Звіт класовода про проведену роботу
У 4 класі навчаються 2 учні з особливими освітніми потребами: Дмитро, Максим.
Типову освітню програму на навчальний план для учнів 4-го класу із ЗПР було розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти (2018 р.), з урахуванням Типових освітніх програм для закладів загальної середньої освіти, сучасних досягнень спеціальної педагогіки та психології щодо навчально-пізнавальних можливостей дітей.
В І семестрі 2021 н. р. нами були поставлені наступні завдання:
Дмитро на уроках не приймає участі у груповій роботі, спільній грі та спілкуванні з однокласниками під час перерв. На уроках частково відповідає на запитання вчителя ( з допомогою асистента).
На уроках української мови:
Математика
- порівнює порядок та кількість предметів;
- таблиці множення і ділення не знає та не розуміє.
На уроці іноземної мови працює на початковому рівні;
Саморегуляція та самоконтроль на достатньому рівні, не володіє навичками особистої гігієни, самообслуговування в роздяганні і одяганні під час їжі.
За результатами навчальних досягнень та спостережень Воїна Дмитро засвоїв програмний матеріал на початковому рівні. На заняттях займає пасивну позицію.
Хлопчик швидко виснажується, увага характеризується переключенням, важкістю зосередження. Виявляє розсіювання уваги на другорядне з втратою основного, спостерігаються значні труднощі зосередження, недостатній рівень довільності уваги.
Словниковий запас нижчий від вікової норми. Мисленнєві операції аналізу, синтезу, порівняння, класифікації та групування сформовані на елементарному рівні. Може їх виконувати лише з опорами та допомогою вчителя. Потребує чітких інструкцій та постійного контролю з боку дорослих.
Домінуючі захоплення та інтереси слабо виражені. Взаємовідносини з оточуючими однолітками і старшими доброзичливі. Адекватно ставиться до рідних, однолітків. Ніяковіє в незнайомій обстановці. Характер при цьому спокійний, не агресивний, достатньо обережний.
Максим не приймає участь у роботі на уроках, спільній грі та спілкуванні з однокласниками під час перерв. На уроках не відповідає на запитання вчителя.
На уроках української мови
Математика
- знання чисел та нумерації, володіє знаннями усного й письмового додавання і віднімання лише з допомогою вчителя;
- прикладів на ділення та множення в стовпчик не виконує;
- не розставляє за порядком дні тижня, місяці, пори року;
- частково порівнює порядок та кількість предметів;
- не має уявлення про процес розв'язування задачі,
- частково здійснює операції з цілими числами (додавання та віднімання за допомогою вчителя)
- частково здійснює операції вимірювання, вміє виміряти довжину, ширину,
- частково вміє визначати час за годинником, частково розуміє взаємозв’язки між днями, тижнями, місяцями, орієнтується у вартості монет та купюр;
- таблички множення не знає та не розуміє її.
На уроці іноземної мови працює на початковому рівні;
Саморегуляція та самоконтроль а достатньому рівні, повністю володіє навичками особистої гігієни, самообслуговування в роздяганні і одяганні під час їжі.
За результатами навчальних досягнень та спостережень Никитюк Максим засвоїв програмний матеріал на початковому рівні. На заняттях займає пасивну позицію.
Хлопчик швидко виснажується, увага характеризується переключенням, важкістю зосередження. Виявляє розсіювання уваги на другорядне з втратою основного, спостерігаються значні труднощі зосередження, недостатній рівень довільності уваги. Словниковий запас нижчий від вікової норми, проте сформовані основні категорії узагальнень, засвоєні прості (видимі) ознаки предметів, явищ – згідно інтелектуальних порушень.
Мисленнєві операції аналізу, синтезу, порівняння, класифікації та групування сформовані на елементарному рівні. Може їх виконувати лише з опорами та допомогою вчителя. Потребує багаторазових чітких інструкцій та постійного контролю з боку дорослих.
Домінуючі захоплення та інтереси слабо виражені. Взаємовідносини з оточуючими однолітками і старшими доброзичливі. Адекватно ставиться до рідних, однолітків. Ніяковіє в незнайомій обстановці. Характер при цьому спокійний, не агресивний, достатньо обережний.
Слід зауважити, що особливості розвитку учнів не дозволяють нам швидко реалізувати поставлені цілі. Ключовим завданням наразі є розвиток зв’язного мовлення, активізація соціальної поведінки, розвиток задоволення від пізнавальних процесів.
В загальному відбулися деякі зміни в когнітивній та емоційно-вольовій діяльності учнів. Спостерігається краща концентрація уваги та зосередженість на уроках. Проявляється пізнавальний процес, жага до заохочень та похвал. Зменшилася дратівливість через те, що учень не встигав записати. Спостерігається розвиток пізнавальних процесів через діалог «учитель-учень». Почав піднімати руку на уроках.