Розробка уроку для 1 класу НУШ з предмету «Мистецтво».
Вчитель музичного мистецтва Акименко Олена Петрівна Комунального Закладу «Гімназія № 32» Кам’янської Міської Ради
Тема уроку : ЗУСТРІЧ ІЗ ТЕАТРОМ.
Мета уроку : ознайомити дітей з театром, як видом мистецтва,атрибутами пов’язаними з театром ,правилами поведінки різними видами театрів ;розвивати творчі здібності, вчитися виконувати пісні в ролях, удосконалювати вокальні навички; виховувати любов до театру, мистецтва.
Обладнання : фортепіано, інтерактивна дошка , ноутбук, музичні інструменти ( трикутник, бубен, маракаси, металофон), театральні маски, Буратіно, Мальвіна з лялькового театру.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ!
Організаційний момент.
Створення позитивного настрою.
Учитель : Діти, давайте привітаємось.
Учні: Доброго ранку , і поле. І луг!
Доброго ранку, учитель і друг.
Все, що навколо існує!
Хай нашу пісню почує / 2 р./
Учитель: Сьогодні на уроці ми побуваємо на сцені та за кулісами різних театрів. А яких саме?Про це трохи пізніше.
2. Актуалізація опорних знань.
Учитель : Приміщення ошатні і святкові
І знову всі актори грають так чудово! Показують тут різні нам вистави, А чи впізнали назву ви цієї зали?
Учні : це театр . Учитель: вірно, мов йде про театр. А чи знаєте ви, що таке театр?
Театр - це вид мистецтва,де актори перевтілюються в різних персонажів. Це чарівне віконечко у світ мрій фантазій , магія гри та музики.А чи бували ви у театрі? Яка вистава вам запам’яталася і чому ?
Відповіді учнів.
Учитель: Театри бувають різні: драматичний театр, ляльковий, театр опери та балету, пальчиковий театр,театри тіней, маріонеток, пантоміми.
3.Мотивація навчально – пізнавальної діяльності учнів.
Величезна армія режисерів ,гримерів, поетів,композиторів художників, хореографів,працює для того,щоб ми зустрілися з головними чарівниками - акторами . Наприклад, у драматичному театрі актори розмовляють, а в музичному театрі – співають,танцюють * «Про театр» - відео.
Учитель: діти, а ви б хотіли побувати на виставі в театрі ? Увага! Ми з вами опинилися в театрі опери та балету. А на Нашій імпровізованій сцені - балет.М.Равель. Балет «Дитя та чари» - ( відео фрагмент ).
Учитель:в балеті актори для відображення характеру персонажа використовують міміку, пластику, жести. А хто це до нас поспішає у гості?(з лялькового театру)
Учитель показує ляльок - Мальвіну, Буратіно.Ляльковий театр - особливий вид театру , де задіяні ляльки.«Пригоди Буратіно» - лялькова вистава ( відеофрагмент ).
Учитель: Ми в театрі на виставі. Закінчився перший акт.Глядачів все менше в залі - починається (АНТРАКТ). Фізкультхвилинка : «Буратіно».
Учитель : пропоную і вам «попрацювати справжніми акторами.
Зіграйте разом з друзями ролі лисички,півника,зайчика, та вовчика за віршами І.Січовика.
*Гра : «Театр» І.Січовик «А що в мішку?»; « Захисник».
Учитель: аплодисменти нашим акторам! Аплодисменти – це подяка за гарну гру на сцені.
Учитель: (тримає у руках телефон). Діти, мені тільки що прийшло
SMS повідомлення . Наші знайомі Лясолька і Барвик теж у театрі тіней на виставі. Пишуть, що дуже цікаво! Зараз антракт . Вони обурені, що деякі глядачі не знають, як потрібно поводитися в театрі?!
Фотографію порушників прислали ,подивіться стр. 70
Учитель: Знайдіть на фото порушників дисципліни. Відповіді дітей.
*Фізкультхвилинка для очей .
Учитель : Діти, а який же театр без пісні?Ми переконалися, що наші учні – гарні актори . Тож разом виконаємо пісню в ролях. Спробуємо створити музичний супровід ( металофон,бубен, трикутник, маракаси).
* «Два Півники» - українська народна пісня. (інсценування).
Хто найкращий актор ?
Учитель : погляньте на дошку, які гарні квіти . Глядачі завжди на концерти, вистави приходять з квітами і дарують їх улюбленим акторам. Під кожною квіточкою знаходиться літера, треба відповісти на запитання, квіточки відкриються і ви прочитаєте чарівне слово.
4. Підсумок уроку.
3 квіточка Хто виконує ролі в театрі ? (Актори)
5 квіточка Він постановник і керівник вистави? (Режисер)
1 квіточка Театр, де тільки темні фігурки за екраном? ( Тіні)
2 квіточка Швидко виконаний вільний малюнок декорації?(Ескіз)
4 квіточка За допомогою чого розкривається зміст в балеті?(Танець)
Учитель : кожна квіточка «розквітла» і ми можемо прочитати чарівне слово Т Е А Т Р. Сьогодні на уроці ви багато дізналися про театр. Ще не одного разу ми завітаєм до театру.
Учитель : домашнє завдання буде дуже цікавим. Разом з батьками треба виготовити маску для театральної вистави.Всі ви, діти - молодці , гарно працювали!Але дзвоник пролунав, він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати, треба йти відпочивати.