Короткий урок про головне. Діяльнісна мета: розвивати компетентний образ “Я” ( знання, розуміння, ставлення, застосування) через формування уявлень про гармонію природи сенсорних систем людини:
Зв` язок організму із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. Зорова сенсорна система 8 клас. БІОЛОГІЯОДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №66 І-ІІІ СТУПЕНІВ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВЧИТЕЛЬКА: ЩЕГЛАКОВА ДЖУЛЬЄТТА ВОЛОДИМИРІВНАДіяльнісна мета: розвивати компетентний образ “Я” ( знання, розуміння, ставлення, застосування) через формування уявлень про гармонію природи:
Номер слайду 2
Що означає …?Система, що забезпечує сприйняття і переробку інформації щодо явищ зовнішнього і внутрішнього середовища організму, називається аналізатором, або сенсорною системою Вчення про аналізатори розробив І. П. ПавловІснують різні аналізатори. Кожен з них складається з рецепторів, шляхів передачі збудження і спеціальних зон кори великих півкуль головного мозку, де розрізняються подразнення і формуються відчуття. Наприклад, зорова сенсорна система забезпечує одержання уявлення про освітленість предмета, його колір, форму, величину, відстань, про рух предмета
Номер слайду 3
Як це працює?Функції ока пов` язані з його будовою Сітківка перетворює світлову енергію – подразнення – на нервовий імпульс і здійснює первинну обробку зорового сигналу. Перший шар – пігментний, складається із щільно розташованих епітеліальних клітин, які містять чорний пігмент фусцин. Він поглинає світлові промені. Другий шар – рецепторний, утворений фоторецепторами – колбочками і паличками ( 7 млн. та 130 млн) У паличках – речовина пурпурового кольору – родопсин, а у колбочках – речовина фіолетового кольору – йодопсин. У складі цих речовин є білок – опсин і окиснений вітамін А. Порушення діяльності колбочок – дальтонізм У центрі сітківки розташовані переважно колбочки, далі від центру – колбочки і палички разом, а на периферії - переважають палички. Колбочки забезпечують сприймання форми і кольору предмету, тобто це рецептори денного бачення, а палички – рецептори сутінкового зору
Номер слайду 4
Оцінка механізму роботи та будови. ЗАПАМ `ЯТАЙТЕ!
Номер слайду 5
Де і як можна використати набуті знання теми з користю для себе, суспільства, природи?В роботі використано Інтернетресурс. Дякую!ПОПРАЦЮЄМО В ГРУПАХ(робота з підручником)ЗАВДАННЯ ГРУПАМ: Що таке акомодація?Що таке короткозорість3. Далекозорість?