Зошит " Творчі завдання з української літератури для 8 класу"

Про матеріал

Творче завдання — це взаємозв'язок пізнавального та розумового завдань. Його розв'язання вимагає від учня застосування раніше засвоєних знань. Запропоновані види робіт мають на меті активізувати творчі можливості школярів, покращити асоціативне мислення, сприяти створенню атмосфери зацікавленості вивчення української літератури.

Перегляд файлу

               

Українські історичні пісні   

І варіант

1.Написати висловлювання на тему: ” Українська народна пісня ― сторінка історії мого народу “.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Створити ілюстрацію до однієї з вивчених історичних пісень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

 

1. Спростуйте думку ” Народні пісні популярні й донині “.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Записати 6 запитань до теми ” Народні історичні пісні “.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Маруся Чурай

                                       І варіант

1.Маруся Чурай ― легендарна українська піснетворка. Що я знаю про неї?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Спростуйте думку ” Доля Марусі в її піснях “.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІ варіант

1.Створити уявний словесний портрет Марусі Чурай.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Спростуйте думку ” Безсмертя пісень Марусі, які стали народними “.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Заповнити схему.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Українські народні думи

І варіант

1. Твір-роздум ” Мій улюблений герой народних дум “.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Намалювати ілюстрацію до однієї з вивчених дум.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

1. Напишіть твір-розповідь про пригоди козаків у Січі, в степу, в дорозі, під час виконання бойового завдання.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Зафіксуйте враження від прочитаної думи  ” Маруся Богуславка “.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

” Слово про похід Ігорів “

І варіант

1.Поміркуйте, чому Ігореве військо отримало поразку?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Доведіть або спростуйте думку: ” Любов до рідної землі, вірність у коханні ― вічні загальнолюдські цінності “.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІ варіант

1.Пояснити, чим вразила вас найдавніша літературна пам’ятка нашого народу?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Скласти сенкан до слова   пам’ятка.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Намалювати ілюстрацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т.Г.Шевченко

 

І варіант

1.Пояснити слова Оксани Забужко ” Шевченка викупили, але не купили“.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Визначити віршовий розмір.

 

Ой три шляхи широкії   __________________________________

Докупи зійшлися             __________________________________

________________________________________________________

3. Намалювати ілюстрацію до однієї з поезій Т.Шевченка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

1.Картина  Михайла Божія ” Думи мої, думи мої… “

Т.Шевченко після заслання.    Чому художник

використав багряні кольори для зображення

неба? Що символізує будяк на передньому плані?

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Написати міні-твір ” Я читаю Шевченка “.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Іван Франко

1.Скласти цитатний план характеристики образу Івана Вишенського.

Риси характеру

Цитати

Відданість обраній ідеї

 

 

 

 

Сумніви у правильності життєвих рішень

 

 

 

 

 

Стійкість характеру

 

 

 

 

Міцність переконань

 

 

 

 

Любов до рідної землі

 

 

 

 

Здатність аналізувати власні вчинки

 

 

 

 

 

2.Поміркуйте, чи можна вважати Івана Вишенського героєм?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Леся Українка

І варіант

1.Розповісти, чим зацікавила вас постать Лесі Українки.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Створити психологічний портрет поетеси.

” Гронування “: ” Леся Українка як особистість ― це…“

 

 

 

Обдарована                                                                               талановита

 

 

 

        Леся Українка

 

 

 

 

3. Емоційне враження від твору ” Хотіла б я піснею стати “.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІ варіант

1.Створити асоціативний малюнок ” Внутрішній світ“ ( варіант: ”кольоровий портрет“ характеру)

 

Лесі Українки       Мій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Написати твір-мініатюру ” Щасливі хвилини єднання з природою… “ після прочитання поезій Лесі Українки.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3.Намалювати ілюстрацію до однієї з вивчених поезій Лесі Українки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Володимир Сосюра

І варіант

1.” Сад “. Виписати алегоричні образи і пояснити їх значення.

Весна ― оновлення, зміни.

Пеньки ― ….

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Написати твір-наслідування  зі звертанням до сучасників ” Любіть Україну !“.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІ варіант

1.Упорядкувати ритм і риму.

 

Це  ― мова матері. Я твої звуки

Люблю,  наче дитини очі…

О мово вкраїнська! Хто її любить,

Той любить мою Україну.

     В.Сосюра

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Створіть поезію за зразком.

 

Ранок.

Світає.

Вода з листочка в воду ― кап!

І бульбашка.

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3.” Васильки “. Намалювати ілюстрацію до вірша. Тема: ” Кохання “.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Борис Олійник

                               

1.”Вибір “. Написати есе ” Я роблю вибір “.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. ” Ринг “. Риси характеру образів поезії.

Суперник ― хитрий, _______________________________________________

Ліричний герой ― терплячий, _______________________________________

Суддя ― продажний, _______________________________________________

Глядачі ― безжальні, _______________________________________________

3.Довести свою думку: ”Чи варто вивчати поезії Б.Олійника?“

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                            Володимир Підпалий

1. Поміркувати, у який світ запросив нас В.Підпалий?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Намалювати ілюстрацію до одного з вивчених творів В.Підпалого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Іван Малкович

 

1.Написати міні- твір ” Світ, відображений в образах І.Малковича “.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. ”Музика що пішла “. Визначити віршовий розмір.

 

Коли вона плелася в коси,___________________________________________

Чом, скрипко, відвернулась пріч?____________________________________

_________________________________________________________________

3. Чи можна вірш ”Із янголом на плечі “ вважати романтичним? Чому?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

І.К.Карпенко-Карий

1.Написати есе ”Гроші, гроші, гроші…“.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Спростуйте думку: ” Махінації з фальшивими грішми не можуть залишатися безкарними “.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Намалюйте ілюстрацію до комедії ” Сто тисяч “.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Михайло Коцюбинський

                               І варіант

1.Написати  міні-твір ” Воля! …“ (за повістю ”Дорогою ціною “).

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІ варіант

2. Розкрити зміст прислів’я ” Життя не має ціни, але воля дорожча за життя “.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Осип Назарук

І варіант

1. Що мені відомо про Роксолану ― одну з найвідоміших жінок світу?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Доведіть або спростуйте думу: ” Чи виступає Роксоляна в повісті Осипа Назарука патріоткою рідного краю, захисницею України? “

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                              Володимир Дрозд

                                І варіант

1.Творча робота ” Мій Пакуль і Ирій “.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Намалювати ілюстрацію до повісті ” Ирій “ ( розділ ” Зелена корова Манька “).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

1.Доведіть або спростуйте думку: ” Шептало раб і каліка“

( ” Білий кінь Шептало “)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Простежити життєву дорогу Михаля ( ” Ирій “).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Володимир Самійленко

 

1.Добери і випиши з віршів В.Самійленка приклади до кожного поданного нижче засобу твореннягумору й сатири:

Уживання лайливих ( чи просторічних ) слів________________________

 

Поєднання логічно несумісних понять_________________________________

 

Використання дотепних фразеологізмів________________________________

 

Іронія_______________________________________________________________________________________________________________________________

Гіпербола____________________________________________________________________________________________________________________________

Антитеза____________________________________________________________________________________________________________________________

2.Визначити віршовий розмір

Хоч пролежав я цілий свій вік на печі_____________________________

 

 

3.Намалювати ілюстрацію до вірша ” На печі “.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Олег Чорногуз

1.Написати міні- твір” Сміх ― це здоров’я людини і нації “.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Написати  власну    гумореску -наслідування     Як себе поводити на уроці “.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

04-1.gifЯкий із вивчених творів викликав найбільше роздумів?

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Перші проби пера

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку