1 урок "Україна - це ми"

Про матеріал
Урок розроблено у формі гри - квеста. Використовуються багато цікавих видів роботи: з лего, асоціативний кущ тощо
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Тема: Україна – це ми!

Мета:

  • Ознайомити учнів із найважливішими речами, без яких не може існувати жодна людина: Україна, рідний край, родина, друзі, мир, здоров’я і життя.
  • Розширити і поглибити знання учнів про Україну, формувати  почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій.
  •  Розвивати в учнів критичне мислення, творчі здібності, мовлення та прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом.
  •  Виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу, а також бажання оволодівати основами здорового способу життя, навичками безпечної для здоров’я поведінки.

Обладнання: телевізор,  презентація, вислови та плакати про Україну, малюнки з краєвидами рідного краю, картки із завданнями, букви, назва уроку, написи з малюнками до теми уроку, мікрофон, пазли «карта України»,  лего,  картинки голуба, пам’ятки «Твоя безпека під час короно вірусу, фонограми пісень.

Механіка гри: на початку уроку, коли вчитель пропонує  учням прочитати тему уроку на дошці або на екрані з’являється картинка –  карта України, діти українці (хлопчик і дівчинка, так як далі буде створено дві команд із хлопчиків та дівчаток) і тема уроку «Україна – це ми!».

 

ХІД УРОКУ

 

 

C:\Users\User\Desktop\unnamed.jpg

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\unnamed.png

 

 

 

 

 

 

 

Під час  уроку, виконуючи  завдання, кожна команда за це отримує букву та на дошці   з'являються  поетапно написи, або картинки навколо карти України (найважливіші речі, без яких не може існувати жодна людина: Україна, рідний край, родина, друзі, мир та здоров’я і життя.) Завершуючи урок, перед учнями  вимальовується повна картинка ідеї  уроку.

І. Організація навчальної діяльності

1. Привітання

Промайнуло швидко літо

В рідну школу повернулись діти.

Радість зустрічі, сміх і розмови –

Скільки спогадів буде у нас!

До навчання дзвінок кличе знову,

За знанням вирушати нам час.

 

-Швидко літо промайнуло, перейшли ми в 3 клас,

Зараз кожен промовляє, хто і як змінився в нас.

(Діти говорять один одному гарні компліменти).

-Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!

Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?

-Любі мої дітки, вітаю вас з початком нового навчального року! Бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень!

2.Актуалізація опорних знань

А зараз я пропоную вам невеличку загадку:

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься       (Україна).

 В нашій країні на сьогоднішній день не дуже гарні часи.

 Мені дуже хотілося б, щоб над нашою Україною завжди світило сонечко і був мир на всій землі. Тому, сьогодні хочу присвятити перший наш урок нашій Батьківщині.

3. Асоціативний кущ

Скажіть, які думки у вас виникають, коли ви чуєте слово " Україна"?

Раскраски голубя, Раскраска Контур голубя с веточкой Контуры для вырезания  птиц.

  УКРАЇНА

(Діти записують асоціації на голубах і приклеюють біля слова "Україна")

 

 

 

 

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Україна починається з нас. Ніколи не забувайте, що ми всі – народ України, її сини і дочки, а тому на кожному з вас лежить відповідальність за Батьківщину. А поки ви ще маленькі, вам треба здобувати знання, щоб багато знати і вміти, бо ж вам будувати майбутнє України. Тому будьте старанними, активними і наполегливими.

- Країна знань незвичайна, чарівна. В ній багато таємниць, випробувань. І саме це на вас зараз чекає.

ІІІ. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку

- Сьогодні у нас незвичайний урок – урок - квест.

- Квест – це командна гра із веселими та цікавими завданнями, яка завершується досягненням ігрової мети.

- Ви об’єднані у дві команди і будете виконувати завдання. За кожне правильно виконане завдання команда отримує букву,  а виконавши всі завдання правильно,  кожна команда зможе скласти слово з цих букв і дізнатися про дві найважливіші речі, без яких не може існувати людина. Крім того, впоравшись із цими завданнями на завершення уроку вас чекає сюрприз.

- Виконуючи завдання квесту ми систематизуємо свої знання та переконаємося, що Україна – це ми. Поговоримо про те, що нам слід зробити для своєї любої Батьківщини, щоб вона процвітала,  щоб усім нам щасливо жилося в рідному краї.

- На уроці вам потрібно буде виконати сім  завдань, щоб дійти до фінішу та отримати сюрприз.

- Правила гри всім зрозумілі?

Утворення команд  (слайд) (учні об’єднуються у  команди та сідають на свої місця.)

- Перед тим як почнемо працювати хочу нагадати вам правила роботи в команді:

1. Працювати дружно.

2. Робота команди залежить від роботи кожного учня.

3. Дати висловитись кожному учаснику команди свої думки.

4. Вміння слухати один одного та не перебивати.

5. Бути активними та творчими.

6. Поважати один одного.

7. Не викрикувати.

8. До свого завдання ставитись відповідально.

9. Прагнути до перемоги.

 

1 завдання. Пазли «Карта України» (слайд)

- Так, як на початку уроку ми з вами говорили, що у світі немає нічого найдорожчого, як рідна Вітчизна, адже вона дала нам крила для польоту, відкрила цей чарівний дивосвіт, вона, як мати, у світі одна. Тож я пропоную вам  із пазлів скласти карту України. Якщо правильно складете, то отримаєте букву. (Команди працюють.)

Перевірка виконання завдання. Отримання букви.

- Молодці, але ви можете ще заробити одну букву, якщо дасте відповідь на запитання. (У листі , який витягує команда надруковане запитання.)

Мозковий штурм

Україна – це (Батьківщина, Вітчизна, держава, країна, рідна сторона, батьківська земля, рідна земля… ітд.) (слайд)

Україна (яка?) (… найдорожча, наймиліша, чарівна, найсвітліша, найрідніша, безкрая, багата, гостинна, співуча, рідна, щедра, прекрасна, талановита, люба, мила, дружня, горда, неповторна …ітд.)    (слайд)

Учні відповідають. Отримання букви.

- Молодці! Переходимо до наступного завдання.

2 завдання. Символи України. (слайд)

- Перед вами картинки. Ваше завдання вибрати символи, що є візитівкою нашої  країни, а потім з тих, що ви обрали  розподіліть на державні та народні.

- Діти, символ – це умовне позначення будь-якого предмета. Завдяки символам одним словом чи одним знаком можна сказати дуже багато. (Учні виконують.)

Перевірка виконання завдань.

- Зараз команди назвуть, які державні символи ви відокремили? (прапор та тризуб)

- Який ще державний символ ви знаєте? (гімн)

- Що ви про них знаєте? (учні відповідають.)

- Які народні символи України ви виділили? (до дівчат)

- Які ще народні символи вам відомі? (рушник, криниця, батьківська хата, барвінок,  лелека, верба, вінок, ітд.)

Інформація для учнів

Герб – це символічний знак, ключ до історії роду, міста , держави. У слові «тризуб» міститься число «три». Наші предки були переконані, що тризуб (трійця) відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому.  Це батько – мати – і дитя, які символізують собою силу, мудрість і любов.

Гімн – це урочиста пісня, що є символом державності, а Державним Гімном є пісня «Ще не вмерла Україна». Понад 100 років тому її написав поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький.

Наш прапор – синьо-жовтий. А можна сказати, що він жовто-синій. Ні, не можна.  Бо за правилами кольори прапора читають згори донизу. Жовтий колір – це колір пшениці, поля, хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір – ще колір сонця, без променів якого не дозрів би хліб. Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. А також без води не дозрів би колос. От вам і ще один блакитний колір – колір цариці – води.

- Молодці! З цим завданням впоралися, тож отримуєте букву.

- Зараз трохи відпочинемо погравши гру «Лови помилку» використавши лего (червоний і зелений кольори, які символізують вашу відповідь. Я говорю речення, якщо ви з ним згодні, то показуєте зелений колір, якщо ні – то червоний.)

Гра «Лови помилку»

 Столицею нашої держави є місто Львів. ( - )

 Державними символами України є верба  і калина. ( - )

 В Україні є Чорне та Азовське моря. ( + )

 Дністер – найбільша річка України. ( - )

 Колядки виконують взимку. ( + )

 В Україні є Кавказькі гори.  ( - )

 Громадян України називають українцями. (+ )

 Державною мовою України є англійська мова. ( - )

 Прапор України жовто-зелений, де жовтий – це сонце, а зелений – це трава. (-)

 Під час звучання державного гімну потрібно стояти струнко і не сміятися. (+)

- Розумнички!  Впоралися із цим завданням.

- Любімо  свою землю, вивчаймо, знаймо і поважаймо її символи, не даймо нікому скривдити рідну Вітчизну! Адже – це те, без чого не може існувати жодна людина.

- Переходимо до наступного завдання.

3 завдання. Мальовничі куточки (слайд)

- Для кожної людини найдорожчим є місце, де вона народилася, де провела свої дитячі роки, тобто її мала батьківщина. «Кожному мила рідна сторона» - кажуть у народі. Тому спогади про чарівні краєвиди рідного села чи міста залишаються  в пам’яті людини і тривожать її почуття до глибокої старості.  Ваша маленька батьківщина – це наше місто Костянтинівка, це ваша вулиця, на якій ви живете, це ваш рідний дім.

- Чарівна і квітуча наша рідна земля. Вашим завданням було намалювати улюблений куточок свого міста.

- Зараз ви складете колаж краєвидів зі своїх малюнків і назвемо його «Мальовничі куточки».  Тож приступайте до роботи.

(Кожна команда на ватмані наклеює свої малюнки. Об’єднавши ватмани утворюємо колаж. Поки діти прикріплюють свої малюнки звучить пісня «Смерекова хата».)

Перевірка виконаної роботи.

- Діти, ви молодці! Гарно попрацювали. Тож отримуєте букву.

- Зверніть увагу, якою красивою є наша Україна на ваших малюнках.

- А це тому, що ви палко її любите.

          О, Боже, дай повік любить той край,

 Де квітка, пташка і зелений гай,

 Де кожна вірна тій землі дитина

  Живе єдиним словом: «Україна»

- Отож, діти, для кожної людини найдорожча і найрідніша та земля, на якій вона народилась,  де живуть її батьки та рідні.

4 завдання. Народна скарбничка (слайд)

- Адже справжнє щастя приходить тоді, коли в людини є сім’я, родина.

- Мамина пісня, ніжність,  батькова хата, мужність, дідусеві казки та поради, бабусині вишиванки і мудрість – це те, що найважливіше і найдорожче в житті кожної людини. Тому наступне завдання «Народна скарбничка».

- Ваше завдання правильно  з’єднати початок і кінець прислів’я та пояснити їх зміст.

 

 Багато дітей у сім’ї – благодать Божа. (Коли багато дітей – сім’я дружна та працьовита.)

 Діти плачуть, а в матері серце болить. (Кожна матір співчуває своїй дитині.)

 За гроші не купиш ні батька, ні матір, ні родину. (Нагадують дітям, якщо ті починають достатньо заробляти і забувають про стареньких батьків.)

 Шануй батька і неньку, буде тобі скрізь гладенько. (Застереження дітям, щоб знали, що доля всміхається тим, хто слухається батьків, бо їх поради від щирого серця.)

 Не навчив батько, не навчить дядько. (Кажуть з прикрістю, коли дитина  не прислуховується до батькових порад.)

          Перевірка завдання. Отримання букви.

- Молодці! Ви добре справилися з цим завданням.

5 завдання. Мої друзі.

- Але сім’я, родина – це не лише рідні, родичі. Це може бути класна родина, шкільна родина. Школа – це місце, де діти отримують знання, спілкуються, дружать. Дружба приносить у наше життя радість. Друг – це те, без чого людина теж не може існувати. Друзів не буває багато. Друзі – це люди, з якими нам цікаво й весело, які довіряють одне одному і піклуються одне про одного. Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. І я, думаю, що ви всі дуже сумували за школою та друзями під час карантину і канікул.

- Тому наступне завдання називається «Мої друзі».

- Ви всі знаєте, що у нас в класі існує «Куточок  дружби», куди ви можете прийти і перепросити, дивлячись одне одному у вічі. Також ми з вами складали правила, щоб жилося всім комфортно і радісно.

- А зараз завдання. Пограємо гру «Будуємо букви».  (слайд)  Вам потрібно разом  почувши букву вибудуватися так, щоб ми цю букву побачили. А я побачу,  як  ви дружно вмієте домовлятися і співпрацювати та чи не забули букви за літо.

(Команди виходять на клас і за вказівкою вчителя вибудовують із себе букви, які називає вчитель і виставляє їх по черзі на дошці. ) Діти виконують під пісню В. Шаїнського «Коли мої друзі зі мною».

- А тепер прочитайте слово, яке ви тільки що продемонстрували з букв. Це ДРУГ!

- Давайте по черзі кожна команда назве до букви слово, яким має бути друг.

Стратегія  «Кола по воді»

Д – добрим, доброзичливим, дбайливим, дотепним …

Р – розумним, радісним, рішучим , рідкісним…

У – уважним, урівноваженим …

Г – гарним, говірким …

- Молодці! І з цими завданнями ви добре впоралися, бо працювали дружно. (Отримують  по дві букви за ці завдання).

- Бережіть друзів, якщо вони у вас є, і шукайте, якщо їх ще немає. Хай у вас завжди буде вірний товариш, який підтримає вас у горі й розділить вашу радість. І самі будьте добрими друзями. Адже дерево міцне корінням, а людина – друзями.

- Давайте жити в мирі й злагоді, заступатися одне за одного , дружити,  щоб ваше шкільне життя було цікаве, змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями.

