Заняття з ознайомлення з природою на тему :
«Від зернини - до кімнатної рослини»
Мета : продовжувати ознайомлювати дошкільників з типовими умовами існування кімнатних рослин, їхніми особливостями, необхідністю догляду за ними; закріпити назви кімнатних рослин та формувати вміння знаходити відмінності у їх зовнішньому вигляді. Розвивати монологічне мовлення, світогляд, інтерес до природи; стимулювати дитячу допитливість, увагу; виховувати любов до квітів, бажання турбуватися та доглядати їх.
Хід заняття
Вправа – привітання «Добрий ранок»
Доброго ранку вам друзі,
Сонечку, квіточці в лузі.
Дощику, вітрику,
Хмарці біленькій.
Доброго ранку
Вкраїні рідненькій!!!!
(вихователь звертає увагу на незвичайну книгу що з’явилася в груповій кімнаті)
Читання книги «Від зернинки - до кімнатної рослинки»
Кожна кімнатна рослина це краса і багатство природи, але яскраві, гарні, неповторні кімнатні рослини, що прикрашають наші оселі, куточки природи, сади, клумби, з’являються не відразу. Спочатку майбутня кімнатна рослина спить, набираючись сил у колисці, загорнута в рослинні «пелюшки», немовби маленьке дитя.
Для подальшого росту і розвитку потрібно дбайливо потурбуватися про неї : нагодувати, напоїти, зігріти.
Кожна кімнатна рослина вимагає свого харчування – поживних речовин, і всі вони люблять водичку, але в різній кількості. Тому насіннячко - «колисочку» поміщають у поживний грунт і поливають. У теплій, вологій, землі рослинка - малюк починає прокидатися і рости. Коли вона вже трішки підросла і «пелюшечки » стали їй замалі, то малюк – рослинка виповзає з них. Але це ще не кімнатна рослинка, це паросток. Він продовжує рости, рости, стебельце його міцнішає; на ньому виростають листочки. Їх стає все більше і більше. В деяких кімнатних рослин з’являється пуп’янок, у якому ховається неповторної краси квітка. Ми будемо милуватися, захоплюватися ними. Народження кімнатних рослин – це справжнє диво!!!
Вихователь: Діти, а ви хочете стати чарівниками і створити справжнє диво? (відповіді дітей)
Вихователь: А щоб виростити кімнатну рослину,
Потрібно багато всього знати,
Про кімнатні рослини і догляд за ними,
Які у рослин квіти, стебла, коріння яке?
Сьогодні ми дізнаємося про все це..
Діти ви до столиків підійдіть,
Бейджик з кімнатною рослиною оберіть.
Рослини будемо називати та біля неї ставати.
Дидактична гра «Бейджики»
Мета : розвивати увагу, кмітливість; закріпити назви кімнатних рослин, вміння їх розрізняти та знаходити.
Вихователь: Даша стань біля кімнатної рослини яку ти обрала. Аріна яку кімнатну рослину ти обрала? Влад де знаходиться Хлорофітум який ти обрав?А може хтось знає віршик про кімнатну рослину?
(декламування віршів)
Вихователь:
Погляньте, щось сталося з рослинами ось цими,
Не зрозуміло, де у них коріння, стебла,
Листя,квіти….
Складіть рослини швидше діти!
Дидактична гра «Склади рослину»
Мета : повторити назви складових частин рослин.
Вихователь:
Рослини ми з вами складали,
Усе вірно викладали.
Мультимедійну презентацію
Пропоную подивитися,
Значення усіх частин рослин – закріпити.
Мультимедійна презентація «Будова рослини»
(Корінь у більшості рослин знаходиться під землею. За його допомогою рослини закріплюються в ґрунті, поглинають поживні речовини. У пошуках вологи корені рослин можуть проникати на значну глибину. Давайте пригадаємо, яка буває форма стебла, вона буває : гранована та кругла. Рослинам потрібне стебло тому що воно з’єднує корінь і листя. Стеблом рухаються поживні речовини. З стебла виростає листя, в якому відбуваються дивовижні перетворення. З вуглекислого газу, повітря і води листя виробляє органічні поживні речовини, а також листя виділяє в повітря значну кількість кисню, яким ми дихаємо. Квітка - важливий орган у житті рослини. Завдяки квітці відбувається розмноження, тобто збільшення чисельності організмів. Квіти дуже різноманітні за формою : одинарні та суцвіття .)
Вихователь: Що для росту рослини потрібно:
Цукерки, горіхи, фанта та кола?
А може солодощі обов’язково?
Асоціативна карта «Що потрібно для кімнатних рослин»
Мета: закріпити умови необхідні для росту рослин.
(діти викладають на дошці необхідні умови).
Вихователь: Картинки цікаві ми з вами обирали,
Умови для росту усі пригадали.
Тепер кімнатні рослини оберемо
В будиночки їх заселимо……
Дидактична гра «Доречні поради»
Мета: розширити знання дітей про догляд за певними кімнатними рослинами, їх екологічними потребами.
Фізкультхвилинка
Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи відпочити.
Хочу я на фізхвилинку
Всіх вас запросити.
Раз — підняли руки вгору,
Два — схилились всі додолу.
Нахилились.
Повернулись,
Один одному всміхнулись.
Покрутились вправо-вліво —
Щоб нічого не боліло.
Раз, два, три, чотири!
Набираємося сили.
Нахились, повернись,
До товариша всміхнись.
Вихователь:
Ми про кімнатні рослини все знаємо,
Гарно за ними доглядаємо.
Але ж ми хочемо чарівниками стати,
Та справжнє диво розпочати.
Трудова діяльність «Посадимо кімнатну рослину»
(діти саджають в грунт кімнатну рослину - колеус)
Гарно ми сьогодні працювали
Щось цікаве дізнавались
Прошу вас квітку обрати
Що сподобалось сьогодні пригадати
Дидактична права : «Квітка вражень»
Мета : вчити дітей передавати свої враження від побаченого.
(діти обирають квіти і висловлюють свої враження, які отримали на занятті )
Вихователь: Кімнатні рослини дякують вам за ваше піклування про них і дарують «браслетики дружби», щоб ви про них не забували, а й надалі про них піклувалися.