Є НА СВІТІ МОЯ КРАЇНА, НАЙЧАРІВНІША, ЯК ПЕРЛИНА
Мета: формувати компетентності учнів: ключові – слухати пояснення вчителя, виділяти головне; правильно відповідати на питання; працювати самостійно та за зразком, у парах; дотримуватися правил сидіння під час письма; раціонально витрачати час у процесі виконання завдань; дотримуватися правил поведінки під час фізкультхвилинок; предметні – формувати навичку раціонального читання, використовуючи прийом стеження; розвивати пам’ять, увагу, зв‘язне мовлення; виховувати почуття взаємодопомоги, любові і пошани до України та українського народу, його невичерпного таланту, до української мови.
Обладнання: аудіо- та відеозаписи, карта України, карта Європи, паперові метелики, повітряні кульки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання.
Учитель: Вітаю вас, діти, із початком нового навчального року!
Школа радісно зустріла вас чистенькими й затишними приміщеннями, світлими віконцями і готова турбуватися про вас, відкрити секрети науки, збагатити міцними знаннями, які необхідні в житті кожної людини.
2. Вправа «Мозкова атака».
Учитель: Де ви відпочивали влітку? (Відповіді учні фіксують на дошці у вигляді різнокольорових метеликів, які прикріплюють на карті залежно від місця відпочинку.)
Учитель: У якій країні знаходиться більшість місць вашого літнього відпочинку? (В Україні.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель: Із давніх-давен український народ уважався найспівочішою нацією. У своїх піснях українці часто оспівували свою рідну країну. І зараз я пропоную послухати вам пісню на слова Юрія Рибчинського, музику Ніколо Петраша «Моя Україна».
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку Учитель.
«найчарівніша», як перлина? Так, тому що Україна дуже гарна країна.
ІV. Опрацювання теми уроку
2 завдання від Мудрої Сови. Гра «Державні символи України» Учитель.
Учитель.
Рідна земля там і під ялиною рай.
Без верби й калини – і в жмені гріє.
Де рідний край, нема України.
– Як ви розумієте ці прислів‘я? Які народні символи України згадано в цих прислів‘ях?
Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Усі вони – наші давні та добрі обереги. (Учитель показує ілюстровані малюнки.)
V. Відеофізкультхвилинка «Моя Україна»
Учитель.
– Я буду зачитувати вірш, а ви маєте дібрати найбільш вдале слово і закінчити його.)
Учитель.
Ось небо блакитне і сонце в зеніті! Моя Україна – найкраща …( у світі), Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні … (джерельця), Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки… (глибокі), Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня …(весела). Це щира, багата, як світ, її мова,
Така мелодійна, крилата … (чудова)! Її обереги – верба і калина,
Найкраща у світі – моя … (Україна) Бо нам найрідніша Вітчизна і мати То як же нам, дітям, її …(не кохати)? Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати …(відкрила). Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі …(єдина)!
Учитель.
Любіть Україну, як сонце любіть, Як вітер і трави, і води,
В годину щасливу і в радості мить. Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву, Вишневу свою Україну.
Красу її вічно живу і нову, І мову її солов‘їну.