- Так, я не просто так сказала в мирі й злагоді – бо це теж дуже важливо для  кожної людини в житті, щоб панував мир. Сьогодні, на жаль, українцям доводиться захищати свою незалежність та єдність. Та ми сильний і незалежний народ. Про  це свідчить історія. Я впевнена, що в нашій країні запанує мир та спокій.

- Зараз наступне завдання.

6 завдання. Голуб миру

- У кожного з вас на столі є голуб, який символізує мир на нашій планеті. Розфарбуйте його і всіх їх ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була завжди захищена миром і злагодою, радісним і щасливим життям. А голуб миру буде її охороняти. (Діти розфарбовують голубів і прикріплюють навколо карти.)

- Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди – це ви, які є патріотами нашої держави.

- Адже патріот – людина, що дуже любить свою країну і робить все, щоб вона розвивалася і процвітала.

- Підніміть руку, хто себе вважає патріотом?  А чому? (Діти відповідають.)

- Розумнички! Усі ми любимо свою Вітчизну. Діти отримують букву за завдання.

7 завдання. Шифрувальник

- І ось, нарешті, останнє завдання – шифрувальник.

- Сьогодні на уроці ми говорили з вами про ті найважливіші речі, без яких не може існувати людина. Подивіться на дошку – це наша країна, рідний край, родина, друзі, мир, але найголовнішого над усе ми з вами ще не сказали. І ваше завдання – це відгадати. Під час виконання завдань ви отримували букви. Зараз ваше завдання з цих букв скласти слово і дізнатися, що найважливіше для кожного і зачитати на клас. (Діти виконують.) Перевірка.

- Так які речі найважливіші для кожної людини давайте разом прочитаємо. (Читає команди по черзі.)(Слайд)

 ( ЦЕ ЖИТТЯ).       ( ЗДОРОВ’Я)

 

«Життя не в тому, щоб жити, а в тім, щоб бути здоровим»  Марціал, І ст. н. е.

Здоровий спосіб життя – це не така вже й обтяжлива справа. Навпаки, коли він правильно сформований, звичний, то приносить велике фізичне і моральне задоволення.

Як не прикро, Природа дарує здоров’я з однією умовою: його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. І зараз ми з вами цим займемося, виконаємо руханку. (Діти виконують руханку.)

Від стану здоров’я залежить ваша успішність, працездатність, настрій, вміння бути зосередженим, врівноваженим, а при нагоді – веселим, життєрадісним, товариським. А особливо зараз, коли у світі прогресує пандемія Covid – 19, то потрібно бути ще більш обережнішим, уважнішим до свого здоров’я і життя та оточуючих, дотримуватись правил і вимог гігієни про які я зараз вам нагадаю і кожному дам пам’ятку, як себе вести під час пандемії, щоб не завдати собі та іншим шкоди. (Обговорення правил, можливо практичні дії, показ та отримання пам’ятки.)

Бережіть здоров’я власне, поки є на це ще час,

Бо життя таке прекрасне і воно одне у нас!

ІV. Підсумок уроку

- Діти, вам слід пам’ятати, що найбільше багатство в людини – це здоров’я.  Тому робіть щоранку зарядку, вмивайтеся, чистіть зуби, стежте за чистотою.

- Я бажаю вам бути здоровими, красивими і добрими. Тоді й у країні пануватимуть мир і спокій.

- Любі діти! Ми всі дуже піклуємося про вас і думаємо, якими ви виростите, ким станете. Адже я не просто так сьогодні обрала тему нашого уроку «Україна – це ми!» Ви наша надія, ви майбутнє України. І дуже хочеться, щоб ви виросли справжніми українцями – здоровими, життєрадісними з гарячими серцями, розумними головами, чистими помислами, щедрими душею. (слайд)

                Найбільше багатство – здоров’я людини,

     А люди здорові – багатство країни.

А будуть здоровими діти рости,

   То буде країна багатством цвісти!

  

- Ростіть здоровими і сильними, добрими і мудрими, хай щастить!

- Пам’ятайте про ті важливі речі, без яких не може існувати жодна людина, ось вони перед вами (показ на дошку).

- Ви сьогодні, розумнички. Всі завдання виконали, тому довгоочікуваний сюрприз.

(Це може бути відеофільм про клас, солодкий стіл ітд.)

- Запрошую всіх посмакувати короваєм, адже він теж є народним символом нашої країни. І за народними традиціями жодне свято, не відбувається без коровая.

(Пригощання дітей короваєм, можна сік, фрукти.)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Буй Світлана Владиславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ушакова Ольга
    Велике - превелике спасибі !!! Я в захваті ) Бажаю успіхів, натхнення , здійснення мрій.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 липня
Переглядів
1346
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку