"Звук Т, Т' .Буква ТЕ"

Про матеріал
На уроці дітей вчать правильно передавати звуки т,т' позначати їх буквою.Збагачується словниковий запас.В ході проведення елементів гри розвиваються навички свідомого і виразного читання Звертається увага на виховання спостережливості , любові до українського слова, культури , рідного краю
Перегляд файлу

Навчання грамоти з елементами гри

Вчитель  Лихонос Ольга Веніамінівна

1 клас

Тема уроку: Звуки Т, Т’.Буква Тт

Мета: Вчити правильно передавати звуки Т,Т' буквою те.

            Збагачувати словниковий запас учнів.

            Розвивати  навички свідомого і виразного читання;мовлення учнів.

           Виховувати спостережливість , любов до українського слова і культури,     любов до рідного краю.

Обладнання: картини з друкованими та писаними літерами, предметні малюнки, сюжетні малюнки, портрет В.О.Сухомлинського,В.О.Сухомлинський «Вічна тополя»,К.С.Прищепа,В.Г.Лук’яненко “Тематичний словник школяра”

Хід уроку:

I.Актуалізація опорних знань учнів.

- Діти, пригадаймо , що нового ми дізналися на уроках читання?

- Які голосні звуки ви знаєте?

- Яку пісеньку на слова Марійки Підгірянки ви могли б заспівати?

--Пригадаймо алфавітні назви вивчених букв.(учні називають, показуючи букви на набірному полотні)

-Прочитаймо склади , які ми утворили із вивчених букв.

-Діти, яку букву ми вивчали на попередньому уроці?(букву р)

-Назвіть слова , на початку яких є звук р?

-Назвіть слова, в яких звуки р,р’є в середині або наприкінці слова.

Робота за підручником «Буквар»

-Діти, виразно прочитайте речення на с.64.(Учні читають речення із Букваря)

-Як звали дітей, які були туристами?(Роман,Руслан,Арсен)

-Хто із них футболіст?

- Хто – гімнасти?-

-А хто акробат?

-Діти, серед вас є такі, хто вже знає всі букви і вміє читати?Хто хоче виразно прочитати вірш Ліни Біленької «Бережімо України»?(бажаючі учні читають вірш)

Бесіда за змістом вірша.

-Чому необхідно берегти нашу Україну?

-А як ви бережете нашу рідну країну- край, у якому живете?

Фізкультхвилинка

II. Повідомлення теми, мети , завдань уроку.

III. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

-Діти, уважно послухайте загадку- добавлянку , а коли я її прочитаю, підніміть руку, хто знає відгадку.

Він такий смугастий,

Він такий ікласний,

Найстрашніший у тайзі,

Перед ним тремтять усі.

Як роззявить пащу:-гирр!!

Називають звіра …(тигр)

-         Які слова допомогли вам відгадати загадку?

-         Складемо звукову модель цього слова.

----- о ------  ------

- Скільки складів у слові   тигр?

- Поставимо вивчені букви на фішки звуків у цьому слові?

- Який перший звук ви чуєте  у слові тигр?

- Який він:голосний чи приголосний?

-Твердий чи м’який приголосний?

-Послухайте ще одну загадку.

І. здається , спить.

А коли скисає,

То через край діжки

Ніжки опускає.(тісто)

-         Складемо звукову модель слова  тісто.

=== О ------  ------ О

-         Підставимо вивчені букви.

-         Який перший звук у слові тісто? Назвіть його.

-         Отже, назвіть , який перший звук у слові тигр?

-         Який перший звук у слові тісто?

-         Звук т,т’на письмі позначають буквою т.(вчитель ставить на моделях слів тигр,тісто букву т)

-         А тепер назвіть слова ,які починаються на т, т’.

-         Подумайте і назвіть слова , в яких звуки т,т’ стоять в середин слова

-         Назвіть слова, які закінчуються на звуки т,т’

-         Діти, а тепр із розрізної азбуки утворімо склади з буквою т.

-         Прочитаймо ці слова.

-         Попрацюємо з «Букварем», с 66

(Вчитель читає склади , учні повторюють за ним хором)

 

Читання самостійно складів «бубніння»

Читання складів «ланцюжком»(Буквар с.66)

-         Діти,подивіться уважно на малюнок с.67, складіть декілька речень про побачене.

-         - Правильно, ви бачите на малюнку театр.А хто з вас був у театрі?

-         З ким ви були?Які вистави бачили?

-         Перш ніж ми прочитаємо текст «У театрі», попрацюймо над словами з тексту, і, напевно, не всі з вас розуміють їх значення.

 

Робота із «Тематичним словником школяра»

-Діти, на світі є багато цікавих книжок.Серед них є такі, в яких слова розміщені за алфавітним покажчиком. Сьогодні ми ознайомимося із уклали Катерина Степанівна Прищепа та Василь Григорович Лук’яненко.Цей словник допоможе правильно вимовити , написати слова, а також пояснює , що кожне слово.

 

Робота над словами до тексту «У театрі»

Театр – установа ,організація, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів, а також приміщення   , де відбуваються вистави

Партер- нижній поверхзали з місцями для глядачів

Актор,артист, актриса- той,хто публічно виконує твори мистецтва, ще – досяг високої майстерності в чомусь.

Оркестр – група музикантів , які виконують музичні твори під керівництвом диригента, ще – місце в театрі перед сценою для музикантів.

Концерт – прилюдне виконання музичних творів , балетних, естрадних та інших номерів за певною програмою.

Орнамент- оздоблювальний візерунок, у якому ритмично повторюються геометричні елементи або рослинні чи тваринні мотиви.

 

Читання слів учнями «Гудінням»

 

Робота над текстом «У театрі»

-         Я прочитаю текст, а ви уважно послухайте і дайте відповідь на запитання:Що побачили діти в театрі?

-         Прочитайте текст самостійно «гудінням» і дайте відповідь на запитання: Як звали дітей , які дивилися концерт?

-         Знайдіть у тексті слова , які ви почули вперше.(читання тексту по реченню)

-         Чого навчає нас цей текст?

-         А зараз ми з вами подивимось виставу , яку підготували діти нашого класу за казкою В.О, Сухомлинського «Журавель і Папуга»

-         Що ви знаєте про Василя Олександровича Сухомлинського ?

 

Учні дивляться інсценізацію казки «Журавель і Папуга»

 

Бесіда за змістом вистави.

-Чому дивувалася Папуга?

-Чому Журавель повертався до рідного краю?

Чого нас навчає ця казка?

IV.Підсумок уроку.

-Яку нову букву ми вивчали на уроці?

-Які звуки вона позначає на письмі?

-Які нові слова запам’ятали?

-Що для вас було найцікавішим?

docx
Додано
18 серпня 2023
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку