1 урок в 3 класі «Єдність через дружбу»
Мета. Поглибити знання учнів про Україну як частину Європи. Розвивати емоційний інтелект, зв′язне мовлення, мислення дітей, вміння будувати взаємні стосунки на толерантній основі, вчити продуктивно співпрацювати в групі. Формувати національну свідомість, відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем. Виховувати любов до рідного краю, відповідальність, порядність, гідність, звичку уважно ставитися до товаришів, вміння говорити добрі і гарні слова, допомагати товаришеві у складній ситуації.
Обладнання: зображення смайликів з різними емоціями, зображення країн, атлас, картки-пазли, картки зі словами, ватман фото дітей
Хід заняття
І. Організаційний момент.
1. Вправа «Очікування»
- Вітаю всіх у нашому класі в цей святковий день! День Знань – це свято, що дарує нам яскраві враження і переживання, нові надії і сподівання. Воно об′єднує учнів, батьків, учителів після тривалої розлуки, літніх канікул. Ми на останньому уроці в минулому навчальному році виготовляли квіти, на яких писали свої очікування від літа. Зараз пропоную забрати свої квіти та згадавши очікування поділитись, що збулось, а що ні.
2. Психологічне налаштування «Вибух емоцій»
- Літо закінчилось і настала пора шкільного життя. Кожен з вас прийшов сьогодні в школу, в наш клас з якимсь настроєм. А який це настрій ми зараз дізнаємось. Для цього стаємо у коло і закриваємо долонями обличчя. В цей час я читатиму вірш. По закінченню ви різко відкриваєте обличчя і показуєте вираз обличчя, яке говоритиме нам про ваш настрій, з яким ви прийшли до школи.
До школи
Останній день канікул,
Мов свічка, догорів.
Готуйтеся до праці,
Маленькі школярі.
Ідіть завжди до школи
Веселі, не сумні,
Шукайте щастя, долі
В науці, у знанні.
Наука дасть вам силу
Дістатись до мети,
А Україні милій
В потребі помогти.
(Р. Роляник)
- А тепер шукаємо собі пару по виразу обличчя і сідаємо в парі за парти:
сумний – веселий
спокійний – спокійний
-Під час роботи ви будете підтримувати, підбадьорювати один одного. В кого гарний настрій намагається допомогти у складній ситуації тому хто без настрою.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Гра « Впізнай країну»
- Хто з вас був влітку за кордоном?
- Хто дивився фільми про зарубіжні країни?
- Хто розглядав журнали країн світу?
- Чи зможемо ми впізнати країну за якимось речами, предметами?
- По зображенню спробуймо назвати, яка це країна
Франція ( Ейфелева вежа)
Іспанія (Кольорові віяла для жінок розписані вручну)
Греція (Прикраса Зле око - столітній пам'ятник грецької історії)
Норвегія(Трикотажний светр з орнаментом)
Англія (Біг-Бен - годинникова вежа)
2. Повідомлення теми, мети заходу
- Це країни Європи. Наша Україна теж відноситься до Європи. Що ми знаємо про свою державу. За якими речами, предметами, можна впізнати нашу країну? Ось про це сьогодні йтиме мова, але пам’ятайте , що переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті, вас спільні завдання, інтереси, радощі, тривоги,усі вас називають класом, кожний з вас є розумний працьовитий, здібний і талановитий. Тому щоб вдало результативно сьогодні попрацювати потрібно допомагати один одному, говорити добрі і гарні слова, допомагати товаришеві у складній ситуації.
ІІІ. Основна частина
1.Флешмоб «Живі букви»
- Перш ніж говорити про Україну, давайте перевіримо чи вмієте ви читати і складати назву своєї Батьківщини. Спробуймо скласти слово «Україна» з самих себе.
-Якщо не вистачить учнів чи зможемо ми скласти слово? Ні. Це є доказом того, що якщо ми разом йдемо до однієї цілі, то матимемо гарний результат.
(Діти виходять і зображують букви з допомогою своїх тіла, рук, ніг)
У – 1 дитина
К – 1 дитина
Р – 1 дитина
А – 2 дитини
Ї – 1 дитина
Н – 2 дитини
А – 2 дитини
2.Перегляд відеоролику «Моя країна Україна". Пісня від дитячого журналу "Пізнайко"
3.Створення карти України «Пазли - області»
- Перед вами атлас з картою України. Створимо свою географічну карту. З окремих частинок – пазлів, розфарбованих певним кольором зідно рельєфу, приклеємо на ватмані пазли. Кожен пазл це окрема область.
-Якщо б не було хоча б одного пазла-області чи була б у нас вся карта? Ні. Єдність через спільні зусилля, співпрацю, дружбу допомогли нам у виконанні завдання.
4. Вправа « Мікс слів» (робота в парах)
З окремих частинок-слів скласти речення, приклеїти на ватман навколо карти.
Україна – держава, розташована в центральній частині Європи.
Найбільші міста держави – Київ, Харків, Дніпропетровськ, Донецьк, Одеса, Львів.
Столиця України Київ – одне з найстаріших міст Європи та світу.
Багатовікову історію має національна страва - український борщ.
Наша країна омивається Чорним та Азовським морями.
Найбільші річки України – Дніпро, Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець.
Український народ має герб – Тризуб.
Державний прапор України жовто-блакитний.
Найвища точка гора Говерла
Україна може пишатися своїм талановитим, працьовитим та миролюбним народом.
ІІІ. Заключна частина
1.Створення фото колажу
На своєму фото написати свої відчуття,які виникли в кінці уроку стосовно свого класу, товаришів і прикріпити на карту.
-Ми є українцями і дивлячись на нашу карту розуміємо, що ми є одним цілим,дружною шкільною сім’єю,частиною своєї України.
2.Рефлексія
Знову стати в коло, затулити долонями обличчя і на рахунок три відкрити. В парі подивитись один на одного чи змінився настрій з поганого на хороший, чи справились з завданням.
-Будемо продовжувати підтримувати один одного, працювати в колективі, бути дружними. Карту свою ми доповнюватимемо надалі протягом року (допишемо сусідів, річки, домалюємо рослин і тварин та ін.). І з такими гарними емоціями всі разом дружно вступаємо в новий навчальний рік.