Звіт про виховну роботу в ліцеї протягом І семестру
Відповідно до плану роботи закладу освіти на 2023/2024 навчальний рік на виконання Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р, наказу МОН від 06.06.2022 № 527 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу МОН України від 16.06.2015 № 641, листа МОН України від 10.08.2022 № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р.», Методичних рекомендацій з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2023/2024 н.р., та з метою перевірки стану виховної роботи за підсумками І семестру 2023/2024 навчального року педагогом організатором було проаналізовано стан виховної роботи у Варварівському ліцеї.
Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи навчально-виховного процесу, виховна робота закладу орієнтуються на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме: Закони України «Про освіту”, «Про загальну середню освіту”, «Про охорону дитинства”, «Концепцію виховання дітей та молоді”, «Концепцію громадянського виховання”, «Національну доктрину розвитку освіти”, «Конвенцію про права дитини”, «Декларацію прав дитини” та нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування.
Відповідно до виховної мети навчальний заклад працював над виховною проблемою, керуючись основними документами, а саме: здійснював виховну діяльність у відповідності до наступних ключових напрямів:
У І семестрі 2023/2024 н.р. згідно з річним планом роботи було заплановано і проведено комплекс виховних заходів. Треба відзначити високу якість і результативність таких заходів:
Над реалізацією мети і завдань виховної роботи у І семестрі 2023/2024 навчальному році працювало 6 класних керівників 1-4 класів та класні керівники 5-9-х класів, заступник директора з навчально-виховної роботи.
У навчальному закладі постійно ведеться робота з попередження булінгу, расизму та ксенофобії, виховання толерантного ставлення до людей.
Класні керівники здійснювали постійний контроль за відвідуванням занять учнями, за успішністю знань, проводили необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, вивчали характер та прояви особистості учнів, здійснювали необхідну виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, проводилися батьківські збори.
У рамках екологічного виховання у вересні-жовтні проводилося озеленення ліцею, шляхом посадки вазонів.
Впровадження естетичного виховання, культури поведінки, емоційного сприйняття навколишнього світу, самосвідомості та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо проводили класні керівники, вчителі, адміністрація школи.
Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в проведенні школою таких заходів:
Свято Першого дзвоника,
День Учителя,
День народження ліцею,
Свято св. Миколая.
Проведені загальношкільні виховні заходи, свята та конкурси художньо-естетичного складу, що сприяють художньому розвитку особистості, зробили значний внесок у розвиток нашого закладу.
Родинно-сімейне виховання протягом І семестру 2023/2024 н.р. здійснювалось через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до родини, турботливого ставлення до рідних, близьких, прищеплення традиційних сімейних цінностей. Були проведені батьківські збори в 1-9 класах за результатами навчальної та виховної роботи в кінці жовтня та у грудні.
Проте виявлено ряд недоліків. Робота класних керівників з попередження правопорушень та негативних проявів серед учнівської молоді повинна бути системною. Недостатньою виявилася робота з учнями щодо спізнень на заняття. Класним керівникам доцільно було б провести анкетування та тестування з метою вивчення спектру питань, які найбільше хвилюють батьків і, виходячи з результатів, планувати тематику класних батьківських зборів. Варто урізноманітнювати форми проведення класних батьківських зборів, а також класних годин.
У закладі проводиться систематична робота з безпеки життєдіяльності учнів. На початку навчального року класними керівниками був проведений цикл бесід з учнями стосовно алгоритму дій у небезпечних ситуаціях пов’язаних із військовим станом у країні.
Психоемоційна підтримка є одним із важливих пріоритетів у діяльності закладу і направлена на забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу. З огляду на те що в закладі освіти немає психолога, психологічну допомогу та підтримку учням надають педагоги. В рамках психоемоційної підтримки, протягом року, класні керівники провели низку заходів для згуртування учнівських колективів, покращення мікроклімату в класах, покращення самооцінки.
Учні ліцею приймали участь в шкільних та районних олімпіадах, районних спортивних змаганнях.
Підсумовуючи можна зазначити, що виховна діяльність у Варварівському ліцеї проводиться на належному рівні, але поряд з позитивними моментами є недоліки на які слід звернути увагу:
- Більше залучати батьків до спільної діяльності у закладі;
- активізувати роботу органів учнівського самоврядування, вдосконалювати систему роботи органів учнівського самоврядування в класних колективах;
- розробити систему мотиваційних заходів щодо участі учнів у спортивних та творчих конкурсах.
Виходячи із вище зазначеного