Чемес Г.В.
«Числа і цифри»
Робочий зошит
з математики
уч________________1 – … класу
____________________________
_______________________________
_______________________________
_______________________________
Передмова
Необхідною умовою якісного опанування математичними знаннями є повне використання потенційних можливостей кожного учня. Досягається дана мета нелегко, адже діти сприймають і засвоюють навчальний матеріал відповідно до рівня свого розумового розвитку.
Досвід роботи вчителів початкових класів свідчить, що щорічно у перших класах є дітки, які мають труднощі в запам'ятовуванні цифр, дуже часто їх плутають (хоча рахують правильно). Саме з метою покращення ступеня оволодіння даними навичками і виникла ідея створення цього посібника.
Матеріал і завдання зошита «Числа і цифри» підібрано з метою активної стимуляції уяви, уваги, зорової та рухової пам'яті, логічного мислення першокласників під час вивчення нумерації чисел першого десятка та складу чисел в межах 10. Різноманітність завдань допоможе дітям навчитися малювати і писати по клітинках, опанувати написання структурних елементів цифр. Крім того, виконання вправ кольоровими олівцями сприятиме розвитку й укріпленню дрібних м'язів кистей рук. На жаль подібних завдань в діючих підручниках та робочих зошитах з математики для учнів 1 класу недостатньо.
Представлені у посібнику завдання створюють умови для диференціації навчального процесу на уроках математики у 1 класі.
Послідовність видів навчальної діяльності на сторінках зошита сплановано так:
Пригадуємо структурні елементи цифр і на малюнку кольоровими олівцями їх наводимо. У подальшому даний малюнок допомагатиме учням пригадати елементи цифри для запису.
При творчому підході до використання матеріалу зошита, підібрані чорно – білі малюнки дають можливість вчителю, крім основного завдання, запропонувати учням додаткове.
Наприклад: «Число і цифра 1» – завдання №3 – «Розфарбуйте троянду зліва червоним кольором, а справа - жовтим» і т.п.
чи малюнковий) або працюємо над вдосконаленням навичок каліграфічного написання вивчених цифр.
Зошит містить також додаткові завдання для самостійної роботи учнів.
Бажаємо Вам цікавої, веселої та результативної праці!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺Запиши в клітинку цифру, яка вказує, скільки предметів зображено на кожному малюнку.
☺Намалюй одне сонечко і одну хмаринку.
☺Закресли на кожному малюнку стільки предметів,
щоб залишився тільки один.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺ Домалюй стільки предметів, щоб на малюнках їх стало порівну. Перерахуй.
☺Зафарбуй кожний другий трикутник.
☺Утвори стрілкою пари за зразком.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺Намалюй стільки предметів, щоб на малюнках їх стало порівну. Перерахуй.
☺Обведи число, яке вказує на кількість предметів.
☺Обведи петлею по три однакові фрукти. Перерахуй.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺Пронумеруй одяг (у кружечках).
☺Обведи петлею по чотири однакові геометричні фігури.
Перерахуй.
☺Зафарбуй стільки кружечків, скільки вказує цифра.
Перерахуй.
☺Запиши в клітинку цифру, яка вказує, скільки предметів зображено на кожному малюнку.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺З'єднай постаті дітей по порядку.
☺З'єднай ниточкою намистинки по порядку.
☺Домалюй стільки предметів, скільки вказує цифра.
Перерахуй.
☺Намалюй стільки паличок, скільки є яблук..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺Домалюй стільки тюльпанів, щоб на малюнках квітів стало порівну. Перерахуй.
☺Домалюй у мішечках стільки кружечків, скільки не вистачає. Перерахуй.
☺З'єднай стрілкою петельки з білочками, щоразу збільшуючи їх кількість на 1. Перерахуй.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺Впорядкуй цифри на числовій осі за зразком.
☺З'єднай мухомори з відповідною цифрою. Уважно рахуй крапочки на капелюшках.
☺Намалюй стільки листочків, скільки вказує обведена цифра.
☺Впиши в клітинки цифру, яка вказує обведену кількість предметів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺Домалюй потрібну кількість тарілочок.
☺ Підпиши необхідні цифри.
☺З'єднай кожну цифру з відповідною петелькою.
Рахуй предмети дуже уважно!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺Домалюй необхідну кількість предметів. Перерахуй.
☺Домалюй необхідну кількість кружечків на кульках. Перерахуй.
☺Перевір, чи вистачить вазочок для кожної квіточки. Домалюй, якщо буде потрібно.
☺Скільки яблук у кожному кошику? Запиши.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺Намалюй у пустій петельці на 1 олівець більше.
☺Домалюй необхідну кількість намистинок. Перерахуй.
☺Порахуй і запиши, скільки квітів розквітло.
☺Зафарбуй метелики так, як тобі підказує цифра. Перерахуй.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
☺Напиши, скільки кружечків на кубиках.
☺Намалюй подану кількість намистинок. Перерахуй.
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
☺Домалюй яблучка, щоразу зменшуючи їх кількість у петельках на 1. Перерахуй.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Попрацюй самостійно !
☻Домалюй або закресли.
☻Домалюй або закресли.
☻У кожному відеречку намалюй відповідну кількість рибок.
☻Відшукай необхідну цифру.
☻Зафарбуй кожне третє яблуко.
☻Зафарбуй кожне друге серце.
☻Зафарбуй кожний четвертий кружечок.
☻Порахуй уважно.
Скільки будок? - Скільки собачок? -
☻Домалюй або закресли.
☻Відшукай необхідну цифру.
☻Понумеруй кожну гусочку.
☻Переконайся, чи вистачає рукавичок.
Скільки рукавичок? – Скільки долоньок? –
☻Намалюй відповідну кількість грибочків.
☻Розфарбуй кульки так : 1 2 3 4 5 6 .
1