Перший урок "Є НА СВІТІ МОЯ КРАЇНА, НАЙЧАРІВНІША, ЯК ПЕРЛИНА"

Про матеріал
Розробка уроку містить цікаву інформацію та завдання до першого уроку, враховуючи вікові особливості учнів початкової школи. Допомагає вчителю досягнути триєдиної мети навчання і вихоапння.
Перегляд файлу

Є НА СВІТІ МОЯ КРАЇНА, НАЙЧАРІВНІША, ЯК ПЕРЛИНА

Мета: формувати компетентності учнів: ключові – слухати пояснення вчителя, виділяти головне; правильно відповідати на питання; працювати самостійно та за зразком, у парах; дотримуватися правил сидіння під час письма; раціонально витрачати час у процесі виконання завдань; дотримуватися правил поведінки під час фізкультхвилинок; предметні – формувати навичку раціонального читання, використовуючи прийом стеження; розвивати пам’ять, увагу, зв‘язне мовлення; виховувати почуття взаємодопомоги, любові і пошани до України та українського народу, його невичерпного таланту, до української мови.

Обладнання: аудіо- та відеозаписи, карта України, карта Європи, паперові метелики, повітряні кульки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.   Привітання.

Учитель: Вітаю вас, діти, із початком нового навчального року!

Школа радісно зустріла вас чистенькими й затишними приміщеннями, світлими віконцями і готова турбуватися про вас, відкрити секрети науки, збагатити міцними знаннями, які необхідні в житті кожної людини.

2.   Вправа «Мозкова атака».

Учитель: Де ви відпочивали влітку? (Відповіді учні фіксують на дошці у вигляді різнокольорових метеликів, які прикріплюють на карті залежно від місця відпочинку.)

Учитель: У якій країні знаходиться більшість місць вашого літнього відпочинку? (В Україні.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: Із давніх-давен український народ уважався найспівочішою нацією. У своїх піснях українці часто оспівували свою рідну країну. І зараз я пропоную послухати вам пісню на слова Юрія Рибчинського, музику Ніколо Петраша «Моя Україна».

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку Учитель.

  • Про що ця пісня? Яке порівняння автор пісні використав для України?
  • Як ставиться автор пісні до України?

 

  • Прочитаймо фрагмент пісні, саджаючи кожне слово в човник разом.
  • Заспіваймо пісню всі разом.
  • Чи можна   погодитися   з   автором   пісні    у   тому,   що   Україна

«найчарівніша», як перлина? Так, тому що Україна дуже гарна країна.

  • Але нашій державі довелося пройти довгий, важкий, тернистий шлях, для того, щоб стати незалежною державою, такою, в якій ми зараз живемо.
  • Тому Мудра  Сова  радить  запам‘ятати  визначну  дату   для  нашої держави.
  • Опрацювання пам‘ятки про незалежність України (24 серпня 1991 р.)

ІV. Опрацювання теми уроку

  • завдання від Мудрої Сови. Гра «Дай правильну відповідь» Учитель.
  • В якій країні ми живемо? Столиця України?
  • Як називається головна річка України?
  • Які гори є в Україні?
  • Як називається наш рідний край?
  • Які країни Європи є сусідами України?

2   завдання від Мудрої Сови. Гра «Державні символи України» Учитель.

  • Які державні символи ви знаєте? Якого кольору прапор? Що означає кожен колір? Давайте перевіримо, чи ви праві. (Відео про прапор України.)
  • Що означає тризуб? Давайте перевіримо вашу відповідь. (Відео про герб України.)
  • Як називається гімн України? Хто його склав? Хто написав музику до гімну? Як треба поводитися, коли ми чуємо гімн України? Давайте виконаємо цю урочисту пісню.(Відеокараоке «Гімн України».)
  • завдання від Мудрої Сови. Гра «З’єднай прислів’я». (Робота в парах.)

Учитель.

  • У кожного із вас лежать картки із завданням. З‘єднайте початок прислів‘я з кінцівкою. Розтлумачте зміст.

Рідна земля                             там і під ялиною рай.

Без верби й калини –               і в жмені гріє.

Де рідний край,                      нема України.

 Як ви розумієте ці прислів‘я? Які народні символи України згадано в цих прислів‘ях?

Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Усі вони – наші давні та добрі обереги. (Учитель показує ілюстровані малюнки.)

V. Відеофізкультхвилинка «Моя Україна»

  • завдання від Мудрої Сови. Гра «Закінчи рядок». (Робота в парах.)

Учитель.

 Я буду зачитувати вірш, а ви маєте дібрати найбільш вдале слово і закінчити його.)

 

Учитель.

Ось небо блакитне і сонце в зеніті! Моя Україна – найкраща …( у світі), Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця), Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки… (глибокі), Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня …(весела). Це щира, багата, як світ, її мова,

Така мелодійна, крилата … (чудова)! Її обереги – верба і калина,

Найкраща у світі – моя … (Україна) Бо нам найрідніша Вітчизна і мати То як же нам, дітям, її …(не кохати)? Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати …(відкрила). Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі …(єдина)!

 

  • Молодці! Ви всі справилися з усіма завданнями Мудрої Сови. За активну та плідну роботу на уроці вона дарує вам повітряні кульки. VІ. Підсумок уроку

Учитель.

  • Хочеться завершити урок словами відомого письменника Володимира Сосюри.

Любіть Україну, як сонце любіть, Як вітер і трави, і води,

В годину щасливу і в радості мить. Любіть у годину негоди.

Любіть Україну у сні й наяву, Вишневу свою Україну.

Красу її вічно живу і нову, І мову її солов‘їну.

  • Пишайтеся тим, що ми українці!!!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Жигман Светлана Львівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Градюк Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 липня 2021
Переглядів
2513
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку