"Зв’язок слів у реченні за допомогою питань." (урок – прес –конференція.)

Про матеріал
Учити поширювати речення, складати діалог на задану тему; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять; розширювати світогляд; виховувати бажання краще знати рідну мову.
Перегляд файлу

Тема. Звязок слів у реченні за допомогою питань.

 

 Мета; учити поширювати речення, складати діалог на задану тему; розвивати звязне мовлення, пам’ять; розширювати світогляд; виховувати бажання краще знати рідну мову.

 

 Демонстраційний матеріал: зображення казкових кореспондентів з дитячих журналів, картки для індивідуальних завдань, виставка дитячих журналів.

 

 Тип уроку; урок – прес –конференція.

 

Хід уроку

 І. Організаційний момент.

 

 2. Девіз

          Гарно, дружно працювати.

         Мову рідну гарно знати.

 

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2. Автотренінг

      Сидимо – рівно!

      Міркуємо – швидко!

      Відповідаємо -  правильно!

     Пишемо – гарно!

Обіцяємо бути:  уважними, старанними, активними, дисциплінованими.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

 Учитель.

  • Діти,сьогодні у нас незвичайний урок –« Прес – конференція». А з якими

словом повязана назва теми нашого уроку, ви дізнаєтеся, коли прочитаєте ось ці розсипані літери.

 

 

 

 

 

 

- Отримали слово « речення». Отже сьогодні ми з вами будемо вивчати звязок слів у реченні за допомогою питань.

 

Тож, не лінуйся,  не скучай,

А речення вивчай.

Навкруги все роздивіться,

Орієнтуватися навчиться.

 

 

- До нас на урок  завітали кореспонденти дитячих журналів і газет. Вони пишуть статтю « Зв’язок слів у реченні за допомогую питань», а для вас приготували цікаві завдання, з якими ви маєте впоратися.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Зустріч з кореспондентом журналу « Пізнайко»

  

Є у мене вірний друг -

Це журнал «Пізнайко»,

Там загадки і казки –

Я стаю Всезнайком!

Я вигадую казки,

І складаю вірші,

А у вільний час роблю

Домальовки різні!

Весело проводжу час,

Школи не боюся,

Залюбки іду у клас,

На відмінно вчуся.

Я приніс для вас завдання,

Ігри, вправи та забави.

 

Гра «Головоломка».

 - Поміняйте кубики так, щоб числа стояли по порядку. Потім прочитайте речення на гранях кубика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Яке вийшло у вас речення? Поясніть, як ви його розумієте?

 

2. Зустріч з кореспондентом журналу «Барвінок».

 

Друже мій, читай « Барвінок»,

Скільки віршиків у ньому,

А малюнків, а казок!

Що краса це барвінкова -

Знають юні і малі,

А духмяна рідна мова,

Рідні пахощі землі.

А мандрівки, а пригоди –

До звірят і до пташенят.

Знайдеш ти й веселі жарти,

Разом ми посміємось.

Друже мій, читай «Барвінок»,

Передплачуй без вагань!

 

 Диктант з творчим завданням.

Повіяв холодний … . Насунули сірі снігові … . Посипався лапатий … .

  • Усно встанови звзок між словами.

 

  1. Зустріч з кореспондентом журналу «Колосок»
  • Ось і «Колосок» до нас завітав!

Всіх до міркувань охочих

Навкруг себе згуртував.

Він приніс завдань цікавих,

І для кожної дитини –

Шлях до кращих сподівань.

«Колосок» - це гра для нас.

Гей! Заходьте з нами в клас,

Хто кмітливий та розумний –

Починаймо! В добрий час!

 

Гра «Дощик запитань»

  • У вправі 172, с. 81, встановіть звязки між словами
  • До яких слів насамперед необхідно поставити запитання(До головних)

 

Діти ( що робили?) прибирали;

Прибирали  (Що?)  подвір’я;

Подвір’я  (Яке?)  шкільне.

 

- Отже, що допомогло нам встановити зв’язок між словами в реченні?

 

Фізкультхвилинка

 

4. Зустріч з кореспондентом журналу «Деревце»

 

     «Деревце» - журнал чудовий,

 Він барвисто кольоровий,

Він розумний і навчальний,

Для дитини – пізнавальний.

 

Гра «Знаю я багато»

 

 Завдання:

 1- й ряд. Добери питання.

 Лебеді полинули у вирій.

Лебеді   (…) полинули;

Полинули (…) у вирій.

 

2-й ряд . Склади і запиши речення.

 … (що робить?) … ;

… (який?) … ;

  … ( куди ?) … .

 

Перевірка завдань.

 Кореспонденти. Любі друзі! Ми дуже ралі, що зустрілися з вами. Переконалися, що ви добре засвоїли звязок слів у реченні за допомогою питань. До нової зустрічі!

 

 Учитель.

 

             Хочу вам сказати в кінці –

             Ви сьогодні – молодці!

 

Підсумок уроку.

 

 1.Вправа «Продовж речення»

 

 

                                                                  НАВЧИВСЯ …

 

                                       Я                        ДІЗНАВСЯ …

 

                                                                  ЗРОЗУМІВ …

 

2. Бесіда.

 - Чи виправдалися віші очікування?

 - Чого я навчився на цьому уроці?

 - Що я для себе взяв з уроку?

 - Діти, вам сподобалися «кореспонденти» дитячих журналів?

 - Отже, виписуйте і читайте журнали! Людина, яка вміє і любить читати, - щаслива. Навколо неї завжди багато розумних, добрих, вірних друзів. Читайте, пізнавайте світ, дружіть з книгами і журналами.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Свєтлова Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 вересня 2019
Переглядів
1652
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку