Зв’язок додавання й віднімання.

Про матеріал
Тема. Зв’язок додавання й віднімання. Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізків Мета: формувати в учнів уміння складати приклади на додавання з прикладів на віднімання; вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення учнів, спостережливість, увагу.
Перегляд файлу

Тема. Зв’язок додавання й віднімання. Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання. Вимірювання довжини відрізків

Мета:  формувати в учнів уміння складати приклади на додавання з прикладів на віднімання; вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення учнів, спостережливість, увагу.

Хід уроку

I. Актуалізація знань учнів

1. Повторення вивченого

Гра «Пошта»

Перед дітьми — поштові скриньки й картки-«листи». На скриньках — число — відповідь прикладу.

Завдання: розкласти конверти по скриньках.

2. Розв’язання веселих задач

На полиці п’ять книг,

Толя взяв одну із них.

Хто тепер сказати б міг,

Скільки на полиці книг?

По дорозі їжак біг,

Ніс шість яблук на пиріг.

Одне упало, покотилось.

Скільки яблук залишилось?

3. Робота з таблицею та індивідуальними картками

— Лісові звірі проводили змагання з бігу. За командою «На старт!» звірята побігли, але кожне в різні сторони. Суддя рахував, рахував, але так і не зміг назвати переможця. Обчисліть довжину кожного відрізкамаршруту звірят, назвіть того, хто пробіг більше за всіх.

II. Вивчення нового матеріалу

1. Складання прикладів на додавання з прикладів на віднімання

Робота з таблицею.

— Скільки чашок стояло на столі? Що сталося з чашками? Скільки чашок розбилося? Скільки чашок залишилось цілими? Складіть приклад.

4 – 1 = 3

— А тепер уявіть собі, що тато вирішив відновити чашку, він склеїв її клеєм. Скільки чашок залишалось цілими? Скільки чашок тато склеїв? Скільки стало чашок? Складемо приклад.

3 + 1 = 4

— Отже, з прикладів на віднімання можна утворити приклад на додавання.

Порахуйте: 5 + 2 = 7.

Якщо від суми заберемо число 2, скільки отримаємо? (5) Тепер відніміть від 7 число 5. Отримаємо 2. Порівняйте приклади. Зробіть висновки.

2. Робота з підручником (С. 43, № 2)

3. Практична робота. Складання прикладів на додавання з прикладів на віднімання

4. Фізкультхвилинка

5. Складання прикладів за наочністю

Використовуючи малюнки доміно, скласти приклади й розв’язати їх.

3 + 4 = 7

7 – 3 = 4

7 – 4 = 3

2 + 4 = 6

6 – 2 = 4

6 – 4 = 2

1 + 4 = 5

5 – 1 = 4

5 – 4 = 1

6. Хвилинка каліграфії

Письмо цифр, які показує вчитель на картці (за вибором вчителя).

7. Гра «Впізнай цифру»

У мішечку вчителя — вирізані з цупкого картону цифри. Діти виходять до столу, рукою обстежують цифру й називають її. Потім дістають цифру. Діти роблять висновок: вгадав учень чи ні.

III. Підсумки уроку

 

 

doc
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку