Більшу частину доби дитина перебуває у статичному положенні, тобто сидить: у школі під часу років; удома, коли виконує домашні завдання, читає, переглядає телепередачі або грається у комп’ютерні ігри. При цьому дитина несе велике фізичне навантаження. Статичне навантаження вступає у протиріччя з фізичним розвитком дитини.
Як наслідок – розвиток перевтоми. у дитини знижується працездатність, проявляються негативні емоції, погіршується самопочуття. Дитина скаржиться на головний біль. Дехто з дітей починає порушувати правила поведінки на уроці. Тому при виявленні в дітей перших ознак перевтоми необхідно робити перерви, під час яких діти б могли виконувати нескладні фізичні вправи. Такі перерви під час уроку (фізкультхвилинки) сприяють поліпшенню функціонування мозку, відновлюють тонус м’язів, які підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців.
Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці) В нього шубка з голочок. Ніс багато грушечок, (нахиляння тулуба в сторони) Аж болів йому бочок. Раз, два, три, чотири, п'ять! (стрибки) Зупинився спочивать. Піклувався їжачок (вправи для кистей рук) Про маленьких діточок, Чарівних, непосидючих, Дуже милих і колючих. Десять, дев'ять, вісім, сім! (стрибки) Грушечки ці ніс він їм.
«Стріляти очима» Дивимося вгору-вниз з максимальною амплітудою. Малюємо коло за годинниковою стрілкою і назад. Малюємо очима діагоналі. Малюємо поглядом квадрат. Погляд йде по дузі – опуклою і увігнутою. Обводимо поглядом ромб. Малюємо очима бантики. Малюємо букву S – спочатку в горизонтальному положенні, потім у вертикальному. Креслимо очима вертикальні дуги, спочатку за годинниковою стрілкою, потім – проти. Переводимо погляд з одного кута в інший по діагоналях квадрата. Зводимо зіниці до перенісся щосили, наблизивши палець до носа. Часто-часто моргаємо повіками – як метелик махає крильцями.
Імітативні руханки «Миємо руки» Узяли духмяне мило, (ритмічно потираємо долоні,наче миємо руки.) Добре руки з ним помили. Полетіли від води Бризки з рук туди-сюди. (Пальці стиснути в кулачок,потім з силою випрямити їх,наче струшуючи водичку.) Рушничок я свій беру. (Енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.) Швидко ручки обітру. «Місимо тісто» Руками імітувати вимішування тіста. Тісто узяли у мами(дуже енергійно стискаємо руки в кулачки та розтискуємо їх — одночасно і по черзі), Його жужмили і м’яли,Пирогів напечемо (руками виконуємо рухи,наче ліпимо пироги) І з сметаною з’їмо!