

«Ще  в  ранньому  дитинстві  я  мав  у  своєму  серці  два  протилежних відчуття: жах перед життям та захват від життя». 

«Я  не  беруся  стверджувати,  ніби  радість  не  може  поєднуватися  із Красою, проте Радість – це одна з найтривіальніших прикрас, а от Меланхолія – то її, сказати б, чарівна супутниця». 

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Опрацюйте таблицю. Розкрийте тезисно, як ви розумієте,  у чому полягає своєрідність естетичних поглядів Шарля Бодлера?

 

Протиріччя Ш.Бодлера: “Жах життя та захоплення життям”

“Захоплення життям”

“жах життя”

Любов до матері

Зрада матері, сімейний деспотизм

Рішення присвятити життя

Небажання батьків зрозуміти сина

літературі

 

Морська подорож як джерело натхнення

Морська подорож як покарання

“сп’яніння революцією”, мрія про соціальні зміни

Недосконалість світу, соціальна несправедливість. Бунт проти аморальності світу: наркотики, вино, пристрасті

“сильна жага до життя і насолод “

 “почуття вічно самотньої долі”

Надія на щастя у коханні

Гіркота від неможливості душевного сцілення коханням

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

image2. Закінчити речення: 

(Під час відповіді використовуйте основні риси характеристики стилів поезії  ХІХ ст.. вказані у таблиці)

          Романтизму

       Символізму

   Декаденства

культ краси

визначення високої місії поета дендизм, 

протиставлення юрбі 

синестезія містифікація образи-символи

меланхолія,песимізм імморалізм  бездоганна форма віршів природа – ворог людини (звернення до Сатани)

Декаденство – це

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Модернізм – це

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Сугестія– це

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

3.   imageПовільне читання.  Прочитайте вірш Бодлера  «Альбатрос» і визначте тему 

_____________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________  

4.   imageАналізуємо прочитане   

1.  Опишіть “величного альбатроса” в небі, використовуючи цитати з вірша. Відшукайте в тексті яким постає альбатрос в очах моряків?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ 2.  Розкрийте сутність зіткнення альбатроса-поета з обивательським світом?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

3.  Випишіть  рядки в яких  зіставляються  поет  та  альбатрос?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________  4. “Поглянь, моя душе, які страшні вони! “- вигукує поет у вірші “Сліпці”. Чи можна сказати те ж про “гурт матросів” на палубі корабля? Чим саме вони “страшні”? Що спільного між “сліпцями” і “матросами” ? 

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

image 

5. Вирішуємо проблемне запитання.

1.     З чого складається змальована у вірші «Вечорова гармонія» картина «вечорової гармонії»?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

2.     На яких кольорах та звуках наголошується у творі «Вечорова гармонія»?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

3.     Розкрийте символічне значення зображеного у творі  «Вечорова гармонія» заходу сонця?

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

  

image 6. Творче завдання. 

1.                 Поміркуйте над проблемою  взаємин краси і зла в збірці Ш.Бодлера «Квіти зла».

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

2.                 У газетах того часу про Бодлера писали: “Говорити про пана Бодлера – означає говорити про жахіття”, “Чесне перо не може відважитись навіть на одну цитату”. Як ви гадаєте, чому суспільство так вороже зустріло вірші

Ш.Бодлера?  _________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

 

Оцінка за тему _________________________                       Підпис  ____________________

image  Поезія французького символізму  Поль Марі Верлен  (1844-1896)

 «У  його  завше  меланхолійних  віршах,   що  бринять  глибокою  тугою, достатньо   чулося  волання  відчаю,  біль  чутливої  та   ніжної  душі,  котра несамовито  бажає   світла,  бажає  чистоти,  шукає  бога  – 

 та  не  знаходить;  хоче любити людей – та не взмозі». 

М.Горький  

                                                                               

image  1. Дайте лаконічну відповідь на запитання. 

                           ●        Впишіть в рядки пропущені факти життя П.Верлена :

В останні роки життя до Верлена прийшла

__________________________________________________________________

 1894 року його було проголошено

__________________________________________________________________

У заповіті, написаному ________________ року та опублікованому в книжці «нотатки вдівця»,  Верлен  сформулював  свою  останню  волю  так:  «Я  нічого  не  лишаю злидарям, оскільки й сам________________________________ Я вірю в _______________».  Вкажіть найголовніші збірки П.Верлена:

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

image 2. Закінчити речення :

Символізм – це

_____________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Асонанс - це

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ Алітерація - це

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ 

Імпресіонізм – це

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

image 

3. Працюємо з додатковою інформацією:

 

1.   imageВкажіть автора й назву даної картини та стиль, якому вона дала початок.

____________________________________________________ ____________________________________________________ ____________________________________________________

2.   Заповніть таблицю щодо принципів символізму Поля Верлена:

image ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Узагальніть  засади  нового  поетичного  мистецтва,  які  утверджує Верлен у даному вірші.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

⮚       Намалюйте усну ілюстрацію до третьої строфи твору. Які фарби ви б використали в такій ілюстрації?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

2. Прочитайте вірш «Осіння пісня».  Які образи і картинивинакають у вашій уяві під час читання?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

⮚       Порівняйте два переклади твору. Встановіть, який звуковий ряд домінує в кожному?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

image4. Аналізуємо прочитане  :

1. Зi збipки поезії Bеpленa випишiть окpемi цитати, щo, нa Baш погляд, нaйбiльш ілюструють світовідчуття поета.

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

2. За допомогою конкретних прикладів доведіть, як у поезії Поля Верлена поєдналися риси імпресіонізму та символізму.

Імпресіонізм____________________

_______________________________

_______________________________ _______________________________ _______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

 

5. Творче завдання 

_Символізм_____________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________ _______________________________ _______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________ _______________________________ _______________________________

_______________________________

_______________________________

image Як ви розумієте заклик Верлена до поетів «Найперше – музика у слові»?

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

Оцінка за тему ______________________                       Підпис  ____________________

 

image  Жан Ніколя Артюр Рембо  (1854—1891)

…я з роду тих, хто співає перед стратою;  я не розумію законів;  немає в мене моралі;  я дикун…

Артюр Рембо

 

  1. Дайте лаконічну відповідь на

Прочитайте думки видатних людей про письменника. Висловіть своє ставлення до автора. 

«Рембо.  Перебудувавши  всю  поетику,  зумів  знайти  шлях  до найшаленішої краси».( П.Нєруда) 

«Цей  реаліст,  котрому  може,  немає  рівних,  прагне  стати  ясновидцем. Створений,  аби  простувати  прямо  та  твердо,  він  ....змушує  себе  іти зигзагами,спотикатися, падати. Такий дужий, він використовує всю свою міць, аби послабити себе». (М. Кулон)

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

     Які мотиви переважають у ліриці А. Рембо?

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

image 2. Закінчити речення:

Символ це -

____________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

Осяяння це - 

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ Яснобачення  це -

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

image 4. Повільне читання. 

 1. Прочитайте вірші  «Голосівки»  та «П’яний корабель» А.Рембо.  Визначте головні теми даних поезій А.Рембо.

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

image3. Аналізуємо прочитане.  1.  Як побудована поезія «П'яний корабель». Поясніть її назву?

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

2.     Знайдіть  в  описах  морської  стихії  образи,  пов'язані  з  ідеями  хаосу, руйнації, небезпеки, загибелі?

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

3.     Які зміни відбуваються в душі ліричного героя?

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

4.     У чому А. Рембо вбачав призначення поета? ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

image 4. Вирішуємо проблемні питання 

1.  Проаналізуйте  центральний  образ  твору.  Як  ви  вважаєте,  чому  саме  «П'яний корабель» Рембо обрав власним самообразом?

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

5.     imageФілологічний майстер- клас:  

1.           Простежте  кольорову  гаму  та  гру  світла  й  тіні  в  поезії,  розкрийте  їхні символічні значення?

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

2.           Випишiть зi збipки A.Рембо поетичнi pядки, щo вaс нaйбiльше вpaзили.

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Оцінка за тему _____________________                         Підпис  _______________

 

image Драматургія 

кінця ХІХ – початку ХХ століття

Моріс Метерлінк (1862-1949)

 Драма-феєрія «Блакитний птах»

 Моє життя – це просто історія  про людину з пером і папером.

М.Метерлінк

 

1.  imageДайте відповідь на запитання: 

 Опрацюйте блок-таблицю «Шляхи оновлення європейської драми кінця ХІХ – початку ХХ століття» посібника «Зарубіжна література 10 кл (рівень стандарту)» і дайте лаконічну відповідь: Хто являється зачинателем «нової драматургії»? ___________________

⮚       Що нового приніс в театр М.Метерлінк?___________________________ ⮚          Який тип сюжету переважав у творах М.Метерлінка?

___________________________________________________________________ ⮚          Який вид театру виник в другій половині ХХ ст.. на основі символізму

М.Метерлінка? _____________________________________________________

 

2.  imageЗакінчити речення:

Підтекс це -

____________________________________________________________

___________________________________________________________________

Герой – не індивідуальність, а

___________________________________________________________________

Драма-феєрія це -

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

3.  imageФілологічний майстер-клас: 

1.                 Якою у п’єсі «Синій птах» постає людина – бездіяльною іграшкою всемогутніх сил чи енергійним відкривачем таємничих світів? Аргументуйте свою відповідь.

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

2.                 Простежте на карті кольорову  гаму  та  гру  країни Невідомості,  вкажіть картини де вони використовуються та символічне значення:

image

1.   ______________________________________________________________

2.   ______________________________________________________________ 3. ______________________________________________________________

4. ______________________________________________________________ 5. ______________________________________________________________

6.   ______________________________________________________________

7.   ______________________________________________________________ 

 

3.   imageЯкий поетичний твір, що слугує візитною карткою європейського символізму, спадає на думку у зв’язку з кольорописом метерлінківського «Синього птаха»?

_________________________________________________________________

4.   Працюємо над прочитаним:

1.   Образи п’єси «Блакитний птах» умовно діляться на три групи. Запишіть цей розподіл до таблиці:

Реальні

Алегоричні

Символічні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.   Хто і в якому творі  з українських письменників звертався до жанру театральної вистави з казково-фантастичним сюжетом?

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

3.   Вкажіть, які  типи поведінки символізують дані герої п’єси: 

Вогонь ____________________________________________________________

Хліб ______________________________________________________________ Цукор _____________________________________________________________

3. Встановіть відповідність між цитатою та кожною зупинкою дітей:

 

 

image 

 

image 

 

image 

image

image

image

image

 

 

 

Оцінка за тему _____________________                         Підпис  _______________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Хомякова Людмила Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бединська Людмила Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
12 березня 2023
Переглядів
1107
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку