Зрозуміти мову живопису 5 клас (НУШ)

Про матеріал
Презентація "Зрозуміти мову живопису", для здобувачів освіти, які вивчають образотворче мистецтво у 5 класі (НУШ). В презентації дано поняття живопису, колориту та композиції, а також представлені зразки живопису українських художників та різні види пейзажів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Зрозуміти мову живопису 5 клас НУШ

Номер слайду 2

«Тишу може передати тільки живопис», — сказав Гюстав Моро. Чи погоджуєтесь ви із цим висловом? Ви бачили живописні роботи, в яких можна почути щебетання пташки, як біжить струмочок, ллється мелодія дзвонів, або навпаки тиша та спокій?Психологи/психологині вважають, що живопис впливає на людину подібно музиці, оскільки в ньому в кольорі відтворюється усе людське життя в одній миттєвості. Сергій Васильківський. Полтавщина. Живопис — вид мистецтва, що здатний відтворити видиму реальність за допомогою кольору на двомірній поверхні.

Номер слайду 3

А як «розмовляє» з нами живопис? Які засоби є в нього в арсеналі, щоб донести до нас ідею художника/художниці, щоб картина ожила? Які емоції у нас викликають живописні твори? Чим мова живопису відрізняється від графічної мови? Звісно кольором!

Номер слайду 4

Колір відіграє дуже важливу роль у житті кожного з нас. Тому не викликає здивування той факт, що здавна людство прагнуло вивчати властивості кольору, його природу та вплив різних кольорів на людину. Згадайте, що вам відомо про колір з початкових класів. Що таке основні кольори? А похідні? Які кольори ми називаємо теплими, а які холодними?

Номер слайду 5

Так з’явилась наука — кольорознавство. Ця наука увібрала знання про колір з різних наук — фізики, психології, медицини, математики і, звичайно, образотворчого мистецтва.

Номер слайду 6

Художники/художниці вивчають колір усе своє життя, адже пізнання не має меж. Для того, щоб написати картину, художники/художниці змішують кольори на палітрі.

Номер слайду 7

Але є художники, які цього не роблять. Саме таким художником був Клод Моне— французький живописець, один із засновників імпресіонізму.

Номер слайду 8

Зверніть увагу, як різняться зображення того самого собору в різний час доби. Клод Моне. Руанський собор, портал (сонячне світло)Руанський собор, фасад (захід) Клод писав свої роботи особливою технікою — ставив скупчення малих кольорових цяток чистих тонів, не змішуючи їх на палітрі. Для чого це робилося? Митець хотів досягти оптичного змішування різнокольорових мазків. Такі роботи створювали ілюзію «дихання», переміщення повітря.

Номер слайду 9

Різнобарвність навколишнього світу ми бачимо завдяки нашому зору та світлу. Але ви, мабуть, не замислювалися над тим, що вид (денне або вечірнє світло) та склад світла, що освітлює предмети, дуже впливає на те, яким колір цих предметів бачить людина.

Номер слайду 10

Колір може викликати різні почуттєві асоціації. Сполучення кольорів у творах живопису створює певну систему — колорит. Колорит — співвідношення фарб, кольорів по тону, насиченості, що створює певну єдність картини, фрески тощо.

Номер слайду 11

Колорит допомагає художникові розкрити перед глядачем кольорове багатство світу, передати настрій у картині. Колорит може бути спокійним і напруженим, радісним і сумним, а також теплим і холодним, світлим і темним.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Композиція — це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером чи сам твір. Ви вже знайомі з таким композиційним засобом як ритм. Але дуже важко написати пейзаж без такого прийому композиції як передача простору. Подивіться як майстерно художники передають простір у свої роботах. Простір в роботі С. Васильківського «Полтавщина», завдяки горизонтальному розташуванню роботи, здається набагато більшим, ніж у серії робіт К. Моне «Руанський собор», розташованих горизонтально. Допомагають розкрити безмежність простору й використання просторових планів. Сергій Васильківський. Полтавщина. Подивіться, скільки планів у картині С. Васильківського?Пам’ятайте про ці композиційні прийоми під час виконання власних робіт.

Номер слайду 14

Всі знають французьких художників-імпресіоністів. А чи були в Україні прихильники цього напряму? Яскравим представником українського імпресіонізму є Іван Труш — майстер пейзажу й портрета, мистецький критик і організатор мистецького життя в Галичині.

Номер слайду 15

У чисельній мистецькій спадщині Труша понад 6000 пейзажних шедеврів, галерея психологічних портретів (зокрема Івана Франка, Василя Стефаника, Лесі Українки, Миколи Лисенка та ін.), картин на побутові теми.

Номер слайду 16

І. Труш створив кілька однойменних пейзажів, де розкривається образ самотньої сосни посеред степу — широкої, розлогої, обшарпаної вітрами, паленої сонцем, проте вільної і прекрасної… Цей образ уважають символом самого автора.Іван Труш «Самітна сосна»

Номер слайду 17

Іван Труш. Промені сонцяІван Труш. Сосни на скелі

Номер слайду 18

Творче завдання«Пейзаж рідної землі». Зобразіть улюблений куточок вашого рідного краю. Техніка виконання роботи акварель або гуаш. Мистецькі поради1. Добре продумайте, про що ви хочете розповісти, про який куточок. 2. Створіть ескіз роботи. Продумайте розміщення природних об'єктів на передньому, середньому, дальньому планах. Відповідно до задуму доберіть колорит пейзажу.3. Все, що знаходиться далеко ми розмальовуємо тьмяно, майже невидимо, а все, що ближще до нас, воно яскравіше і контрастніше. 4. Ніщо так не красить роботу, як дрібні деталі переднього плану (яскраві та контрастні)3. Акуратно виконайте роботу.

Номер слайду 19

Переглядаємо відео Робота в групах. Об’єднайтеся в групи. Підготуйте розповідь і презентацію про живописців України. Зробіть доповідь за опрацьованим матеріалом.https://cloud.orioncentr.com.ua/index.php/s/y8 AFGY5 ZTg. TXNMF

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Бажаю вам творчого настрою і натхнення!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Седлецька Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Корниенко Рита
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
18 вересня 2022
Переглядів
1981
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку