"Зв’язок дій множення і ділення. Складання таблиці ділення на 2."

Про матеріал
Встановлення зв’язку дій множення і ділення. Складання таблиці ділення на 2.
Перегляд файлу

Тема уроку: Зв’язок дій множення і ділення. Складання таблиці ділення на 2.

Мета уроку:

  • Дидактична – продовжити ознайомлювати дітей з арифметичною дією ділення, розповісти про зв’язок дій множення і ділення, навчити складати таблицю ділення на число 2 за допомогою таблиці множення числа 2. Продовжувати роботу з капелюхами де Боно
  • Розвивальна – розвивати увагу, логічне мислення, сприймання.
  • Виховна – виховувати цікавість до вивчення математики, старанність.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: ноутбук, проектор, підручник Математика для 2 класу закладів загальної середньої освіти / Н. П. Листопад. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. — 160 с., с. 104-105, презентація (до пояснення нового матеріалу), презентація, робочий зошит, ігри: «назви компонентів і результату дії ділення»: https://learningapps.org/display?v=pasmjxd5c21 ,  «зоровий диктант»: https://learningapps.org/display?v=p08073fvc21 ,  відео фрагменти:

  1.     «Ознайомлення із темою уроку»: https://www.youtube.com/watch?v=WEhxhqSOGnw&list=PLurpn2dc_PrEwNU2IYIg0hejXiM2cw26I&index=27&ab_channel=%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B01%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81
  2.     Фізкультхвилинка: https://www.youtube.com/watch?v=OkVC5K6yIdQ&list=PLUbeR5ILeI-Nw4LJaGHziOHc47gksTig4&index=17&ab_channel=CreativeTeacher
  3.     Гімнастика для очей: https://www.youtube.com/watch?v=9znAKmoG9tg&ab_channel=%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%9B%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Вступне слово вчителя:

Клас готовий працювати?

Множити й ділити,

Числа й вирази рівняти,

Вчасно руку піднімати,

Щоб складну задачу розв’язати.

Проспівав дзвінок –

Починається урок.

З ласки,

Маминої казки,

З щирого старання,

Цікавого навчання.

Клас готовий працювати? (Відповіді учнів: Так)

Множити й ділити? (Так)

Складати таблицю ділення? (Так)

Вчасно руку піднімати? (Так)

Вміло в групах працювати? (Так)

Вирази й задачі розв’язати? (Так)

Дзвінок до роботи уже кличе нас.

Країною знань мандрувати нам час.

Працюймо завзято і дружно усі,

Щоб всі молодцями були у кінці.

 

  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
  1. Перегляд відео фрагменту:

Синій капелюх:

_- Чого ми досягли в знаннях на теперішній момент?

Жовтий капелюх

-         Для чого потрібно знати таблицю множення?

-         Отже, сьогодні на уроці ми з вами дослідимо зв'язок дії множення з дією ділення та навчимося складати таблицю ділення на 2.

  1. Актуалізація опорних знань і способів дії.

-         Щоб швидше перевірити як ви засвоїли попередній матеріал, пограйте в ігри на телефоні або на комп’ютері, перейдіть за посиланням.

  1. «Назви компонентів і результату дії ділення»: https://learningapps.org/display?v=pasmjxd5c21
  2. «Зоровий диктант»: https://learningapps.org/display?v=p08073fvc21
  3. Записати вирази до задач:
  1.     Скільки днів у двох тижнях? (7 • 2=14)
  2.     Кролик вуха насторожив –

В нього дуже добрий слух.

Хто ж тепер нам скаже точно:

В двох кролів є скільки вух? (2 • 2 = 4(в.))

  1.     Три лисички, три сестрички.

Заплели по дві косички.

Скільки разом у лисичок

Є заплетених косичок? (2 • 3 =6(к.))

  1.     Встала вранці миша- мати

Дітям зерна роздавати.

6 дітей, і всім вона

Роздала по два зерна.

Скільки, вас питаю я,

З’їла зернят вся сім’я? (2 • 6 =12 (з.))

  1. Каліграфічна хвилинка:

-         Відкрийте зошити, запишіть сьогоднішнє число та охарактеризуйте його:

18 лютого

Класна робота

-         Це двоцифрове чи одноцифрове число? (Двоцифрове)

-         Назвіть попереднє та наступне число? (17, 19)

-         Складається з скількох десятків та одиниць? (1 дес. і 8 од.)

-         Як утворилося це число? (До 10 додали 8)

-         Збільшить це число на дві одиниці. Запишіть яке число утворилося. (20)

-         Відніміть від цього числа 1 десяток, що залишилося? (8 од.)

-         Щоб мене записати, треба дві цифри знати 1 і 8, і кожну із них в окремій клітинці писати.

  1. Формування нових знань і способів дії.
  1. Практичне завдання (на підготовчому етапі формування нових знань і спосіб дії).
  • Робота з демонстраційним матеріалом:

-         Погляньте на екран та розв’яжемо разом задачу. Тож, слухайте уважно: У Оленки на столі на кожній з 4 тарілок лежало по 2 цукерки. Скільки всього цукерок на тарілках у Оленки? (На набірному полотні виставляються предметні картки, що ілюструють ситуацію: по 2 цукерки на 4 тарілках):  (2 • 4 = 8 (ц.)

(Потім вчитель збирає малюнки на пропонує задачу на ділення на рівні частини)

-         8 цукерок розклала Оленка на 4 тарілки порівну. Скільки цукерок на кожній тарілці? (записує на дошці)  (8 : 4 = 2 (ц.)

-         А тепер спробуйте прочитати такий вираз: «Вісім поділити на 4, дорівнює двом»

(Після запису розв’язання задачі вчитель знову збирає всі малюнки цукерок та тарілок і пропонує учням задачу на діленні на вміщення)

-         8 цукерок розклала Оленка на тарілки по 2 на кожну. Скільки потрібно тарілок для цукерок? (8 : 2 = 4 (ц.)

-         А що ви, помітили? (Ми з одного виразу на множення складали вирази на ділення.) Отже:

  1. Робота за підручником (с. 204)  вправа № 630.

-         Розглянемо зразок та виконаємо цю вправу, 1 учень біля дошки із коментуванням, а інші записують у зошитах. Прочитайте завдання та погляньте на зразок:

Учні записують:

7 • 2 = 14       6 • 3 = 18        8 • 2 = 16     2 • 9 = 18    2 • 3 = 6      3 • 6 = 18

14 : 2 = 7       18 : 6 = 3       16 : 8 = 2     18 : 2 = 9     6 : 2 = 3      18 : 3 = 6

14 : 7 = 2       18 : 3 = 6       16 : 2 = 8     18 : 9 = 2     6 : 3 = 2     18 : 6 = 3

-         Отже, зробимо висновок що:

Фізкультхвилинка

П'ять журавликів щодня

Прилітали, мов рідня. (Ноги на ширині стопи, руки опущені.)

Нумо спробуємо, діти,

Їх усіх перелічити:

Один, два, три, чотири, п'ять. (Змахувати прямими руками вгору-вниз, підтягуючись на пальцях ніг.)

П'ять журавликів щодня їли разом, мов рідня. (Ноги на ширині плечей, руки за головою.)

Спробуйте іще раз, діти,

Їх усіх перелічити:

Один, два, три, чотири, п'ять. (Нахилятися вперед, опускаючи голову до колін і відводячи руки назад-вгору.)

П'ять журавликів щодня

Танцювали, мов рідня. (Стопи разом, руки на поясі.)

Знову просимо вас, діти, їх усіх перелічити:

Один, два, три, чотири, п'ять. (Підстрибувати на місці на одній нозі або на двох.)

 

-         Користуючись, цим правилом, зараз ми з вами складемо таблицю ділення на число 2.

-         Повторимо спочатку таблицю множення числа 2 і запишемо її у зошит, по черзі називаємо: (Вчитель демонструє на дошці, а учні в зошитах)

          

Зелений капелюх

-         Ми знаємо, що ділення – це обернена дія до множення, тому можемо з легкістю використовуючи таблицю множення скласти таблицю ділення на число 2.

-         Ось, ми і склали. Прочитайте ланцюжком її. А тепер читають тільки хлопчики, а дівчатка тихенько слухають. А тепер черга дівчаток.

-         Раджу вивчити результати таблиці ділення напам’ять.

  1. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
  1. Тренажер таблиці ділення числа 2. «Допоможи Незнайкові» (Вчитель демонструє на екрані презентацію)

-         Діти, допоможіть Незнайкові пригадати таблицю ділення числа 2. Вам потрібно буде, по черзі читати вираз і сказати результат.

  1. Робота за підручником (с. 105).

-         Виконаємо вправу № 632 разом. В цій вправі вам потрібно буде обчислити вирази, скориставшись таблицею ділення на число 2.

Відповіді: 16 : 2 = 8 ;  14 : 2 + 15 = 7 + 15 = 15 + 5 + 2 = 22;

                  12 : 2 = 6;   18 : 2 – 5 = 9 – 5 = 4;   8 : 2 – 4 = 4 – 4 = 0.

- Виконаємо задачу № 633.

Міркуємо з чорним капелюхом

-         Прочитайте задачу. (Учні читають) Про що йдеться в задачі? (Про те, як дають поні у зоопарку морквинками та буряками.)

-         Виділіть ключові слова. (Морква, буряки) Складіть короткий запис задачі:

Морква – 2 шт.

Буряки - ?, у 3 рази більше

Всього - ?

-         А тепер поясніть числові дані та запитання. (Учні коментують)

-         Повторіть запитання задачі. (Скільки всього буряків і морквин дають поні на добу.) Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? (Не можна)

-         Чому не можна? Що потрібно знати, щоб відповісти на це запитання? (Потрібно знати два числових значення: перше 2 і друге – невідомо. )

-         Якою арифметичною дією ми знайдемо друге числове значення? (Множення)

-         Що ми дізнаємося? (Скільки буряків дають поні на добу.)

-         Пишемо по середині слово «Розв’язання» і виконуємо першу дію.

Розв’язання

  1.     2 • 3 = 6 (б.) – буряків дають поні на добу

-         Тепер ми можемо дізнатися скільки всього буряків і морквин дають поні на добу? (Можемо)

-         Якою буде друга дія?

  1.     2 + 6 = 8 (шт.) – всього буряків і морквин дають поні на добу

-         Запишіть відповідь. (Відповідь: на добу поні дають 8 буряків і морквин.)

Гімнастика для очей:

  1. Повторення раніше вивченого матеріалу. Контроль та коригування знань.
  1. Робота за підручником (с. 105)

-         Виконайте задачу № 634 самостійно  в зошитах, а потім разом перевіримо.

Короткий запис:

Ромашки — 3 квітки

Волошки — ?, у 4 рази більше

Всього — ?

Розв’язання

  1.     3 • 4 = 12 (в.) – волошок у букеті.
  2.     3 + 12 = 15 (к.) – всього квітів у букеті.

Відповідь: у букеті всього 15 ромашок і волошок

  1. Розв’язання логічних задач:

-         Діти, послухайте уважно задачу:

  1.     Хлопчик зібрав у коробку павуків і жуків – усього 8 штук. Якщо полічити, скільки всього лап у коробці, то виявиться 54 лапи. Скільки в коробці жуків і скільки павуків?

Білий капелюх: Скільки лап у жука? А в павука?

Відповідь: Слід пригадати, що у жука 6 лап, а у павука – 8.У коробці було 5 жуків і 3 павуки.

  1.     У мене сестер і братів порівну. А в моєї сестри вдвічі менше сестер, ніж братів. Скільки нас?

Відповідь: усіх семеро: чотири брати і 3 сестри. У кожного брата три брати і три сестри; у кожної сестри 4 брати і 2 сестри.

  1. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Інтерактивна технологія «Незакінчене речення». Синій капелюх

-         Продовжить речення:

  1.     «Сьогодні на уроці я дізнався про … .»
  2.     «Вивчив таблицю ділення … .»

Червоний капелюх

  1.     «Найбільше мені сподобалося … .»
  2.     «На наступному уроці я хочу виконувати … .»
  3.     «У мене виникли почуття….»

-         Дякую, діти, за роботу на уроці. Ви старанно сьогодні працювали на уроці. Молодці!

-         До побачення!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку