Мета: формувати у дітей ціннісне ставлення до свого здоров’я; закріпити знання про вітаміни, їх значення в житті людини; удосконалювати вміння гратися з однолітками, налагоджувати дружні стосунки, вміти вирішувати проблемні ситуації.
Вчити дітей розвивати сюжетно - ігровий задум, використовуючи бізіборд. Розвивати дрібну моторику м’язів рук, координацію та контроль рухів, швидкість реакції, пам’ять, мислення.
Виховувати бережне ставлення до речей, дружні стосунки, вміння співпереживати; розширити знання дітей про пошту як установу зв’язку, її призначення.
Матеріал: уривок з мультфільму «Пригоди Умки», бізіборд, посилка, силуети овочів та фруктів, картинки із зображенням різних ситуацій та відповідні смайлики; люди в зимовому одязі.
Хід заняття
Гра : «Привітання»
Промінчик сонечка упав
І тепло мені віддав
Я тепло те бережу
І в душі його несу
І тепло своїх сердець малята,
Подаруйте всім гостям завзято.
Вихователь. Діти, подивіться нам надійшло відео-повідомлення. Давайте його переглянемо.
Перегляд відеоповідомлення
«Дорогі діти! Я живу на північному полюсі і у нас дуже холодно. Вчора я катався на крижині і застудився. В мене сильний кашель,нежить. Підкажіть,будь ласка, як мені можна вилікуватись?»
Діти від кого цей лист?
(Від ведмедика Умки)
Вихователь. Я пропоную відправити йому посилку, в яку ми покладемо речі, що допомагають лікуватися від застуди. Які саме - дізнаємось, мандруючи стежками здоров’я. Але перш ніж вирушити, давайте пригадаємо, що потрібно робити, щоб бути здоровими.
Асоціативна карта «Здоров’я»
Мета: закріпити умови, необхідні для здоров’я людини.
(діти викладають на дошці необхідні умови)
Вихователь. Ну що ж, вирушаємо першою стежинкою, яка зветься Вітамінна.
Вихователь. Чим корисні ці овочі та фрукти?
(в них є вітаміни)
Вихователь. Які саме, ми зараз з вами дізнаємось, а допоже нам в цьому бізіборд.
(робота з бізібордом)
Дидактична гра «Вітамінний калейдоскоп»
Мета: вчити дітей обирати і називати овочі та фрукти, які корисні для людини.
(діти прикріплюють на липучки овочі, а фрукти на ґудзики)
Вихователь. Які овочі та фрукти з Вітамінної стежини допоможуть ведмедику вилікуватись від застуди?
Дидактична вправа: «Відгадай і в корзинку складай»
Мета: вчити дітей відгадувати загадки та орієнтуватися на площині.
(робота з бізібордом)
Вихователь. Хто неначе апельсин, а вітаміни має всі,
Та не з дерева звисає, а у землю ніс ховає? (Морква)
Личко біленьке, шапочка золотенька,
Хто мене роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
На дереві гойдається,
Червонобоким називається. (Яблуко)
Любить в лісі звір патлатий ягодами ласувати
Червоненькі, запашні, до вподоби і мені. (Малина)
(Діти відгадують загадки та знаходять муляж на бізіборді відповідного овоча чи фрукта та кладуть в корзинку)
Вихователь. Під час хвороби лікує і добрий настрій. Давайте підійдемо до наступної стежинки «Настрою та вчинків».
(На бізіборді прикріплені на прищіпкахі картки з зображенням дітей з різним настроєм.)
Вихователь. Яким буває настрій?
(Сумним, радісним, здивованим, злим…)
Гра :«Мій настрій»
Мета: вчити дітей визначати емоції: здивування, злість, сум, радість; розвивати спостережливість, фантазію, уважність, мовлення, мислення та виховувати витримку.
(робота з бізібордом)
Вихователь. Роздивіться картинки. Я буду читати віршики, а ви – підбирати до картинки настрій. (діти за допомогою прищіпок прищеплюють настрій (смайлик) відповідно картинок)
Дивно, ой дивно синочку малому
Тато зловив здоровенного сома: о-о-о! (здивування)
Пес хату стереже, не спить
І грізно на чужих ричить: р-р-р! (злість)
Е-е-е, скоро ніч до нас прийде.
Де ти, мамо моя, де?
Я піду тебе шукати,
За тобою сумувати. (сум)
А чому так радість сяє
У очах малих діток,
Бо сьогодні день врожаю
Коровай гостює в них. (радість)
Вихователь. Тепер зображення дітей з добрим настроєм покладіть у посилку.
Вихователь. Вирушаємо на наступну стежинку , яка називається
«Спортивно - оздоровча».
Самомасаж «Щоб не змерзнути»
Щоб не змерзнути
Давайте зігріємось
Ручки добре розітремо,
Щоб були слухняними.
Розітремо наші щічки,
Щоб були рум’яними
А тепер потремо вуха,
Бо уважно треба слухать.
Носик розітремо тоже
Забувать його не гоже.
1,2,3,4,5
Люблять діточки гулять,
Розім’ялися малята
Будем далі працювати.
Вихователь. Мені здається, ми про щось забули.(Педагог показує дітям зображення людей в зимовому одязі).Теплий одяг дозволяє організму зігрітись та перешкоджає застуді. А ви вмієте застібати та розстібати одяг? (Так) Зараз ми це перевіримо!
Гра : «Застібаємо одяг»
Мета: розвивати дрібну моторику м’язів рук, координацію та контроль рухів, швидкість реакції, пам’ять, мислення.
(робота з бізібордом)
(Діти вчаться застібати блискавку та гудзики).
Вихователь. Коли посилка готова до відправлення, її треба добре запакувати, написати адресу відправника та одержувача, потім віднести на пошту.
(Діти разом з вихователем виконують практичні дії.)
Гарно ми сьогодні подорожували,
Щось цікаве дізнавались.
Прошу вас вітамінку обрати,
Що сподобалось сьогодні – в тунель кидати.
Дидактична вправа: «Жовта вітамінка»
(робота з бізібордом)
Мета: вчити дітей передавати свої враження від побаченого, виконуючи практичні дії.
(діти обирають вітаміну і висловлюють свої враження,
які отримали на занятті та кидають в тунель)