Звук [ш], буква «ша». Читання слів, речень, тексту.

Про матеріал
Вчити артикулювати звук [ш], розвивати орфоепічні навички, фонетичне сприймання. Вчити виділяти під час читання важливі за змістом слова, ставити запитання до окремих речень. Удосконалювати культуру мовлення, звуковимову. Працювати над збагаченням, уточненням та активізацією словника. Розвивати зв'язне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення. Виховувати почуття колективізму,бажання допомагати друзям.
Перегляд файлу

                         НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Тема: Звук [ш], буква «ша». Читання слів, речень, тексту.

Мета: Вчити артикулювати звук [ш], розвивати орфоепічні навички,           фонетичне сприймання. Вчити виділяти під час читання важливі за змістом слова, ставити запитання до окремих речень. Удосконалювати культуру мовлення, звуковимову. Працювати над збагаченням, уточненням та активізацією словника. Розвивати зв'язне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення. Виховувати почуття колективізму,бажання допомагати друзям.

Обладнання: предметні малюнки, таблиці, обладнання для дидактичних ігор, складові таблиці, індивідуальні картки для проведення диференційованого читання.

                                  Зміст уроку

І. Підготовка до ознайомлення  з новою літерою.

1. Вступне слово вчителя. Створення емоційного настрою.

     Станьте дітки всі рівненько,

     Посміхніться всі гарненько,

     Дзвоник дзвонить: дзень-дзелень

     Привітайтесь, «Добрий день!»

Діти, у нас сьогодні незвичайний урок – день народження нового звука та букви. Отже:

     - Вушка – прислухайтесь

     - Оченята – придивляйтесь

     - Носик – глибше дихай

     - Ротик – посміхнись

     - Спинки – розправляйтесь

     -Ручки – піднімайтесь

       Нумо до роботи

       Дружно всі взялись!

2. Виділення звука [ш]із слів. Орфоепічна вправа. Гра «Впіймай новий звук».

        Шматочок  сальця шукає мишка,

        У нашій  шафі шарудить,

        Як шугоне на мишку кішка!

        А мишка шусть у шпарку вмить!

-Який звук найчастіше повторюється?

- Промовте цей звук хором.

- В яких словах ви почули звук [ш], назвіть їх.

- Давайте визначимо місце звука [ш] у названих словах. 

3. Спостереження за артикуляцією звука. Характеристика звука.

        - При артикуляції звука [ш] струмінь повітря, проходячи крізь щілини, утворює характерний шум, що нагадує шипіння, голос не утворюється.

-Приголосний

-Глухий

-Твердий

На схемах позначається однією горизонтальною рискою.

4. Робота з чистомовкою

Ша – ша – ша – бігає  лоша,

Шу – шу – шу – шубу  просушу,

Ша – ша – ша – миша  в ліс пішла,

Шу – шу – шу – букву  я нову пишу.

II. Позначення звука [ш] буквою «ша»

  1. Розгляд та аналіз друкованих літер Ш ш

-         То яка ж наша іменинниця ?

-         Чим схожі велика і мала букви. Чим відрізняються ?

  1. Хвилинка фантазії.

-         Що вам нагадує буква «ша» ? (Гребінець, тризуб…)

 У дворі лежить поліно,

Трійко пташок зверху сіло.

Подивись, ну й чудеса –

Вийшла з пташок буква «ша»

IIІ. Утворення й читання відкритих та обернених складів.

  1. Утворення та читання відкритих складів з буквою «ша» за допомогою малюнка ромашки.
  2.  Утворення та читання обернених складів за допомогою малюнка дощової хмари.

ІV. Фізкультхвилинка 

V. Робота з підручником. Опрацювання тексту « Школа»

1. Робота з ілюстрацією

- Кого ми бачимо на малюнку?

- Що роблять діти?

- Що для вас означає школа?

- Який настрій у дітей?

 - Який настрій у вас асоціюється зі словом школа?

   2. Виразне читання тексту вчителем.

   3. Перевірка сприймання тексту.

   4. Читання тексту ланцюжком.

   5. Постановка питань за змістом тексту.

VІ. Робота в групах.

 - Щоб відсвяткувати свій день народження буква «ша»  вирушила до  магазину, а разом з нею підемо і ми, щоб допомогти придбати лише ті товари

 в яких є звук [ш]. Діти працюють в групах з предметними малюнками.

      1 група - магазин «Одягу»

      2 група – магазин «Іграшок»

      3 група –  магазин «Продукти»

- Діти, а чи буває свято без гостей?

 1.Буква «ша» послала телеграми – запрошення своїм друзям. Кого ж вона запросила, прочитаємо:

                       жаба Квакушка

                       вуж Шнуро

                       білка Погризушка

                       мишка Шкряботушка

                       ведмідь Мишко

 2.Давайте прочитаємо, що вони подарували:

                 шишку

                 мішок горіхів

                 мішок борошна

                 шматок сала

                 чашку

 VII. Виконання словниково – логічних вправ.

1. Гра «Пустунець мишеня».

   Слова спокійно жили в книжці,

   В яку вдалося влізти мишці.

   Вона початки відкусила

   До себе в нірку прихопила.

_ОРТИ     КІ_КА    _АПКА    РУ_НИК

2.Гра «Кінцівки».

Шуба, шапка, штани – це …

Вишні, черешні – це …

Волошки, ромашки це …

  VIIІ. .  Підсумок уроку

   З якою буквою ми сьогодні познайомилися?

   Який звук вона позначає на письмі? Як утворюється звук [ш]?

   На що схожа буква «ша»? З яких елементів складається?

   Що читали на уроці?

   Які нові слова запам’ятали?

   Своєю працею на уроці ми привітали букву «ша» з днем народження. За це вона пригощає вас цукерками. ( В назвах цукерок є буква «ша»).

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Нечога Надія
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку