Свято Букварика
Вчитель. Сьогодні ми зібралися, щоб провести свято "Прощання з Букварем". На цьому святі присутні батьки, вчителі, директор школи, тобто ті, хто в хвилини смутку й радості завжди були поруч з нами.
Сьогодні в нас особливий день. З першого дня навчального року ми почали працювати над великим проектом – вивчали букви, вчилися читати й писати. (Пісня «Вчать у школі»).
І сьогодні усе це ми вміємо. Цьому ми завдячуємо батькам, вчителям, і звичайно "Букварику". Настав час підвести підсумки. Тож пропонуємо до вашої уваги результат нашої праці. Отож, надаємо слово першокласникам.
1. В небі сонечко сіяє,
Заглядає в перший клас.
І воно, напевно, знає,
Що сьогодні свято в нас.
2. До країни Знань стежину
Всім показує Буквар.
Йде за ним у цю країну
Зацікавлений школяр.
3. Від дзвінка і до дзвінка
Робота наша нелегка:
Рахуй, пиши, а ще читай,
Учителю відповідай.
4. Я прийшов до школи вчитись,
Бо поставив я мету:
Скоро стану президентом,
Тільки трохи підросту!
5. Я також прийшов учитись,
Бо вже вирішив давно:
Буду, мабуть, футболістом,
Або зіркою кіно!
6. Я також не підведу-
У політики піду!
Буде наша Україна
Найславетніша країна!
7. Поки ще казати рано,
Може, в бізнес я піду.
Чи фотомоделлю стану,
Як по росту підійду.
8. Я художницею буду,
Малюватиму споруди,
І портрети, і пейзажі –
Все, що мама мені скаже!
Вчитель: Хто ж навчив вас усіх літер, букву до букви складати,
Хто ж навчив вас, любі діти, гарненько читати?
Учні: Буквар.
Пісня «Мій букварик».
9 Літера перша і перше слово,
З книгою перша серйозна розмова,
Перша сторінка і друга сторінка,
Перша тривога і перша оцінка.
Ви можете всіх поздоровити нас.
Хай кожен гість перевіря
Чи знаєм букви з Букваря.
Букварик. Здрастуйте. Дякую вам, діти, що були зі мною рік, що берегли мене, любили.
Я - Букварик, вам відомий,
Дуже гарний, малюнковий.
Залюбки всіх вчу читати.
Нема часу спочивати!
Кожен рік мене листають
Ніжні пальчики нові...
Хай же розум здобувають
Любі дітоньки малі.
Щиро зі всіма ділюся -
Не шкодую своїх знань,
Безліч хитрих і цікавих
Маю для малят завдань
Зараз ми з вами пограємо у гру «Так чи ні».
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так»!
- Треба гарно вам читати? Так.
- Треба менших ображати? Ні.
- На перерві пострибати? Так.
- А всі парти пописати? Ні.
- Друга треба виручати? Так.
- А треба слухати матусю? Так.
- Тоді, даруйте, хоч бабусю? Так.
- У школі вибийте шибки? Ні.
- Учительці робіть все навпаки? Ні.
- Брудне взуття носіть у школу? Ні.
- Завжди старших поважайте! Так.
- І малюків не ображайте! Так.
Каліграфія моя
Вже мене замучила!
Я виводжу кожну букву,
А вона все кручена.
Я дивлюсь на свої букви.
Кулак їм показую:
- Ану, станьте гарно в ряд,
Бо всіх понаказую!
Пісня «Гей ви букви».
Вчитель А ми з дітками склали свій Букварик «Букварик побажань»
Діти з допомогою літер бажають вам:
А - активності творчої.
Б - безхмарності небесної.
В - віри розсудливої.
Г - глузду неміряного.
Д - достатку життєвого.
Е - економії розумної.
Є - єдності сімейної.
Ж - життя безкінечного.
З – здоров`я безмежного.
І - імені чистого.
К - кохання доброго.
Л - людяності щирої.
М - мрії здійсненої.
Н - наснаги професійної.
О - обрію барвистого.
П - посмішки чуйної.
Р - радості всесильної.
С - спокою літнього.
Т - теплоти родинної.
У - успіху великого.
Ф - фантазії гармонійної.
Х - хліба цілющого.
Ц - царини домашньої.
Ч - чарівності приємної.
Ш - широти духовної.
Щ - щастя невичерпного.
Ю - юності сердечної.
Я - ясності майбутньої.
Букварик. Як гарно учні розповіли про літери.
Під музику виходить Червона Шапочка і співає:
Якщо довго, довго, довго,
Якщо довго по доріжці,
Якщо довго по стежинці
Бігать, тупать і стрибать.
То напевно, то напевно,
То звичайно, то звичайно,
То можливо, то можливо,
Можна в школу нам прийти.
А-а – вчаться там діти великі й малі,
А-а – знань їм багато дають вчителі.
А-а – там навчаються читати,
А-а – і писати, й рахувати.
А-а – там цікаво всім завжди (2р.)
Червона Шапочка.
- Привіт усім, я дуже рада, що ви мене запросили на свято.
- Але крім вітання, у мене є для вас сюрприз.
Відгадайте, що в моєму кошику?
(пиріжки несеш для бабусі)
А от і не вгадали. Ніякі там не пиріжки, а завдання для вас дітки:
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти?…(зошит)
Малювать в альбомі цім
Допоможуть …(олівці)
Виводить букви і слова
Ота цікава штучка,
В руці виблискує здаля,
Нова, гарненька …(ручка)
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у …(пенали)
Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш …(буквар)
2 Я спішила через ліс
Літери розсипала.
Ви ж хутенько їх зберіть
І слова із них складіть.
1 група: "Україна ".
2 група: "Батьківщина ".
Букварик. Молодці, діти! Добре старалися, гарно вчилися. Та я пам'ятаю, що з нами працював ще один підручник.
Учні: Математика!
(З'являється математика).
Математика. Так, я також працювала з першокласниками, а тепер хочу перевірити, чи добре вони засвоїли лічбу в межах десятка. Пограємо в гру "Мовчанка". Я буду читати вам віршовані задачі, а ви за допомогою цифер будете показувати відповідь.
1. Вранці лиска Віолета
Смажила собі котлети.
Потім враз чотири з'їла,
П'ять на вечір залишила.
Полічить усі котлети,
Що були у Віолети.
2. Через поле, через ліс,
Дід Мороз – Червоний ніс
Подарунки дітям ніс.
Він чотири подарунки
Дав слухняному Сашку
Ще там трійко залишилось.
Скільки їх було в мішку?
3. Їжачок додому йшов
Сім лисичок він знайшов
Дві лисички дав сові,
А вороні - також дві.
Решту треба полічити.
Це для вас завдання, діти.
4. Пан Ведмідь по лісу йшов
Десять ягідок знайшов.
Три подарував синиці
І одну – кумі Лисиці.
Потім на пеньок він сів,
Решту ягід швидко з'їв.
Нам порахувати слід,
Скільки ягід з'їв Ведмідь?
Математика. Молодці, діти, ви добре справились із завданням.
Вчитель: Свято добрим вийти зможе,
Якщо кожен допоможе.
Від пісень і жартів звісно,
Хай сьогодні стане тісно.
Ми вам жарти готували,
В них усю ми душу вклали,
Як сподобається вам,
То плещіть завзято нам.
- Марійко, навіщо ж ти усі цукерки
поїла сьогодні!- розсердилась мама,
зазирнувши у буфет.
- Мамо, ти ж сама мене вчила,
не залишати на завтра те,
що можна зробити сьогодні.
- Помий, Василько, руки.
Як ти підеш у школу з такими руками?
- Та це не обов’язково.
- Як то не обов’язково?
- Бо я у школі руки не піднімаю.
- Чого в чорнилі руки, Таню?
- Це в нас було чистописання.
- А на щоках чому чорнило?
- Бо я руками щоки мила.
«Кошеня»
- Засмутилось Кошеня:
Треба в школу йти щодня
І прикинулося в мить,
Що у нього хвіст болить.
Довго думав Баранець
І промовив, як мудрець:
- Це хвороба не проста -
Треба різати хвоста.
Кошеня кричить - Ніколи!
- Краще я піду до школи!
Вчитель: Ледачкувате кошенятко було. А які ж у нас учні?
1-й Танцюристи є й музики,
Є спортсмени і базіки.
2-й Є плаксиві й веселенькі,
Галасливі і тихенькі.
3-й Нетерплячі та активні,
Артистичні і співучі.
Всі: Отакі у нас є учні!
Танець
Букварик: Діти, як хороше у вас на святі. Я радий, що це свято на мою честь. Я полюбив всіх вас і пишаюся, що ви теж стали справжніми школярами. Я вчив вас читати і писати, любити рідну мову, бути добрими і вміти товаришувати, бути чемними, допомагати меншим, поважати старших, вчив читати і любити книгу. А тепер час вже прощатися з вами.
Вчитель. Любі діти, попрощаємося з Буквариком, бо йому потрібно поспішати, щоб навчити читати і писати ще багатьох майбутніх першокласників.
Хочеться навіть поплакати трішки.
Жаль нам розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе!
За паличку першу і першу букву.
За перше слово, і першу казку.
За першої вчительки щиру ласку.
Пісня «Гей чули…»
Вчитель: Діти! Ви всі старанно вчилися читати й писати протягом
цілого навчального року. І сьогодні кожний з вас отримає
свідоцтво про те, що вміє читати і писати.
Нагородження дітей.
Вчитель: Що у школі діти люблять найбільше? (Відповіді дітей)
Так, діти дуже люблять дзвінок на перерву. Тож дзвінок нас
сповіщає, що почалася перерва.
Отож, бажаю дітям успіхів у навчанні, батькам любові, доброти, мудрості, терпіння, поваги, вміння спілкуватись, бажання спуститися на рівень дитини/ Здоров'я і щастя вам!
Україна
Бать
ківщина