Мета акції : Підтримання та збагачення квіткової зони на території школи та озеленення нашої школи;Формувати в учнів екологічної культури особистості та відповідальності за збереження природного середовища перед майбутнім поколінням самосвідомість;Виробляти в учнів художньо-естетичні смаки;Поглибити знання учнів з предметів природничого циклу;Виховувати дбайливе відношення до навколишньої природи;Активізувати пізнавальну,творчу, трудову діяльність учнів.
Акція проводиться у три етапи: 1 етап: передбачає проведення інвентаризації існуючих зелених насаджень з урахуванням складу, віку, розмірів, стану і характеру їх розміщення.2 етап: ознайомлення з сучасними технологіями в галузі ландшафтного дизайну та зеленої архітектури, вивчення нових видів і сортів декоративних рослин та створення проекту озеленення навчального закладу. 3 етап: збагачення видового складу квітково- декаративних рослин на території закладу і підготовка території до закладки проекту.4 етап: передбачає практичне втілення підготовленого проекту озеленення навчального закладу.
1 етап. Інвентаризація існуючих зелених насаджень з урахуванням складу, віку, розмірів, стану і характеру їх розміщення. На подвір’ї розташовані квіткові клумби, які були закладені у різні роки. Кожна клумба закріплена за певним класом. Учні разом з класними керівниками доглядають та упорядковують свої клумби, але кожен клас це робить автономно. Незалежно від іншого класу. Члени екологічного гуртка вирішили «взяти в свої руки» озеленення території школи шляхом упорядкування клумб.
{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}№Назва. Кількість1 Береза302 Ялинка103 Черемуха24 Катальпа36 Царська корона157Іриси. Велика кількість8 Тюльпани. Велика кількість9 Нарциси4510 Чорнобривці Велика кількість11 Майори. Велика кількість12 КонваліїВелика кількість13 ЛіліїВелика кількість. Дослідивши рослинність клумб, ми дійшли такого висновку:
Ландшафтному дизайну і ландшафтній архітектурі властиві загальні категорії композиції, характерні для інших образотворчих мистецтв і для архітектури як мистецтва організації простору. Це - форма, фактура, колір, тектоніка, масштаб, масштабність, пропорційність, симетрія, асиметрія, ритм, контраст, нюанс і так далі. Будучи фундаментальними, ці категорії при роботі з природним матеріалом і створенні об’єктів дизайну для ландшафту часто виступають в новій якості, оскільки повинні розглядатися з врахуванням постійної зміни природного матеріалу в часі, природній сезонності, залежно від інших ландшафтних чинників. Динамічність середовища багато в чому обумовлена рухом, що вноситься рослинами, водою. Дуже активним засобом формування середовища є колір. Проте те, що, наприклад, в живописі часто вважається дисгармонійним (поєднання червоного, помаранчевого, жовтого), в картині осіннього лісу набуває гармонії. У композиції просторупри розміщенні малих архітектурних форм або об’єктів ландшафтного дизайну важливу роль грає освітлення. Отже, до основного сучасного методу в області садово-паркового мистецтва можна віднести – екологізацію садово-паркових об’єктів. 2 етап: ознайомлення з сучасними технологіями в галузі ландшафтного дизайну та зеленої архітектури.
3 етап. Збагачення видового складу квітково – декоративних рослин на території школи і підготовка території до закладки проекту. Проаналізувавши видовий склад квіткових насаджень на території школи, ми дійшли висновку, що є необхідність створити певну композицію на клумбах, а також помітили, що клумби захоплюють око квітами тільки навесні та влітку, а коли приходимо до школи восени квітів не так багато, як хотілось. Тому ми вирішили збагатити шкільне подвір’я квітково – декоративними рослинам. Перше що ми зробили на цьому етапі – вивчили біологічні особливості осінніх квітів, створили каталог осінніх квітів, який містить інформацію про квітку та її фото. Виконавши велику роботу дійшли висновку, що айстра вінгірська «Сентябрины», хризантеми, чорнобривці, майори - є одним з найпопулярніших осінніх багаторічних та однорічних рослин. Доступна в широкому розмаїтті кольорів, типів і розмірів.
4 етап. Передбачає практичне втілення підготовленого проекту озеленення навчального закладу. Практичне втілення проекту.1. Очистили територію від сухого листя, трави та квітів.2. Розробили план – схему з розташувань квітів .3. Наробили лунки .4. Принесли води, налили в лунки.5. Висадили насіння / коренці / луковиці .6. Вивчивши сучасні технології ландшафтного дизайну, розробили та створили сухий басейн.
В процесі дослідницько - творчого проекту учні ще раз переконалися, що людині потрібні висока екологічна культура і свідомість. Учні дійшли до висновку, що жити щасливо і жити в злагоді з природою - одне й те саме. Пізнання довкілля, дослідження рідного краю, створення відповідного дизайну квіткових клумб біля школи, сприяло виробленню певних компетенцій, переконало, що можна дивитися і бачити красу, бути її творцями. Робота над проектом «Парад квітів біля школи» дійсно підтвердило, що завдяки творчому підходу та наполегливій праці можна створити біля навчального закладу справжнє диво. Ще дуже багато є різних ідей та проєктів, які учні хочуть втілити в реальність. Мету даного проекту я вважаю, що ми досягли! Гарний наш шкільний двір в усі пори року. Ось таким ми бачимо наше шкільне подвір’я . Висновок: