Тема: Звук [в], позначення його буквами В, в
Мета:
ознайомити учнів з твердим звуком [в], який не має парного м’якого, та літерою « ве»; навчити артикулювати звук [в], виділяти під час читання важливі за змістом слова;
розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, вміння складати звукові моделі слів, схеми до речень і речення за схемами; виразне, правильне, швидке читання;
виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: макет дерева, плоди вишні, цвіт, таблиця зі словами, склади написані на зображеннях вишеньки, піраміда слів, предметні малюнки, малюнок вірша, малюнок букви літери «ве», кросворд, мікрофон.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб нам не було мороки –
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
Н. Березіцька
– Яка зараз пора року?
– Доведіть, що надворі осінь.
– Що роблять люди восени?
Червоненька і смачненька,
Дуже з вигляду гарненька,
І боки у неї пишні.
Дуже смачно їсти…. ( вишні).
ІІ. Закріплення набутих учнями знань.
НІ, РА, НА, КО, ЛО.
( на дошці прикріплені макети вишень з написаними на них складами)
Ма мо му ми мі Ра ро ру ри рі На но ну ни ні Ка ко ку ки кі |
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
А) читання вірша учителем.
( Учитель читає вірш і демонструє ілюстрації)
Веселі вишні вкрили віти,
Виблискують з гущавини.
Василько воду ллє на квіти,
Щоб вищі виросли вони.
Н. Забіла
Б) вивчення вірша на пам'ять.
( Діти разом з учителем учать вірш на пам'ять)
( Дітям, хто вивчив вірш і виразно його прочитав, вишенька дарує свій цвіт)
Ва-ва-ва – весела…(перерва)
Во-во-во – давайте з’їмо… (морозиво).
Ви-ви-ви – ми вчили… (букви)
Ве-ве-ве – човен по воді…(пливе)
Ві-ві-ві – даємо всім по… (сливі)
Ву-ву-ву – ми виконуємо… (вправу)
Ав-ав-ав- пливе… (пароплав)
Ов-ов-ов – із пальчика… (кров)
Ив-ив-ив – повар квас … ( варив)
Ів-ів-ів – горобець на гілку… (сів)
Ув-ув-ув – вітерець до нас.. (дмухнув).
( після виконання і перевірки завдання учитель прикріплює ще одну вишеньку на дерево)
(учитель читає вірш і показує ілюстрації)
Буква «ве» така цікава –
Стовпчик тут і дужки справа,
Так в алфавіті живе
Всім потрібна буква «ве»
В. Гринько
ІV. Утворення та читання складів
В |
он |
ам |
|
ом |
|
ум |
|
им |
|
ни |
|
ні |
Фізкультхвилинка
Ми – вишеньки!
В нас тоненькі стовбурці.
Ми в стрункі стаємо рядки.
Ледь зіп’ялись з корінців,
Дістаємо промінців.
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь.
Хилять свіжі вітерці
Вліво-вправо стовбурці.
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиля вперед-назад.
V. Робота з букварем
1. Читання злиття літер, закритих і відкритих складів зі збігом приголосних.
А) читання тексту вчителем.
Б) словникова робота.
Карнавал – народне гуляння з іграми, танцями, забавами, учасники яких одягнені в спеціальні костюми.
В) Напівголосне читання тексту учнями.
Г) Відтворення змісту прочитаного за запитаннями.
Д) добирання заголовка до тексту.
Е) Читання тексту в голос
(кожен учень читає по одному реченню)
VІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.
[в] [в*]
Вишня вікно
Верба віник
Веселка вісті
Вареник відро
Літає часто він довкола,
Дерев чимало поламав,
Але ніде, ніхто, ніколи
Його не бачив, не тримав
(вітер)
Не гіркий і не солоний,
А солодкий і червоний,
Як же зветься цей товстун,
Здогадалися?
(кавун)
VІІ. Підсумок уроку