Звіт
про проведення тижня екологічного виховання в Березнянському комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) «Берізка»
Відповідно до наказу по Березнянському комунальному закладу дошкільної освіти ясла-садок «Берізка» загального типу від 09.11.2021 року № 46-О у період з 15 по 19 листопада проходив «Тиждень екологічного виховання «Екологічна стежина». Основна мета проведення тижня – формувати у дітей уявлення про природу, про сезонні зміни в ній, про життя тварин. Зацікавити дітей дослідно-експериментальною діяльністю відповідно до програмових вимог.
Викликати емоційно – позитивне ставлення до всього що нас оточує в навколишньому середовищі.
Активізувати спільну діяльність вихователя та дітей щодо пізнавального розвитку та екологічної освіти дітей.
Під час проведення тижня було встановлено що навчальний процес майже в достатній мірі забезпечений методичною та художньою літературою, наочними посібниками, дидактичними іграми. Під час тижня було проведено заняття, дослідно- експериментальна діяльність , різні режимні моменти вихователями у всіх вікових групах.
З дітьми старшої групи вихователь Кушнір О.М. було проведено інтегроване заняття « Хто і як до зими готується». Вихователь використала цікаві методи та прийоми для заохочення дітей до мовленнєвого спілкування ( вгадай за описом, схеми-картки , тіньові відображення силуетів та ін..) Вона майстерно поєднала мовленнєвий розвиток та роботу дітей з пластиліном (було виготовлено гілочку калини для зимуючих птахів). А вихователь Доценко Ю.В. підготувала на базі даної групи дослідно-експериментальну діяльність з використанням природного ресурсу на тему «Чому люди та рослини не можуть обходитися без води». Діти активно включились в роботу, використовуючи метод мозкового штурму та бесіду про значення води. Для щоденної роботи всім педагогам ЗДО вона надала розроблену картотеку дослідів з водою.
На групах середнього віку також було проведено цікаві та змістовні заняття. Вихователь Сесь Н.І. під час заняття ознайомлення з довкіллям на тему «Зміни в лісі восени» до активного словника дітей вводила нові слова, стимулювала до словотвору. А вихователь Пильник І.В провела цільову прогулянку в природу на тему «Спостереження за калиною восени» Використовуючи елементи фізичних вправ та рухливих ігор діти пройшли маршрутом «Екологічної стежини» до куща калини. У роботі педагог використала вірші, загадки, вправи та ігри відповідно до змісту заняття.
Вихователь Булко К.В . на базі середньої групи провела заняття з дослідно - експериментальної діяльності на тему «Вода - розчинник». У своїй роботі вона використала стенд «Кому потрібна водичка», спостереження за змінами у воді при додаванні цукру, фарби, лимонного соку. Діти охоче спостерігали за дослідами, власноруч долучалися до їх виконання, куштували воду на смак.
Вихователі груп молодшого віку також провели цікаві заняття для своїх дітей. Марченко Т.А. під час заняття ознайомлення з довкіллям та елементами трудової діяльності « Осінні дарунки: на гостини до цибулини» показала, як діти четвертого року життя можуть в доступній формі реалізовувати завдання, що відповідають програмовому рівню більш старших дітей (висадження цибулі в лоток, елементи сюжетно-рольової гри «Кухарі» та ін.). Вихователь Трепач А.А. провела заняття «Осінь, «до побачення!» на якому заохочувала дітей до мовленнєвої діяльності бесідою про пори року, про правила поведінки в природі. Вона розповіла дітям про особливості проживання диких тварин взимку в лісі. Заняття урізноманітнені рухливими іграми, що відповідають тематиці «Хто сидить під дубком?», «Ми у ліс ходили», «У ведмедя у бору» та ін..
На групах раннього віку вихователі Довженко Л.М і Таран В.М. також провели цікаві заняття. У роботі педагога Довженко Л.М. використана дидактична вправа «Чарівна торбинка». На її основі побудовано заняття. Також використано гру «Хто де живе». А вихователь Таран В.М. побудувала заняття «До ведмедика у гості» у вигляді подорожі в ліс, де діти виправляють завдану «шкоду» природі (очистили озерце, прибрали сміття на галявині…).
В своїй роботі всі педагоги використовували сучасні технології для проведення насичених різними методами та прийомами занять. Користувалися методичною літературою з даної теми, спиралися на вже відомі факти про природу в роботі з дітьми, застосовували дитячу літературу, фольклор, пісенний репертуар.
Вихователь-методист Чепурна Т.І. розробила консультації для педагогів закладу та батьків вихованців з екологічного розвитку на теми «Природа і Ми» , «Дитина в природному довкіллі». Вихователям ЗДО надано методичні рекомендації на тему «Як навчити дітей милуватися природою», ознайомлено з пам’ятками для педагогів «Екскурсія та прогулянка в природу», «Оформлення куточка природи». Проведено семінар-практикум «Знай, люби і бережи природу рідного краю». Під час проведення заняття з педагогами обговорювались сучасні ефективні методи та прийоми ознайомлення дітей дошкільного віку з природним довкіллям, вирішувались педагогічні ситуації. Розглядались види робіт з кожної лінії розвитку відповідно до програми «Українське дошкілля», вихователь-методист ознайомила колег з сімома природними чудесами ландшафту території України, які визнані ЮНЕСКО.
Було підведено підсумок всієї роботи з тематичного тижня «Екологічна стежина» . Діти отримали масу задоволення та дізналися достатньо корисної інформації про природничо-екологічне середовище, в якому вони живуть.
В/методист: __________________Т.І.Чепурна