Родинна студія (З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ) КАВ´ЯРНЯ „БАТЬКІВСЬКА ХАТА” Тема «Емоції позитивні та негативні»

Про матеріал
МЕТА: ознайомити батьків з особливостями НУШ; роз’яснити , сформувати правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності, надати батькам рекомендації щодо формування у дітей здорового способу життя. Виховувати почуття любові до батьків і моральної відповідальності перед ними; Виявити самооцінку дітей. Визначити причини переважання негативних або позитивних емоцій дітей розвивати уміння спілкуватися, формувати естетичні смаки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

D:\Desktop\13-02-2021 12-14-48.png

 

Підготувала

 вчитель початкових класів

 Нєгуляєва Тетяна Петрівна

 

Епіграф

                                                                 Тільки разом з батьками,

спільними зусиллями,

вчителі можуть дати дітям

велике людське щастя.

В.О. Сухомлинський

МЕТА: ознайомити батьків з особливостями НУШ; роз’яснити , сформувати правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності, надати батькам рекомендації щодо формування у дітей здорового способу життя. Виховувати почуття любові до батьків і моральної відповідальності перед ними; Виявити самооцінку дітей.

Визначити причини переважання негативних або позитивних емоцій дітей

  розвивати уміння спілкуватися, формувати естетичні смаки.

ОБЛАДНАННЯ: вишивані скатертини, серветки, рушники, букетики із барвінку, чорнобривців, базиліку, гілочок калини, музичний центр, диски з музичними  записами, папір, олівці та інші предмети, відповідно до запланованих конкурсів та      розваг.

 

І. Організаційний момент. 

Що таке Україна? За віконцем калина,

Тиха казка бабусі, ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата, під тополями хата.

Під вербою криниця, золотиста пшениця,

Серед лугу лелека і діброва далека.

Доброго дня! Ми раді вітати вас у нашій кав’ярні „ Батьківська хата “. Сподіваємось,  що час ви проведете цікаво, адже меню у нас різноманітне, але воно незвичайне, чому ви й самі зрозумієте.

 Поверніться в дитинства країну,

Хоч на кілька годин, хоч на мить.

Обніміть свою рідну дитину,

З нею в небо у мріях злетіть.

Щоб відчути високе стремління,

Те, що вперше в дитинстві прийшло.

Й почуття чисте, ніжне, дитинне,

Як колись, у дитинстві було.

Поверніться  в дитячу країну,

Де колись ви бували дітьми.

Щоб відчути ту радість єдину,

Про яку забуваєте ви.

Вступна частина

1. Вступне слово вчителя

Сьогодні  ми запросили вас на нетрадиційні батьківські збори на тему «Емоції позитивні та негативні»

. Маємо надію, що така зустріч сприятиме кращому взаєморозумінню між батьками, дітьми і школою. Ми не будемо сьогодні аналізувати стан успішності і поведінки, робити зауваження. А будемо пізнавати більше наших дітей, шукати шляхи для розуміння і допомоги.

Усе, що є найкраще у дитини:

 Її талант, культура, доброта —

 Від тата й мами йде і від родини —

 Незаперечна істина свята.

 Сім’я, родина — це велике диво,

 Там є любов і ласка, і тепло.

 Там дітям затишно і радісно, й щасливо,

 Тепер у нас і завжди так було.

 

Я, як завідувач цієї кав’ярні, хотіла б ознайомити вас із деякими даними. Наша кав’ярня працює  з 1 вересня 2018 року. За цей період її штат у кількості 16 осіб проводив різноманітну роботу. Працівники кав’ярні у переважній своїй більшості сумлінно ставляться до своїх обов’язків, дорожать своїм місцем, хоч і траплялися випадки незадоволення ним, тому доводилось деяких працівників переміщати з місця на місце. Майже всі працівники вчасно приходять на роботу, всі, без винятку, вчасно ідуть з роботи. З відвідувачами працюють ввічливо, коректно, своєчасно виконують замовлення. Тож запрошуємо на гарячу каву.Поки ви будете насолоджуватись чашечкою кави, я пропоную подивитись чим ваші діти займались протягом часу коли почали працювати у нашій кав'ярні.(Перегляд презентації)

 Серед наших працівників є люди талановиті, з різними здібностями та уміннями. Іноді, за згодою відвідувачів, вони розважаються і в робочий

На наступні 4 роки ми станемо однією шкільною сім’єю, де інколи Ваша дитина буде проводити більше (активного) часу, ніж вдома. Яким стане навчання у школі: радісним чи сумним, повним перемог і досягнень чи поразок?

- Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого дізналася вона у школі, допомагати їй розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Все це робити з терпінням і любов’ю.

Василь Сухомлинський казав: “У вихованнi все головне: i урок, i розвиток рiзносторонніх iнтересiв дiтей поза уроком, i взаємовiдносини вихованцiв у колективi.”

Вправа“Щирий м'яч”. Кидаючи м'ячик кожен представиться і скаже, що він хоче побажати своїй дитині у цьому класі.

Я розпочну першою: “Мене звати__________. Я хочу побажати вашим дітям, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, успішними та розумними.”

Підсумок: багато хороших думок щойно пролунало. І головне, що ви всі хочете бачити своїх дітей здоровими, інтелектуальними, вихованими.

Тренінг. Визначення очікувань учасників групи.

Вправа „Чарівна скринька”.

  Учасникам роздаються невеликі аркуші паперу (можна липкого). Тренер просить написати на них те, що батьки чекають від заняття. Після цього аркуші вивішують на плакаті із зображенням скриньки.

 

Вправа  «Серце класу»

Вчитель: У кожного класу є своє серце – це наші діти. Я пропоную вам пригадати декілька якостей своєї дитини, назви яких починаються з тієї самої букви, що й ім′я дитини.

     У кожної групи на столі  симпатичне  сердечко – смайлик  з фотобумаги   або м’яка іграшка у вигляді сердечка)  

 (  Виконуючи завдання батьки по черзі передають м′яку іграшку у вигляді серця один одному і в цей час називають якості своєї дитини які починаються на  ту саму букву, що й ім’я дитини )

Проблемне питання: На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги? (Відповідь: дитина)

Вправа “Мозковий штурм”

І у батьків, і у вчителів в центрі уваги дитина. (На дошку в центрі вчитель прикріплює листок на якому написано: дитина.) З однієї сторони дитина зростає у сім’ї і у неї є батьки. (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: батьки.) З іншої сторони дитина розвивається у шкільному соціумі, де її щодня супроводжує учитель . (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: учитель.)

 

 

 

 З кожного боку постають питання різної складності. Чи можна вирішити всі завдання окремо, самотужки? Ні! Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі. Першим кроком нашої співпраці буде заповнення вами анкет.

                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета для батьків першокласників

1.ПІБ дитини __________

2.Дата народження______

3.Домашня адреса, дом.телефон_________

4.Дані про батьків (ПІБ, телефон) (За бажанням: вік, освіта, місце роботи, посада):

МАТИ ________БАТЬКО ____________

5.Обведіть кружечком:

  • Сім,я неповна
  • Багатодітна сім'я(вказати ПІБ та місце навчання братів та сестер )______
  • Сім'я повна(вказати ПІБ та місце навчання братів та сестер)_____________
  • Дитина напівсирота
  • Батьки розлучені
  • Дитина має статус інваліда
  • Дитина перебуває під опікою
  • Дитина виховується одинокою матір,ю(обов'язково  з довідкою або посвідченням)
  • Малозабезпечина сім'я(обов'язково довідка)
  • Дистанційна сім'я(батьки за кордоном.)
  • Інша категорія,вказати (сім'я учасники АТО, переселенці...)_____________________

6.Чи були труднощі в дошкільному періоді розвитку дитини? Підкресліть:  ні/ часті захворювання/  відставання у фізичному розвитку/  затримка мовного розвитку/  інший варіант:  ______________

7.Чи відвідувала дитина дитячий садок?  Так/Ні .  З якого віку? ______ Номер ДНЗ ______________      Чи охоче туди ходила?  Так/Ні/Частково.

8.Хронічні захворювання, відхилення в органах зору, слуху, дефекти мовлення, інші особливості( травми, операції) ___________________

9.Які форми заохочення застосовуються вдома? ____

10.Які покарання застосовують вдома? __________

11.Чи є у дитини вдома обов’язки? Які? ___________

12.Як спілкується з ровесниками? (обведіть)

 а) ініціативний;  б) очікує, коли з ним (нею)заговорять; в) уникає спілкування.

13. Як реагує на зауваження дорослих?

а) перемовляється;              б)плаче;           в)погоджується, виправляється.

 14. Яким іграм віддає перевагу?

а) рухливим;             б)колективним;          в)індивідуальним,настільним.

15. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина добре підготовлена до школи?

а) так;        б) ні;       в) скоріше так, ніж ні;         г) скоріше ні, ніж так.

 

16. Чи знає дитина (обведіть, допишіть):

а) букви;     б) вміє читати ( по складах, словами);   в) вміє лічити ( в межах ____);           г) вміє додавати ( в межах _____); вміє віднімати ( в межах _____)

17. На Вашу думку (потрібне обведіть):

а) дитина відповідає віковим особливостям;                б)випереджає ровесників;

  в)має проблеми розвитку.

18.Що ви очікуєте від Нової Української Школи? _________________________________________________________________

 

 19. Що вплинуло на вибір нашої школи (позначте знаком +)

близьке місце розташування                      викладацький склад

система викладання                                     авторитет школи в окрузі

профіль школи                                                інше (указати, що)

 

20.Хто із членів родини приділяє дитині більше часу (у підготовці до школи):

Мати    

батько         

 дідусь    

 бабуся           

 інші члени родини_______________________________

          


 

Вправа „ Чи знаю я тебе? “

Участь беруть гості кав’ярні.

 1.Скільки уроків у вашої дитини в понеділок?

  2. Назвіть імена і прізвища двох найближчих друзів вашої      дитини.

  3. Назвіть улюблений мультфільм вашої дитини.

  4.Назвіть улюблену казку вашої дитини.

  5.Який улюблений предмет вашої дитини.

Робота в групах.

Обговоріть в групі:

- Яка роль батькiв у подоланнi труднощiв, пов’язаних з адаптацiєю дитини до школи?

Завдання:

Напишіть на листках 2 поради, для інших батьків, що потрібно робити, щоб дитина успішно навчалася і почувалася в класі? (Кожна група виконує завдання та представляє. Всі поради  прикріплюються на дошку. Вчитель робить висновок.)

Поради батькам:

• Дбати про здоров’я дитини.

• Допомагати у пiдготовцi до школи.

• Органiзувати робоче мiсце дитини.

• Привчати до охайностi й порядку.

• Привчати до самостiйностi.

•Заохочувати найменшi успiхи дитини у навчаннi й поведiнцi, використовуючи для цього слова-схвалення.

• Радiйте вашiй дитинi!

• Розмовляйте з дитиною спокiйним голосом.

• Будьте терплячими.

• Щодня читайте дитинi.

• Заохочуйте зацiкавленiсть та уяву дитини.

Батьківський тренінг.

1. Можливо хтось зможе навести приклади з вашого життя, пов'язані з негативними і позитивними емоціями.

2. Чи думаєте ви, що у відповідях хлопців ви почули негативні (позитивні) емоції.

Як зробити так, щоб у дитини з'явилися позитивні емоції? З чого треба починати?

3. Перед вами аркуш паперу. Запишіть в два стовпчики слова і вирази, які заборонені в поводженні з дитиною і бажані в спілкуванні з дитиною.

4. Порівняйте вирази, записані вами, з тими, які представлені вам:


Я багато разів говорив тобі, що.

Скільки разів тобі треба повторювати.

Про що ти тільки думаєш.

Невже тобі важко запам'ятати.

Ти такий же, як.

Відчепись, мені ніколи.

рекомендується:

Ти у мене самий, самий.

як добре, що ти у мене є.

Ти у мене молодець.

Я тебе дуже люблю.

Як ти добре це зробив, навчи мене.


ТРЕНІНГОВА ВПРАВА “НЕ КРИЧІТЬ НА ДИТИНУ!”

не кричите на ребенка

Ціль: допомогти батькам зрозуміти, що відчуває дитина, коли на неї кричать.
Проведення:
Батьки розбиваються на пари. Один учасник пари повинен стояти і кричати на іншого з якогось придуманого приводу. А інший учасник в свою чергу повинен присісти навпочіпки або стати на коліна, щоб бути набагато меншим зростом і говорити тільки одну фразу: «Я маленький, і я просто хочу, щоб мене любили».
Приблизно на третьому повторі цієї фрази той, хто знаходиться на місці дитини, починає плакати. Приходять дуже сильні почуття, часто спогади із власного дитинства.

Після цієї вправи кричати на свою дитину стає практично неможливо… Учасники говорять, що вперше дійсно відчули, що відчуває в такі моменти дитина.

ВПРАВА “СПІЛЬНИЙ МАЛЮНОК”

спільний малюнок

Мета: актуалізувати досвід співпраці між батьками і дітьми.

Матеріали: аркуші білого паперу, кольорові олівці.

Зміст: батько і дитина сидять поруч. Перед ними лежить горизонтально чистий аркуш білого паперу, і пачка кольорових олівців (або фломастерів). Ведучий дає наступну інструкцію: “Я попрошу вас намалювати картинку. Малювати потрібно мовчки, не розмовляючи один з одним. Кожен з вас буде малювати тільки одним олівцем або фломастером, який обере зараз “. Можна запропонувати парі певну задану тему, наприклад, «Наш дім».

Далі психолог пропонує батькам і дитині вибрати по одному олівцю. Після цього ще раз нагадує про те, що малювати треба мовчки, і пропонує почати роботу.

Слід звернути увагу на наступні моменти: хто який олівець вибрав; хто першим взяв олівець; чи був вибір, зроблений кожним з учасників, повністю самостійним; хто першим почав малюнок; хто першим закінчив малюнок; як і ким було прийнято рішення про загальне закінчення роботи; чи були паузи при виконанні завдання у батька або дитини; як розподілявся простір листа; чи було невербальна взаємодія між батьком і дитиною.

Після того як завдання виконано, і учасники закінчили малювати, психолог просить розповісти про те, що зображено на малюнку, не звертаючись ні до кого конкретно: “Розкажіть, будь ласка, що намальовано на вашому малюнку?”

При цьому важливо простежити за тим, хто більше говорить, як починається розповідь: з ініціативи самого оповідача або партнер його просить, змушує, підштовхує. Важливо відзначати моменти діалогу в процесі розповіді, моменти згоди (незгоди), а також чи вносяться доповнення в розповідь, ким і якого роду.

Батьківський щоденник.

Я дуже вас прошу звернути увагу на правила спілкування зі своєю дитиною.

1. Безумовно приймайте свою дитину.

2. Активно слухайте його, співчуває.

3. якомога частіше бувайте з ним.

4. Не втручайтеся в його заняття, які він може зробити сам.

5. Допомагайте, коли просить.

6. Підтримуйте і відзначайте успіхи.

7. Дозволяйте конфлікти.

Вправа    « Щаслива сім`я – щасливе дитя!»

Вчитель :  Хто знає як виглядає щастя?

Воно як сад, чи як квітучий луг?

Чи як дочка, що ніжно зветься Настя,

Чи як весна, або як вірний друг?

 

Хто бачив щастя? Чи тримав в долонях?

В полях, чи травах, де його збирають?

А може щастя – сивина на скронях?

А може лиш батьки про щастя знають?

 

     У світі, повному щоденних змін, новизни та інформації, дитина прагне щастя і впевненості в собі.  Усе починається з дитинства. І найважливішу роль щасливого дитинства відіграють батьки.  Адже недарма говорять : « Щаслива сім`я – щасливе дитя!»

А зараз кожна  група   отримає  аркуші із незавершеними фразами. Протягом однієї хвилини вам потрібно скласти продовження.  І по завершенню ви висловите свою думку   і  про щасливу сім’ю, і щасливих дітей, і щасливого вчителя.

Робота в групі батьків. Утворіть квітку із  своїх долонь. Мак, волошку, ромашку,соняшник,  бо діти наші квіти та помістіть їх на клумбу біля школи.

Фрази для продовження:

  • Щаслива сім`я  – це …
  • Щасливі батьки – це …
  • Щасливі діти – це …
  • Щасливий вчитель – це …

( Потім кожна група зачитує продовження своїх фраз)

 

УІІІ. Вчитель: Стомились? А зараз  я пропоную трішки відпочити  і  подивитися кліп «Щаслива родина» .

Вправа  – « Склади рецепт »

Вчитель:  Трішки відпочили ?  І  останнє завдання! Будемо складати рецепт.  Зараз ви отримаєте листівку з пропущеними словами і окремий  аркуш  зі словами для довідок . Ваша задача, використовуючи слова для довідок і вставляючи їх  замість пропущених слів у листівці, скласти рецепт щастя.

 

(Кожна група отримує листівку з пропущеними словами  і   аркуш  зі словами для довідок .  Батьки працюючи в групах, читають і  вставляють пропущені слова. Потім  кожна група зачитує свій рецепт щастя.)

 

Рецепт щастя

     Візьміть чашу ___________, налийте в неї повне серце____________, додайте дві жмені ____________, посипте _____________, влийте трохи ______________і додайте якомога більше ______________. Все це добре перемішайте. Намажте на шматок відпущеного вам _________________ і запропонуйте кожному, кого зустрінете на своєму шляху.

 

Слова  для довідок:  терпіння, любов, щедрість, доброта, гумор, віра, життя.

 

Ознайомлення з концепцією НУШ. Ось я вас коротко  ознайомила з концепцією НУШ тому давайте зараз спробуємо наші очікування перенести на папір за допомогою

Вправа "Аплодисменти взаємопідтримки ":

- Спробуйте поплескати однією долонькою. Майже нічого не вийшло,а зараз поплескайте обома. Чудово, тож будь яка робота виконується в парах тому і ми з вами маємо працювати в унісон тому що по одинці ми не зможемо досягти високих вершин.

Тренінг. Вправа”Коло свічок”.

Мета: поставити логічну крапку, підвести підсумки, сприяти усвідомленню учасниками набутого досвіду, знань, почуттів.

Хід вправи: учасники отримують тоненькі свічки, час горіння яких приблизно 10 хв. Тренер запалюючи свою свічку, пропонує учасникам передати по колу вогник, передаючи разом з ним чергу на останні слова в тренінгу, в яких кожен учасник може висловити те, що він не встиг сказати під час тренінгу, або це можуть бути інші думки – якісь висновки, слова прощання, подяки будь що. Треба тільки нагадати, що висловитися треба встигнути всім, а час горіння свічок обмежений. Наприкінці, коли вже всі висловилися, свічки гуртом задмухуються.

До уваги тренера:

ця вправа є практично останньою в модулі, вона виконує роль прощання. Тому під час її виконання можливі досить емоційно насичені промови учасників, тренеру важливо – бути з групою, підтримати кожного учасника (здебільшого мовчазно),слідкувати, щоб кожен був вислуханим.

Підсумок зборів.  

Усім нам щастя, миру і добра!

     Хай радість панує у ваших сім’ях завжди!

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Дечковська Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кислюк Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Толордава Алла Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
2423
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку