Звуки [ц], [ц], позначення їх буквами «Ц» «ц». Читання складів, слів

Про матеріал

Початкова школа вирізняється своїми особливими потребами через вік школярів, адже саме на цьому етапі їхнього життя учні опановують новий для себе вид діяльності – навчання. Саме в школі проходить особистісний і психічний розвиток дитини. В перші дні навчання в школі майже кожна дитина сумлінно ставиться до навчання, проте через деякий час ставлення до школи у деяких учнів змінюється. Як свідчать дослідження соціальних педагогів та психологів основною причиною даного явища є недосконалість навчально-виховного процесу, яка виявляється в недостатній активізації учбової діяльності учнів. Кілька років назад я почала використовувати на своїх уроках інформаційно-комп'ютерні технології. Спочатку просто для концентрації дитячої уваги, а потім і для розвитку логічних операції (узагальнення, синтез, абстракція), удосконалення смислової пам'яті (не просто механічного запам'ятовування, яке є характерним для даної вікової категорії, а саме для осмислення навчального матеріалу), та використання дитячої уяви ( вона є достатньо розвинутою в цьому віці). Саме тому уявні, казкові чи мультяшні образи можна використовувати для подачі інформації дитині.

Місце для використання ІКТ можна знайти на уроках математики, письма, образотворчого, але я особисто віддаю перевагу урокам навчання грамоти. Особливо активно я використовую презентації, котрі є актуальними для уроків будь-якого типу. І, в свою чергу, дають змогу вчителеві підвищувати інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати творчі здібності, допомагає створити на уроці особливу атмосферу і настрій. А це так необхідно учням початкових класів.

За роки моєї праці в школі я впевнилась, що використання ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей стає більш цікавим та ефективним. Мною були розроблені презентації до уроків навчання грамоти на введення нових літер.

Першим етапом такого уроку є видідення звука який вивчається. Ми можемо це робити наступним чином:

- відгадати загадку і у слові-відгадці виділити перший звук;

- прослухати цікаву казку або оповідання;

- за предметними малюнками назвати слова і визначити спільний звук;

- у вірші виділити звук, який найчастіше повторюється.

Другий етап

Прослухавши відеозапис визначити до голосних чи приголосних відноситься даний звук.

Третій етап

Діти знайомляться з літерою, яка позначає даний звук.

Четвертий етап

Хвилинка фантазії. Визначити на що схожа літера, з чим вона асоціюється.

П'ятий етап

Розучування віршика про нову літеру, який допоможе дитині швидше її запам'ятати.

Шостий етап

Гра «Впіймай звук»

Сьомий етап

Визначення за анімацією слів з даною буквою

Восьмий етап

Звуковий аналіз слів

Дев'ятий етап

Утворення і читання складів

Наступні етапи:

- читання слів:

- розучування скоромовок;

- розучування чистомовок;

- ігрові вправи і завдання тощо.

Перегляд файлу

Тема:  Звуки    [ц], [ц], позначення їх буквами «Ц» «ц».  Читання складів, слів

Мета: ознайомити учнів з буквою ц, її назвою та звуковим значенням; формувати  вміння читати склади, слова з  буквою «це»; відпрацьовувати вміння працювати з реченнями, текстом; вчити аналізувати прочитане, відповідати на питання за змістом тексту; збагачувати словниковий запас;  розвивати фонематичний слух, уважність, спостережливість, логічне мислення; виховувати інтерес до читання.

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна

Обладнання: набірне полотно з літерами,  складові таблиці, малюнки зі словами,  картки-слова, картки-«блискавки», презентація «Літера Ц»

 

Хід уроку

І Організація класу

          А тепер, сідайте, діти.

Домовляймось – не шуміти.

Руку гарно піднімати.

Чітко в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

Краще знання здобувати.

 

 

ІІ Мовленнєва розминка

1. Гра «Хто що промовляє»

Пригадайте, діти, вмить,

Як пшениченька шумить: ш-ш-ш!

Як в гайку струмок дзюрчить: джр-джр-джр!

Як бджола в гайку бринить: дз-дз-дз!

Як змія сичить: с-с-с!

А як коник цокотить:

Як шумлять у птаха крила: ш-ш-ш!

2.   Читання скоромовок «дощиком»

☺ Жатка жвава жито жне,

      жатку жнець не дожене.

☺Синиці сіно сушили,

    Сороки солому носили.

ІІІ Вивчення нового матеріалу

1. Відгадування загадки

- Щоб дізнатися куди ми з вами сьогодні вирушимо, відгадайте загадку

Слайд 2

 

3. Вимова і характеристика звука

Слайд 3

4.Гра «Впіймай звук»

А цирк який цікавий!

В нім цілий день вистави.

Танцюють в цирку циркачі –

Гірські цапи-бородачі.

Слайд 4

5. Послухай і запам’ятай слова із звуком [ц], визначити позицію звука у слові. Складання звукових схем слів цирк, цікаво

Слайд 5

6. Назвати слова зі звуком

Слайд 6

7. Аналіз структури друкованої букви, порівняння великої та малої літер, визначення місця букви в абетці[ц]

Слайд 7

8. Хвилинка фантазії

Слайд 8

9. Читання складів

Слайди 9-10

       

10. Читання слів

Слайд 11

11. Відгадайте загадку і дізнаєтеся від кого отримаєте наступне завдання

Слайди 12-13

      

 

12. Розучування скоромовки

Слайд 14

13. Фізкультхвилинка

Виростем великі,

Яблук нарвемо.

У плетені кошики

Ми їх складемо.

ІV Робота за Букварем

1.Читання «променевих» таблиць

2. Читання слів у «ланцюжку»

3. Читання слів у стовпчиках

4. Робота над віршем Вадима Слєпцова

- Читання вчителем

- Бесіда за запитаннями

V Підсумок уроку

Гра «Продовж речення»

  •                  Сьогодні на уроці ми вивчили …
  •                  Літера Ц схожа на …
  •                  Найбільше мені сподобалося …

-        На наступному уроці хочу краще навчитися…

 

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
2922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку