Звіт асистента вчителя
про проведену роботу в І семестрі 2022-2023 н. р.
з ученицею 7 класу Ткачук Надією
На перший семестр нами були поставлені такі короткочасні завдання: розвивати загальну і дрібну моторику; координацію, точність в русі, рівновагу; формувати здоровий спосіб життя та подальшу соціалізацію; заохочувати до участі в загальношкільних заходах; розвивати сприймання, як планомірний, всебічний, послідовний, активний, контрольований процес; розвивати повноту і точність сприймання; навчитись переключати увагу на нові завдання та розподіляти її; брати участь у роботі на уроках, спільних іграх під час перерв; підвищити впевненість у собі, формувати позитивну самооцінку, почуття власної гідності; вміти передбачати наслідки власних дій та поведінки; розвивати загальну обізнаність, розширювати життєвий досвід; розширити навички самообслуговування; встановлення особистих взаємостосунків у сім’ї, групі, класі, громадських місцях; соціально-психологічна адаптація до умов життя.
З метою аналізу проведеної роботи по створенню умов розвитку для дитини з особливими освітніми потребами, організації навчально-виховного процесу у класі з інклюзивним навчанням було проведено оцінку актуальних знань, умінь і навичок, загальних здібностей до навчання, поточний аналіз труднощів і обмежень, сильних і слабких сторін дитини в ході якої було виявлено:
– при виконанні завдань учениця не проявляє старанність через наявні вади розвитку; завдання виконує з допомогою дорослого, потребує повторення – інструкції, унаочнення;
– переважає мимовільна увага, концентрація нестійка, швидко переключається на зовнішні подразники; обсяг уваги знижений, запам’ятовує переважно те, на що звертає особливу увагу, що цікавить і справляє враження; загальна увага до виконання завдань недостатньо стійка, під час навчання відмічається зниження зосередженості та стійкості уваги.
– здатність до логічного мислення знижена, мислення пасивне, причинно-наслідкові зв'язки недоступні;
– мовленнєві засоби спілкування обмежені, відсутнє оволодіння структурою усного мовлення (спілкується невербально);
– сформованість навичок письма розвинута на низькому рівні (процес письма значно ускладнюється порушеннями функцій опорно-рухового апарату, порушеннями просторової орієнтації, зорово-моторної координації рухів);
– протягом дня здатна підтримувати фізичну активність, проте коли втомлюється, діяльність стає менш продуктивною; виконання вправ, які передбачають балансування, моторність, силу, гнучкість та м’язову витривалість унеможливлюються порушеннями опорно-рухового апарату; здатність підтримувати аеробічну діяльність у іграх обмежена;
– участь в іграх та різних видах спорту обмежена (балансування та координація рухів порушена);
– саморегуляція та самоконтроль на достатньому рівні, повністю володіє навичками особистої гігієни та самообслуговування.
Учениця активна у власних видах діяльності, та пасивний у навчанні та виконанні завдань, рівень мотивації до навчання середній, але мотивація знижується при ускладненні завдань або збільшенні тривалості заняття. В разі невдачі або збільшення складності завдань може відмовитися від виконання. Надії складно контролювати власну діяльність, не доводить справу до кінця, швидко втомлюється, працює нерівномірно.
Асистент вчителя Григоренко Л. М.