Урок-гра з читання в 1-му класі (букварний період) " Звуки [н],[н’]. Позначення буквами Н,н "

Про матеріал

Урок має інтерактивні вправи. Діти навчаються у грі, що підвищує пізнавальний інтерес до вивчення грамоти.

Приділяється увага розвитку артикуляційного апарату, уваги, дрібної моторики. Дібрано цікаву фізхвилинку.

Перегляд файлу

Урок-гра з читання в 1-му класі

          (букварний період)

Тема: Звуки [н],[н’]. Позначення буквами Н,н

Мета :

познайомити дітей із звуками   [н],[н’],буквами Н н, учити виділяти звуки у словах, підбирати слова із  звуками [н],[н’], 

вчити читати склади і слова з буквою н, вчити писати друковану Н н ;

розвивати артикуляційний апарат, увагу, дрібну моторику;

виховувати пізнавальний інтерес до навчання грамоти.

Тип уроку: засвоєння нових знань. Урок-гра.

 Обладнання:

набір «Алфавіт в малюнках», картка з друкованою буквою Н н, магнітні   букви на дошку, з яких складається Місто букв, зображення Незнайки, зображення норки, звукові схеми на кожного, експандери на кожного, пластилін з дощечками на кожного.

Форми роботи:

фронтальна, індивідуальна, парна

Методи роботи:

словесні, наочні, практичні, ігрові.                                                                                        

                           Хід уроку

1. Організація класу. Настрій на роботу

Стали , дітки, підтягнулись

Одне одному всміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти

Сіли всі рівненько,

Починаймо працювати.

-Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

2.Актуалізація опорних знань.

-Діти, до нас на урок завітав Незнайко (зображення на дошці). Він хоче перевірити, як ви знаєте букви. Прочитайте вивчені букви :

 (на дошці написано букви А,О, У, Ю, Я, М, в напису яких не вистачає якогось елементу )

-Діти ,що трапилось? Буквоїд з’їв частини букв!

Давайте допишемо букви.(Діти дописують і читають) .

-Чому букви А О У Ю Я  стоять в одному ряду, а буква М окремо?

(це букви голосних звуків, а буква М - приголосного звука ).

3. Вивчення нового матеріалу

1.Оголошення теми і плану уроку

-  Незнайко теж вивчає букви. Подивіться, він написав нам своє ім’я:

                         ез айко

- Діти, Буквоїд добрався і сюди. Він поверне букву в імя, якщо ми виконаємо його завдання (на дошці відкриваються завдання – план роботи, виконаний графічними символами)

         2. Спостереження над звуками [н],[н’] 

а) робота зі скоромовкою :

         Норці не потрібна нірка

         Носить норка теплу шкірку

     Учні промовляють скоромовку разом, пришвидшуючи темп. Одночасно з промовлянням ритмічно стискають експандер, укріплюючи дрібні м’язи руки.

Потім скоромовку промовляють хлопці, потім – дівчата, нарешті- окремі учні.

- Діти, назвіть слова, в яких ви зустріли звуки [н],[н’] ?

(нірка, норка, носить)

- Що означають слова нірка, норка?

   (Учні знайомляться з зображенням норки, отримують корисну інформацію про цього звіра)

  б) звуко-буквенний аналіз слів

            норка      нірка

(Один учень робить звуко-буквенний аналіз слів на дошці, всі останні- на парті, використовуючи звукові схеми на кожного)

-Якою буквою позначимо на письмі звуки [н],[н’]?
в) характеристика звуків [н],[н’] ,

поселення букви н в Місто букв на дошці

          3.Знайомство з буквою Н н

-Діти, зверніть увагу на картку з буквою Н н. Послухайте вірш про неї :

Буква " ен " , немов драбинка

Палки дві і перетинка.

4.Діти, на що схожа буква н? (відповіді дітей)

4.Фізпауза 

Зобразити букву Н головою , плечима, коліном.

Зробити букву Н у парі.

5.Закріплення вивченого матеріалу

           1.Робота у зошиті з друкованою основою:

 прописати букви Н н, дописати букви

 2.Робота по Букварю ст.34

а) розшифруйте звукові схеми. Де стоїть звук н?

б) читання стовпчиків складів;

в) читання речень

3. Фізпауза для очей 

4. Розширення словникового запасу

а) робота по таблиці «Алфавіт в малюнках»

б) гра на увагу «Впіймай слово зі звуком [н],[н’]»  :

             ніс, машина, квіти, ніч, кінь, клас, осінь

в) гра «Мікрофон»: ланцюжком назвати  по одному слову зі звуками [н],[н’]

 

 

5.Розвиток зв’язного мовлення

Учні діляться на групи.

Завдання: скласти речення з такими словами

6. Розвиток дрібної моторики.

   Зробити букву н з пластиліну.

(Діти роблять виставку робіт у куточку творчості)

7. Підсумок уроку. Рефлексія.

-Які звуки сьогодні вивчали?Дайте їм характеристику.

-Якою буквою вони позначаються на письмі?

Напишіть її з заплющеними очима.

- Діти, ви дуже гарно працювали і виконали всі завдання, тому Буквоїд повернув Незнайкові букву н в його імені! Всі молодці!

(на дошці в імені Незнайко з’являється буква н) 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Шиліна Наталія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шиліна Наталія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Коваленко Ольга Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Вікторія Олевська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. димник екатерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
7442
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку