Фрагмент уроку з написанням твору

Про матеріал
Тема. Написання твору “Весна” Мета: вчити дітей писати твори, відображати в них красу весни, розвивати допитливість, вміння висловлювати свою думку, виховувати любов до природи, прагнення більше знати про навколишній світ, бажання милуватися красою природи.
Перегляд файлу

                                                 Українська мова

                               (Урок розвитку зв'язного мовлення) З клас

Тема.   Написання твору “Весна”  

 

Мета: вчити дітей писати твори, відображати в них красу весни, розвивати допитливість, вміння висловлювати свою думку, виховувати любов до природи, прагнення більше знати про навколишній  світ, бажання милуватися красою природи.

       I.Організація класу до уроку

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Роботу швидше починаймо.

 

     II.Повідомлення теми і мети уроку

Учитель повідомляє, що на уроці діти писатимуть твір за власними спостереженнями «Весняні квіти ».

ІІІ. Бесіда з метою узагальнення спостережень учнів.
. Бесіда з метою узагальнення спостережень учнів.

Під час бесіди школярі пригадують:

—На які три періоди поділяють весну;

— Що змінюється в житті рослин навесні;

—Які весняні рослини занесені до червоної книги;

На кожному етапі бесіди вчитель заохочує до відповіді кількох учнів, кожний з яких повідомляє щось особливе, чого не помітили чи не запам’ятали його   однокласники.

 ІV. Складання плану майбутнього твору.

 ІV. Складання плану майбутнього твору. Цей вид роботи слід запропонувати учням виконати самостійно. Після її завершення кілька учнів зачитують свій варіант плану. Один із варіантів може бути таким:

План

 

V. Мовленнєва підготовка до написання твору.

1. Добір синонімів до записаних на дошці слів:

Розцвітає(зацвітати,(цвіт) розпукатися,розпукуватися,розпускатися,процвітати

скрізь (усюди, повсюди, кругом).

— Для чого в тексті використовують синоніми? (Щоб точніше висловити думку, уникнути невиправданих повторів тих самих слів).

VІ. Написання твору.

Перед записанням твору вчитель активізує знання учнів про структуру тексту,нагадуючи про дотримання абзаців.

Учні самостійно записують свої твори в зошити відповідно до складених планів.

Учитель надає індивідуальну допомогу слабшим школярам.

VІІ. Перевірка творів.

Після самостійного перечитування учнями власних творів, виправлення помилок та усунення інших недоліків зачитуються кращі творчі роботи. Після їх заслуховування необхідно зробити невеликий коментар позитивних сторін почутих

зв’язних висловлювань.

VІІІ. Підсумок уроку.

— Чого навчалися на уроці?

— Що допомагало вам послідовно викладати свої думки? (План).

— Чому ваші твори називаються однаково, але звучать по-різному? (Бо для

висловлення подібних думок ми використовували різні слова).

— Що робить твір красивим, неповторним? (Влучне використання синонімів,

образних слів, словосполучень і речень).

doc
Додано
21 травня 2023
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку