Конспект уроку з теми "Звичайні дроби та здорове харчування"

Про матеріал

Урок систематизації та узагальнення знань про звичайні дроби для практичного застосування вивченого навчального матеріалу, формування навичок і вмінь, які у майбутньому сприятимуть успішній самореалізації і вмінню навчатися протягом усього життя.

Перегляд файлу

Тема уроку: Звичайні дроби та здорове харчування Мета уроку:

-       систематизація та узагальнення знань про звичайні дроби для практичного застосування вивченого навчального матеріалу, формування навичок і вмінь, які у майбутньому сприятимуть успішній самореалізації і вмінню навчатися протягом усього життя;

-       розвиток пам'яті, уваги, уяви, логічного мислення, уміння працювати у команді, спілкуватися, домовлятися;  

-       виховання впевненості у собі, вміння керувати своїми емоціями, перемагати і програвати, ставити і досягати цілей, а також прагнення берегти своє здоров’я, зважаючи на його цінність і значимість.

Формування компетентностей:

Предметна компетентність: удосконалити вміння розв’язувати задачі, що передбачають додавання і віднімання звичайних дробів та мішаних чисел, застосовувати властивості додавання до обчислення значень і спрощень виразів. Ключові компетентності:

-         Математична компетентність- оперувати числовою інформацією, розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту;

-         Уміння вчитися впродовж життя – аналізувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;

-         Ініціативність і підприємливість- генерувати нові ідеї, використовувати критерії раціональності, практичності.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань і вмінь.

Обладнання та наочність: ноутбук, інтерактивна дошка, мультимедійна презентація, дидактичні картки.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання – Ранкове коло

Запропонувати дітям згадати свій улюблений фрукт чи овоч та визначити у ньому вміст вітаміну С, виділивши час на пошуки цієї інформації в мережі Інтернет та дозволивши скористатися гаджетами;   після чого  запропонувати дітям утворити коло: називаючи фрукти/овочі від меншої кількості вітаміну С - до більшої.

А потім запропонувати дітям у колі привітатися один з одним так, як на їхню думку, вітаються у тій місцевості, де росте улюблений фрукт або овоч. І за потреби запропонувати дітям знайти відповіді у мережі Інтернет. 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Записати дату у зошит. Обговорити з учнями всі властивості числа що є датою уроку.

Запропонувати дітям відповісти на цікаві запитання, щоб  передбачити, про що йтиметься та спробувати визначити тему навчального заняття. 

На слайді ви бачите незвичайну тарілку. Тема здорового харчування – дуже актуальна, адже це пов’язано з нашим щоденним життям і здоров’ям. 

Отже, сьогодні ми узагальнимо знання про звичайні дроби і будемо говорити про здорове харчування.

Запропонувати учням намалювати шкалу самооцінювання у зошит.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Формування поняття здоров’я 

Всесвітній день здорового харчування припадає на 16 жовтня.  

Питання до класу: «А що таке здоров’я?» Учні висловлюють свої думки. А на дошці написано означення: «Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад».

Бесіда з дітьми що таке фізичне духовне здоров’я та соціальне благополуччя.

Питання до класу: «Як ви думаєте, що впливає на наше здоров’я?»

Педагог пропонує дітям розглянути діаграму, створену Міністерством охорони здоров’я України та визначити основні чинники, які впливають на здоров’я людини. 

image 

Чинники здоров’я

Частина чинника

Спадковість

20%

Рівень медицини

image 

Довкілля 

image 

Спосіб життя

0,5

 

Завдання 1. Розташуйте дроби в порядку зростання і скажіть який чинник найбільше впливає на наше здоров’я. А що означає здоровий спосіб життя? (відповіді учнів).  Завдання 2. У таблиці подані складові здорового способу життя. Заповнити таблицю: перевести хвилини у години і визначити скільки часу варто витрачати щодня на здоровий спосіб життя.

 

Назва складової  здорового способу життя

 

Час, хв

Частина години

Ранкова зарядка

20 хв

 

 

Гігієна

20 хв

 

 

Раціональне харчування

40 хв

 

 

Активний відпочинок

40 хв

 

 

Фізичне навантаження

30 хв

 

 

Відпочинок

30 хв

 

 

Сон

600 хв

 

 

Учні підраховують, що на здоровий спосіб життя потрібно витрачати 3 години щодня. Спосіб життя цілком залежить від нашої поведінки. Тобто наше здоров’я в наших руках. 

ІV. Актуалізація опорних знань

Завдання 3. Вправа «Розшифруй закодоване речення»

Після розв’язання учні по одному виходять до дошки знаходять правильну відповідь і викладають слова: Здоров'я – мудрих гонорар (Відомий афоризм П. Беранже) Питання до класу: Як ви розумієте це прислів’я?

