Тема: Звуки [ c ], [ cﹸ]. Мала буква с. Читання складів і слів з вивченими літерами.
Мета: ознайомити учнів із новою літерою С с «ес»»; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання; вчити читати склади, слова з новою буквою;; виховувати старанність, інтерес до навчання.
Хід уроку
-
Вступна частина
-
Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
-
Повторення вивчених букв
-
Подивіться, які літери завітали до нас, але вони розгубилися. Давайте допоможемо друкованим літерам знайти свою пару у вигляді прописної літери.
-
Основна частина
-
Повідомлення теми та мети уроку
-
Сьогодні на уроці читання ми з вами ознайомимося з новою для нас літерою С с, удосконалимо вміння робити звуковий аналіз слів та будемо вчитися читати склади та слова з новою буквою.
-
Діти, погляньте, до нас на урок завітала гостя. Імﹸя її починається на букву, з якою ми сьогодні ознайомимося.
-
Робота за букварем (с. 62)
-
Робота за малюнком
-
Розгляньте малюнок. Хто допоможе впізнати букви на ньому?
-
Що роблять букви? (Дресирують собаку)
-
Які команди може виконувати собака на букву С с? (стояти, стрибати, сидіти).
Отже, ми з вами вивчимо звуки [ c ], [ cﹸ] і букву, що їх позначає С. А слухняна собака буде спостерігати, і скаже нам, яка група була найактивнішою на уроці.
-
Із цього звука починаються слова сад, сік. Він звучить так с-с-с. Давайте промовимо його. Під час вимови звука с повітря проходить через перешкоди (язик і зуби). Буває, що цей звук вимовляється твердо [ c ] – сад. Проте, характер у нього легкий і він часто є мﹸяким [ cﹸ] – сік. Твердий звук позначається - . М’який звук позначається = . Мешкають ці звуки у кімнаті приголосних звуків. На письмі ці звуки позначають буквою С с «ес».
-
Продовження роботи за букварем (с.62)
-
Складання речень за малюнками
-
Хто тримає букву «ес»? ( Сова тримає букву «ес».)
-
Де сидить буква «ес» на іншому малюнку? (Буква «ес» сидить у лисиці на носі.)
-
Що побачила буква «ес»? (Буква «ес» побачила ананас.)
-
Звуковий аналіз слів. Робота в групах
Об’єднання учнів класу в чотири групи.
Звуковий аналіз слів:
1 – ша група – слово сова;
2 – га група – слово лисиця;
3 – тя група – слово ананас;
4 – та група – слово собака;
-
Читання складів з цеглинками LEGO
Фізкультхвилинка
-
Читання складів та встановлення відповідності між малюнками і словами (с.63)
-
Гра «Склади слова з кубиків»
-
Гра «Гірка для читання»
-
Чи любите ви спускатися з гірки?
-
У букварі також є гірка, але вона незвичайна. Щоб з неї спуститися, потрібно прочитати речення з верхнього до нижнього.
-
Розгляньте гірку.
-
Коли кататися веселіше: якщо спускаєшся сам чи з друзями?
-
Дійсно, веселіше гуртом, тому й пропоную прочитати речення хором, спускаючись з гірки, а потім – піднімаючись на неї. (Читання речень)
-
Заключна частина
-
Бесіда
-
Який звук ви вивчили? (Звук [ c ])
-
Який це звук? (Приголосний)
-
Якою літерою позначається звук [с]? (Літерою С)
-
Діти, собачці дуже сподобалось, як ви всі працювали на уроці, але їй вже час.
-
Рефлексійна вправа «Ромашка»
( В учнів на партах квіточки ромашки.)
Оберіть собі таку квітку, яка відповідатиме вашій активності на уроці, вашій старанності і уважності.
Підніміть і покажіть мені квіточку, яку ви обрали.