Тема: «Гравітаційна взаємодія. Сила тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння»
Мета уроку: сформувати знання про гравітаційну взаємодію тіл; сформулювати та записати закон всесвітнього тяжіння; розкрити фізичний зміст гравітаційної сталої; розвивати допитливість, зацікавити учнів у більш ретельному вивченні теми; сприяти формуванню сучасного світогляду.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ноутбук, підручник, джерело світла, скляна призма, набір кольорових олівців, фарба червона, синя, зелена, склянка з водою.
ФІЗИКА 10 КЛАС
Тема: «Гравітаційна взаємодія. Сила тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння»
Мета уроку: сформувати знання про гравітаційну взаємодію тіл; сформулювати та записати закон всесвітнього тяжіння; розкрити фізичний зміст гравітаційної сталої; розвивати допитливість, зацікавити учнів у більш ретельному вивченні теми; сприяти формуванню сучасного світогляду.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ноутбук, підручник, джерело світла, скляна призма, набір кольорових олівців, фарба червона, синя, зелена, склянка з водою.
План уроку
Хід уроку
- Доброго дня, діти! Сьогодні на вас чекає дуже цікавий урок! Для успішної його реалізації перевіримо домашнє завдання. Ви мали творчі завдання, підготувати повідомлення на тему: «Межі застосування законів Ньютона» (повідомлення учнів мал.1)
Малюнок 1. Повідомлення на тему
«Межі застосування законів ньютона»
Запитання до слайду №3
3. Вивчення та закріплення нового матеріалу (30 хв.)
Вчитель повідомляє тему і мету уроку.
Відповідь: ГРАВІТАЦІЯ
Відповідь: Роберт Гук.
Відповідь: Закон всесвітнього тяжіння.
Відповідь: Дослід Кавендіша Г.. Крутильні терези.
Відповідь: сила тяжіння.
Розв’язання
Дано:
m1=8000 кг
m2=20000 кг Тоді, F= 6,67*10-11 *(8000*20000) /10000=106720*10-11 (H)
r = 100 м
G = 6,67*10-11
F-?
4. Підсумок уроку
Закінчити наший урок мені хотілося б такими чудовими словами монгольської народної творчості: «Кинутий вгору камінь, тобі ж на голову впаде». Подумайте над цими словами. Як ви їх розумієте?
Виконати завдання за підручником: № 136.
Написати опорний конспект за планом уроку.
Додатки
Додаток 1.
Ігрове поле картки-планшета
Додаток 2.
Картки відповіді