V. Перегляд відеоролика

Тарілка здорового харчування VІ. Розв’язування задач та прикладів. 

 

Група 1

 

 

 

 

 

Група 2

1)

           3       4

image+         7 14

 

image    ОВ

 

 

image    ГОН

 

1)

               5      2

image+         9 3

 

 

2)

             3      1

image−   5   7

 

image  МУ

 

 

image   ОР

 

2)

               2      3

image−         5 8

 

 

3)

             1 −  image

 

image    ОР

 

 

1 image    ДР

 

3)

1 image 

 

 

4)

41image

 

image    ЗД

 

 

5   image  АР

 

4)

             8−3 image

 

 

5)

3 image + 5 image 

 

2 image   ’Я

 

 

image   ИХ

 

5)

13 + 3 5

                8            6

Робота з підручником

Задача 1. Здоров’я людини – найбільший скарб. Сон – важлива складова здоров’я. Тривалість сну для відновлення життєвих сил залежить від віку людини. Сашко витрачає на сон image доби, а Марічка - image. Хто із школярів спить довше? Розв’язання:

1)    24: 8 ∙ 3 = 9 (год) – спить Сашко

2)    24: 3 = 8 (год) – спить Марійка        9 > 8

Відповідь: Сашко спить довше

Задача 2. №171 100 г чорної смородини містить майже 250 мг вітаміну С (1 мг=0,001 г). Визнач у грамах вміст вітаміну С в 1 кг чорної смородини. Скільки добових доз вітаміну С для дорослої людини може замінити 1 кг чорної смородини, якщо 1 добова доза складає 0,05 г?

Розв’язання:

1)    250 ∙ 0,001 = 0,25 (г) – вітамін С у 100 г смородини

2)    1000:100 ∙ 0,25 = 2,5 (г) – вітамін С у 1кг смородини

3)    2,5: 0,05 = 250:5 = 50

Відповідь: 2,5 г; 50 добових доз

VІІ. Фізкультхвилинка

Танець огірка

VІІІ. Формування поняття здоров’я та його складових Здорове та збалансоване харчування – важливе! 

Здорове харчування означає дотримання дієти, наповненої фруктами та овочами, цільнозерновими продуктами, нежирним м'ясом та молочними продуктами. Збалансованість, різноманітність харчових продуктів, а також розмір порцій має значення для здорового харчування. 

Щоб дотримуватися збалансованої дієти, слід регулярно вживати різноманітні продукти з таких груп:

  Овочі - це ключ до здорового харчування. Їх можна і навіть варто їсти під час кожного прийому їжі. 

  Фрукти - це теж основа здорового харчування. Ягоди – це відмінний вибір для їжі чи здорового перекусу. 

  Білки відіграють вирішальне значення, у т.ч. для побудови сильних м'язів та кісток. 

  Крохмаль і вуглеводи забезпечують енергію, яка підтримує наше тіло. 

  Жири - це необхідний компонент здорового харчування. (риба, горіхи, насіння чіа чи льону, олії…)

ІХ. Проєктна робота «БЖВ у раціоні харчування» Завдання.

  Об’єднайтеся у групи по 4-5 осіб.

  За допомогою таблиці калорійності готових страв складіть меню на обід, вказавши вагу порції. 

  Порахуйте отриману кількість кілокалорій, а також білків, жирів і вуглеводів відповідно до ваги кожної страви.

  Зробіть презентацію свого меню. Зробіть висновки.

Назва страви

Маса, г

Білки, г

Жири, г

Вуглеводи, г

Калорійність, ккал

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

ВСЬОГО

 

 

 

 

 

 

Запитання до класу:

-         Яке меню на обід сподобалося найбільше? Чому?

-         Що впливає на харчові звички людини?

-         Що вдалося? Що було складним? Над чим ще потрібно попрацювати?

Х. Домашнє завдання Проєктна робота.

Щоб бути успішним, треба вміти правильно використовувати свій час. Розподіліть час доби (приблизно записуючи дані у вигляді дробів) для усіх своїх справ у зимові та літні місяці. Не забувайте про поради щодо здорового способу життя!

ХІ. Підсумки уроку

Повернутися до шкали самооцінювання у зошиті. Зробити порівняння.

На дошці до пропонованого крилатого вислову потрібно підібрати мем або створити мем, ілюстрацію, намалювати асоціацію до значення пропонованого вислову «Вживання здорової їжі наповнює ваш організм енергією та поживними речовинами. Уявіть, що ваші клітини посміхаються вам у відповідь і говорять: "Дякую!"». 

Дітям можна запропонувати дізнатися автора вислову, підібрати свої крилаті вислови, приказки, прислів’я про здорове харчування.

pdf
Додано
26 грудня 2023
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку