Звички і здоров’я. Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток з віком.

Про матеріал

План - конспект з основ здоровя у 6 класі на тему: "Звички і здоров'я. Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток з віком."

Створений згідно чинної програми з урахуванням вікових особливостей учнів.

Перегляд файлу

6-Б клас           23.11.2018                             Візантій Вікторія Степаніна

Тема №6

Звички і здоров’я. Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного  розвитку. Потреби людини, їх розвиток з віком.

Мета:

Навчальна: дізнатися про особливості психічного розвитку підлітків, ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток, потреби людини, їх розвиток з віком

Розвиваюча: розвинути вміння наводити приклади потреб людини.

Виховна: виховати вміння виявляти толерантне ставлення один до одного.

Обладнання: підручник, зошит, роздатковий матеріал, мультимедійний проектор, програмне забезпечення.

Методи навчання: метод проектів, стимулювання критичного мислення, самостійна робота, групова робота, індивідуально-групова.

Методи та методичні прийоми: бесіди, робота з підручником, робота із роздатковим матеріалом.

 

Тип уроку: комбінований

  Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Знайомство . Учні по – черзі відповідають на запитання : «Чого ти можеш навчити інших?»

(Сенс питання у тому, щоб навчити дитину: життя крутиться не лише навколо неї і її інтересів. Питання також допоможе дитині почуватись цінною і сповненою сил. Покаже їй, що вона особлива і має що запропонувати іншим. Це формує відчуття впевненості в собі, і заохочує до навчання.)

Підсумок: життя – це про всіх нас і про те, як ми можемо допомогти один одному.

2. Прийом шпаргалка

 

Моє особисте відкриття Я знаю більше

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Піщаний годинник». На окремі аркуші паперу учні пишуть свої очікування від уроку і прикріплюють на верхню частину зображеного піщаного годинника.

 

ІІІ. Мотивація навальної діяльності

Вправа «Наболіло»

Учні в довільній формі називають  свої  проблеми , що заважають вільному спілкуванню з оточуючими людьми.

(орієнтовні відповіді:

  • проблема самоприйняття власного тіла;
  • проблема віддалення підлітка від сім’ї;
  • проблема домінування;
  • Проблема  непорозуміння  з  однолітками,  у  колективі)

Учитель записує їх на дощі. Підсумовує , формулює проблемне питання уроку разом з учнями.

Що ж саме заважає нашому комфорту?

ІV.  Вивчення нового матеріалу

 

Міні-лекція

  Відомо, що підлітковий період — це час, коли суперечності розвитку набирають особливої гостроти, що зумовлено специфічними явищами, які свідчать про перехід від дитинства до дорослості. Саме в цей період дитина усвідомлює свою індивідуальність, змінює ставлення до навколишнього світу, до себе, до інших людей, відбувається перебудова потреб і мотивів, поведінки. Водночас змінюються вимоги суспільства до підлітка. У зв’язку з цим молоді необхідно погоджувати свої потреби з очікуваннями оточуючих та вимогами соціальних норм.

  Підлітковий вік починається зі швидкого «стрибка зросту», під час якого змінюються пропорції тіла, стан шкіри і волосся. Відбуваються зміни емоційного стану, з ’являються нові потреби, зокрема потреба у спілкуванні з друзями.

  Усі фізіологічні та психологічні зміни, що відбуваються з тобою, є цілком природними і нормальними.

 

Робота з підручником.

Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток:

 фізичне  благополуччя    це  добрий  фізичний  стан  організму,  в  якому  злагоджено  функціонують  усі  органи. Організм  легко  пристосовується  до  змін  довкілля,  активно опирається хворобам;

 психічне благополуччя — це вміння правильно й об’єктивно сприймати довколдшній світ;

 соціальне благополуччя - це взаєморозуміння в стосунках з людьми, які тебе оточують;

 духовне  благополуччя    це  прагнення  стати  особистістю, відповідальною за себе та інших, робити добрі справи.

  Складові гармонійного розвитку, як і складові здоров’я, тісно пов’язані, впливають і доповнюють одна одну. Через надмірне захоплення в житті чимось одним іноді виникають проблеми. Тому намагайся розвиватися гармонійно.

  У підлітковому відбуваються зміни емоційного стану, з ’являються нові потреби, зокрема потреба у спілкуванні з друзями. Тому важливо навчитися правильно задовольняти їх.

  Потреба — це те, що необхідно для забезпечення життя і діяльності людини та її розвитку.

  Найпоширенішою класифікацією потреб є піраміда американського психолога XX століття Абрахама Маслоу.

  У самій основі Піраміди потреб А. Маслоу лежать фізіологічні потреби. Їх задоволення необхідно для фізичного існування людини. Як ви зрозуміли, це потреби в кисні, воді, їжі, відпочинку, сні, житло. Рівнем вище розташовуються екзистенційні потреби, вони ще називаються потребами в безпеці. Щоб жити спокійно людині потрібно бути впевненим в тому, що: якщо він захворіє, то лікарі вилікують; поліція врятує від злочинців; на нього не налетить метеорит; завтра не станеться війна і т.д. Загальними словами в цю групу відносяться потреби в стабільності, захищеності, безпеки.

  На наступному рівні знаходяться соціальні потреби. Що потрібно ситому, одягненому, впевненому в завтрашньому дні людині? Вірно, йому потрібно мати сім’ю, друзів, закінчити школу, вступити до ВНЗ мрії, знайти роботу до душі. Над соціальними потребами стоять престижні. Це прагнення до влади, кар’єрному зростанню і багатства. На найвищому рівні духовні потреби: в пізнанні, досягненні гармонії і краси, творчості та самореалізації. Їх задоволення сприяє розвитку особистості, духовному зростанню і досконалості.

  Психологи класифікують потреби людини на справжні і уявні. До справжнім відносяться розумні потреби, що приносять людині і суспільству користь (наприклад, потреби в їжі, праці, пізнанні). А уявними є потреби нерозумні, що ведуть до деградації людини (наприклад, потреби в курінні, алкоголі).

 

Вправа

Встановіть відповідність(з’єднайте стрілками )між потребами та ознаками гармонійного розвитку людини.

 

Потреби Ознаки

Піраміда_Маслоу.svg.png 

 

 

 фізичне  благополуччя 

 психічне благополуччя

 соціальне благополуччя

 духовне  благополуччя 

 

 

 

 

Хвилинка розвантаження

 

«Цифри»

 

Запропонуйте учням «написати» цифри незвичайним способом:

Цифру 1 «пишемо» носом,

цифру 2 – підборіддям,

цифру 3 – правим плечем,

цифру 4 – лівим плечем,

цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

цифру 6 – лівим ліктем,

цифру 7 – правим коліном,

цифру 8 – лівим коліном,

 

V. Закріплення знань учнів

Складання колективного проекту та його обговорення.

Метод для розвитку критичного мислення Fishbone

«Я знаю чого хочу! Я знаю як це досягти!»

Для успішного виконання проекту учнів класу ділять на 4 групи:

 

1 група – фізіологічні  потреби

2 група – потреба безпеки

3 група – соціальні потреби

4 група – потреба в повазі 

 

 Необхідні матеріали :

- 4 будь – які жіночі журнали

- 4 ватмани

- ножиці, клей, маркери

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентація роботи доповідачем.

Підсумки уроку

  Повертається увага до піщаного годинника. Учні звіряються и всі їхні очікування реалізувалися, якщо так, то переліплюють листок в нижню частину годинника.

  Упродовж життя людина зазнає багато змін, які можуть бути корисними або шкідливими для здоров’я. Його не можна просто взяти і вимкнути. Але я вам дам набір інструментів, щоб давати раду з реальним життям. Що це за інструменти? Це – 7 звичок, або іншими словами, сім рис, спільних для всіх щасливих та успішних підлітків у світі.

(відео)

 Мабуть у вас з’явилося запитання, що таке звичка, - А, це вже тема вашого наступного уроку.

VI. Домашнє  завдання

Тож, на домашнє завдання потрібно:

  1. Опрацювати параграф 10,
  2. Сформулюй поради, як підліткам порозумітися з оточуючими, якщо:

 викликають незадоволення постійні поради дорослих, як одягатися;

 компанія вирішила піти на дискотеку, одна з дівчаток не пішла, бо готувалася до контрольної роботи. Інші образилися і перестали з нею дружити;

 дорослі цікавляться успіхами в школі, підлітки вважають такий контроль недоречним, різко реагують на запитання.

  1. З’ясувати як наші потреби впливають на формування звичок.

 

 

 

docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
8387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку