Тема. Зв’язок слів у реченні за допомогою питань.
Мета; учити поширювати речення, складати діалог на задану тему; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять; розширювати світогляд; виховувати бажання краще знати рідну мову.
Демонстраційний матеріал: зображення казкових кореспондентів з дитячих журналів, картки для індивідуальних завдань, виставка дитячих журналів.
Тип уроку; урок – прес –конференція.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
2. Девіз
Гарно, дружно працювати.
Мову рідну гарно знати.
2. Автотренінг
Сидимо – рівно!
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо - правильно!
Пишемо – гарно!
Обіцяємо бути: уважними, старанними, активними, дисциплінованими.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель.
словом пов’язана назва теми нашого уроку, ви дізнаєтеся, коли прочитаєте ось ці розсипані літери.
- Отримали слово « речення». Отже сьогодні ми з вами будемо вивчати зв’язок слів у реченні за допомогою питань.
Тож, не лінуйся, не скучай,
А речення вивчай.
Навкруги все роздивіться,
Орієнтуватися навчиться.
- До нас на урок завітали кореспонденти дитячих журналів і газет. Вони пишуть статтю « Зв’язок слів у реченні за допомогую питань», а для вас приготували цікаві завдання, з якими ви маєте впоратися.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Є у мене вірний друг -
Це журнал «Пізнайко»,
Там загадки і казки –
Я стаю Всезнайком!
Я вигадую казки,
І складаю вірші,
А у вільний час роблю
Домальовки різні!
Весело проводжу час,
Школи не боюся,
Залюбки іду у клас,
На відмінно вчуся.
Я приніс для вас завдання,
Ігри, вправи та забави.
Гра «Головоломка».
- Поміняйте кубики так, щоб числа стояли по порядку. Потім прочитайте речення на гранях кубика.
- Яке вийшло у вас речення? Поясніть, як ви його розумієте?
2. Зустріч з кореспондентом журналу «Барвінок».
Друже мій, читай « Барвінок»,
Скільки віршиків у ньому,
А малюнків, а казок!
Що краса це барвінкова -
Знають юні і малі,
А духмяна рідна мова,
Рідні пахощі землі.
А мандрівки, а пригоди –
До звірят і до пташенят.
Знайдеш ти й веселі жарти,
Разом ми посміємось.
Друже мій, читай «Барвінок»,
Передплачуй без вагань!
Диктант з творчим завданням.
Повіяв холодний … . Насунули сірі снігові … . Посипався лапатий … .
Всіх до міркувань охочих
Навкруг себе згуртував.
Він приніс завдань цікавих,
І для кожної дитини –
Шлях до кращих сподівань.
«Колосок» - це гра для нас.
Гей! Заходьте з нами в клас,
Хто кмітливий та розумний –
Починаймо! В добрий час!
Гра «Дощик запитань»
Діти ( що робили?) прибирали;
Прибирали (Що?) подвір’я;
Подвір’я (Яке?) шкільне.
- Отже, що допомогло нам встановити зв’язок між словами в реченні?
Фізкультхвилинка
4. Зустріч з кореспондентом журналу «Деревце»
«Деревце» - журнал чудовий,
Він барвисто кольоровий,
Він розумний і навчальний,
Для дитини – пізнавальний.
Гра «Знаю я багато»
Завдання:
1- й ряд. Добери питання.
Лебеді полинули у вирій.
Лебеді (…) полинули;
Полинули (…) у вирій.
2-й ряд . Склади і запиши речення.
… (що робить?) … ;
… (який?) … ;
… ( куди ?) … .
Перевірка завдань.
Кореспонденти. Любі друзі! Ми дуже ралі, що зустрілися з вами. Переконалися, що ви добре засвоїли зв’язок слів у реченні за допомогою питань. До нової зустрічі!
Учитель.
Хочу вам сказати в кінці –
Ви сьогодні – молодці!
Підсумок уроку.
1.Вправа «Продовж речення»
НАВЧИВСЯ …
Я ДІЗНАВСЯ …
ЗРОЗУМІВ …
2. Бесіда.
- Чи виправдалися віші очікування?
- Чого я навчився на цьому уроці?
- Що я для себе взяв з уроку?
- Діти, вам сподобалися «кореспонденти» дитячих журналів?
- Отже, виписуйте і читайте журнали! Людина, яка вміє і любить читати, - щаслива. Навколо неї завжди багато розумних, добрих, вірних друзів. Читайте, пізнавайте світ, дружіть з книгами і журналами.