15 кроків до вивчення комп’ютера малечею
Пісочинський колегіум
вчителі початкових класів:
Андрухіна Тетяна Сергііївна
КРОК 1
ЩО ТАКЕ КОМП’ЮТЕР ?
-
Ти відправляєшся в цікаву подорож . А хто тобі буде допомагати? Відгадай .
Хоч і відстань розділяє,
Він нас з друзями з’єднає.
Щоб могли порозмовляти
І про все на світі знати.
Прочитай з дорослими відгадку. Обвели і розфарбуй.
КОМП’ЮТЕР
І так ти відправляєшся в подорож з героєм, якого звуть КОМПИК. Він тебе познайомить з своїми родичами і розкаже про себе все що знає.
-
А що може наш КОМПИК? Подивися і розкажи.
-
Мої друзі відправились до мене в гості. Допоможи їм.
-
Знайди ,чим не схожі братики КОМПИКА . Скільки відмінностей ти знайшов?
КРОК 2
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗА КОМП’ЮТЕРОМ
КОМПИК вирішив тобі розповісти про правила. Правила не звичайні, правила роботи за комп’ютера.
-
Подивись на знаки і розкажи, чого не можна робити біля мене, запитав КОМПИК.
-
Яким повинне бути робоче місце біля мене. Познач, за яким столом ти будеш сидіти під час роботи за комп’ютером. Чому?
-
Обведи предмети , яких не повинно бути за комп’ютерним столом.
КРОК 3
ПРИЗНАЧЕННЯ КОМПЮТЕРА
КОМПИК сьогодні вирішив тобі розповісти, який він корисний і як без нього не можуть зараз обходитись?
-
КОМПИК сьогодні гуляв містом, заходив в різні організації і зустрічав там свої родичів. Де він був? Якщо не знаєш, спитай в дорослих.
-
Познач професії , яким потрібен комп’ютер для своєї робти.
-
З’єднай професію з комп’ютер. Поясни свою думку.
-
Подивись, що допоміг зробити комп’ютер? Розфарбуй.
КРОК 4
БУДОВА КОМП’ЮТЕРА
КОМПИК сьогодні вирішив тобі розповісти, з чого він складається.
-
Ти звичайно бачив цей комп’ютер вдома. А тепер подивись на нього і попроси дорослих прочитати і показати частин комп’ютера. Розфарбуй їх.
МОНІТОР
КЛАВІАТУРА
МИША
СИСТЕМНИЙ БЛОК
-
Познач, що не є частинами комп’ютера.
-
Чого не вистачає для роботи комп’ютера? Домалюй.
-
Допоможи знайти тінь комп’ютера . Познач її.
-
Намалюй комп’ютер своєї мрії.
КРОК 5
КЛАВІАТУРА
-
Сьогодні КОМПИК вирішив розповісти тобі про свою невід’ємну частину. Що це, відгадай?
По клавішах скік та скік -
Раз - два й готово -
Ми одстукали вже слово,
Ось для пальців фізкультура,
Адже це …
КЛАВІАТУРА
Познайомся, ось вона. Що ти на ній побачив, розкажи?
-
На клавіатурі є клавіші. Знайди і познач клавіші для комп’ютера.
-
Уяви , що ти вирішив надрукувати перше слово. Які клавіші ти натиснеш, якщо це слово МАМА? Знайди їх и обведи.
МАМА
-
Які клавіші допоможуть тобі в грі рухатися герою ? Розфарбуй.
-
До якого монітора приєднали клавіатуру?
-
Знайди і з’єднай цифри, букви з клавішами цифр і букв на клавіатурі.
КРОК 6
МИША
-
КОМПИК знову вирішив розповісти тобі про свою невід’ємну частину. Ось тобі загадка. Відгадай її. Розфарбуй відгадку.
На столі вона живе,
Не біжить, не їсть, не п’є,
Ні від кого не тікає,
А мені допомагає.
-
Подивись на мишку і спитай у дорослих, для чого потрібні клавіші і коліщатко. Розфарбуй праву клавішу жовтим кольором, а ліву – червоним.
-
Допоможи мишці підключитись до комп’ютера.
-
До якого системного блоку підключена мишка?
-
Яку клавішу на мишці треба натиснути, щоб запустити гру? Розфарбуй.
-
Знайди на ноутбуці і в телефоні клавіші, які заміняють мишку, Обведи їх.
КРОК 7
МОНІТОР. РОБОЧИЙ СТІЛ.
-
КОМПИК приготував для вас загадку. Знайдіть відгадку і розфарбуй.
Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього комп’ютера немає!
-
Уяви, що комп’ютер включено і на моніторі ти побачиш безліч значків, які допомагають в роботі.
Це РОБОЧИЙ СТІЛ.
Як він виглядає? Знайди його.
-
Знайди монітор і розфарбуй
-
Знайди і обведи монітори родичів КОМПИКА.
-
Що може замінити монітор?
-
До комп’ютера потрапив вірус і зіпсував зображення на моніторі. Допоможи відновити зображення на робочому столі.
КРОК 8
ВКЛЮЧЕННЯ І ВИКЛЮЧЕННЯ КОМП’ЮТЕРА
Сьогодні КОМПИК вирішив розповісти тобі про те, як треба правильно включити і виключити його.
-
Подивись на комп’ютер і ти побачиш кнопки, які допоможуть тобі запустити комп’ютер.
1
2
-
Натисни кнопку монітора
-
Натисни кнопку системного блоку
Почекай поки, запуститься програма, потім вибери на моніторі, той значок, з яким ти будеш працювати.
1
1.Натисни кнопку запуску ноутбука.
Почекай поки засвітиться монітор, запуститься програма, потім можеш працювати, або грати в гру .
-
Намалюй на комп’ютері та ноутбуці кнопки включення. Розкажи, як ти будеш включати комп’ютер.
-
-
Комп’ютер потрібно не тільки включити а й виключити. Як це зробити правильно ? Подивись і розпитай дорослих.
-
Познач кнопку включення комп’ютера.
-
Розтав числа послідовно, як ти будеш завершувати роботу на комп’ютері.
КРОК 9
КОМПЮТЕР І ЙОГО РОДИЧІ
КОМПИК сьогодні не один. Він привів з собою свого родича. Чи бачив ти його. Подивись і поміркуй , чому він родич? Якщо не знаєш , запитай у дорослих. Яке у нього ім’я ?
-
Прочитай назви частин ноутбука з дорослими і знайди їх на малюнку. З’єднай.
МОНІТОР
КЛАВІАТЕРА
ТАЧПЕД ( замінює мишку)
-
З’єднай частини комп’ютера і ноутбука, що виконують однакові функції.
-
Який з комп’ютерів ти візьмеш з собою до подорожі ?
-
Який малюнок повинен бути в порожніх клітинках?
-
Знайди 5 відмінностей ноутбука.
КРОК 10
КОМП’ЮТЕР І ТЕЛЕФОН
-
Відправився КОМПИК в подорож . А на зустріч йому біжить товариш . Хто він відгадай?
Хоч і відстань розділяє,
Він нас з друзями з’єднає.
Щоб могли порозмовляти
І про все на світі знати.
-
Який виглядав мав телефон раніше? Познайомся.
-
Уяви,що тебе мама послала до магазину. Який телефон ти візьмеш і чому? Розфарбуй.
-
Як ти гадаєш, що може твій телефон?. Для чого він потрібен?
-
Які клавіші ти натиснеш якщо треба терміново викликати:лікаря, міліцію, пожежника? Розфарбуй, запиши їх.
-
Що спільного між комп’ютером і телефоном? Познач.
-
Маша теж вирішила подзвонити по телефону . С ким вона розмовляла?
КРОК 11
КОМП’ЮТЕР І ПЛАНШЕТ
КОМПИК на вулиці зустрів хлопчика, який йшов, не помічаючи дороги і щось тримав в руках. КОМПИК побачив, що то був планшет.
-
Що тобі планшет?
ПЛАНШЕТ- мобільний пристрій з сенсорним екраном. Управляють дотиком руки , або стиліусом.
-
Що можна робити на планшеті? Розкажи.
-
На що схожий планшет? Познач.
-
Знайди спільну частину, яка є в телефоні, нетбукі, планшеті. Зафарбуй.
-
Що намалювала дівчинка на планшеті? Обведи по крапках.
КРОК 12
СКЛАДОВІ КОМП’ЮТЕРА
-
КОМПИК подивився на комп’ютерний стіл і помітив нові пристрої. А ти знаєш, що там стоїть? Якщо ні, то запитай в дорослих, що це і для чого вони потрібні?
-
З’єднай пристрій і те що він робить.
-
Що зайве? Познач.
-
Що підключили до кожного комп’ютера, для чого ? З’єднай.
КРОК 13
НОСІЇ ІНФОРМАЦІЇ
КОМПИК сьогодні сказав, що хоче віднести товаришеві нову гру. Як він це зміг зробити. Сьогодні він тобі покаже.
ДИСК ФЛЕШКА
1 Що можна переносити і зберігати на диску і флешці?
2. Знайди , що було на диску, а що було на флешці.
3. Знайди частину диска. Познач.
4. Порахуй флешки. Скільки їх?
КРОК 14
ІНТЕРНЕТ
КОМПИК відправляється в подорож по незвичайній павутині. Але тут живуть не павучки, а люди. І називається ця павутина ІНТЕРНЕТ.
-
Що ж таке Інтернет?
ІНТЕРНЕТ - це всесвітня мережа,сполучені між собою комп’ютери для зберігання і передачі інформації. . Тут можна знайти любу інформацію, яка цікавить людей.
-
Що може Інтернет? Подивись і розкажи.
-
Яка небезпека чекає тебе в Інтернеті? Запитай у дорослих.
-
Знайди, чим займались діти в Інтернеті.
-
Користуючись Інтернетом діти знайшли друзів з різних країн. Розфарбуй малюнок. Склади розповідь за малюнком.
КРОК 15
ПІДСУМКОВИЙ ТЕСТ
-
Розфарбуй основні частини комп’ютера, без яких ти не зможеш працювати.
-
КОМПИК збирав комп’ютери для своїх друзів . Що він забув? Домалюй.
-
Що може комп’ютер? Познач.
-
Чим можна замінити комп’ютер в дорозі? Обведи.
-
Знайди різницю. Обведи число, яке вказує на кількість відмінностей.
-
Намалюй на моніторі, чим ти займаєшся , коли включаєш комп’ютер.
ДОДАТОК
ЗРОБИ ИГРАШКИ
КОМП’ЮТЕРА, НЕТБУКА, СМАРТФОНА СВОЇМИ РУКАМИ
ЗМІСТ
-
Що таке комп’ютер ?.................................................................2
-
Правила поведінки за комп’ютером……………………….….4
-
Призначення комп’ютера……………………………………..…..5
-
Будова комп’ютера… …………………………………….……….7
-
Клавіатура………………………………………………………….9
-
Миша………………………………………………………………11
-
Монітор. Робочий стіл……………………………………..……..13
-
Включення і виключення комп’ютера……………………..….15
-
Комп’ютер і його родичі…………………………………………17
-
Комп’ютер і телефон…………………………………….… 19
-
Комп’ютер і планшет…………………………………….....22
-
Складові комп’ютера……………………………………….…....24
-
Носії інформації……………………………………………….….26
-
Інтернет…………………………………………………………....28
-
Підсумковий тест………………………………………….……...30
-
Додаток……………………………………………………….…...32