10 клас Гравітаційна взаємодія. Сила тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння

Про матеріал

Тема: «Гравітаційна взаємодія. Сила тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння»

Мета уроку: сформувати знання про гравітаційну взаємодію тіл; сформулювати та записати закон всесвітнього тяжіння; розкрити фізичний зміст гравітаційної сталої; розвивати допитливість, зацікавити учнів у більш ретельному вивченні теми; сприяти формуванню сучасного світогляду.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ноутбук, підручник, джерело світла, скляна призма, набір кольоро­вих олівців, фарба червона, синя, зелена, склянка з водою.

Перегляд файлу

 

ФІЗИКА 10 КЛАС

 

Тема: «Гравітаційна взаємодія. Сила тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння»

Мета уроку:  сформувати знання про гравітаційну взаємодію тіл; сформулювати та записати закон всесвітнього тяжіння; розкрити фізичний зміст гравітаційної сталої; розвивати допитливість, зацікавити учнів у більш ретельному вивченні теми; сприяти формуванню сучасного світогляду.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ноутбук, підручник, джерело світла, скляна призма, набір кольоро­вих олівців, фарба червона, синя, зелена, склянка з водою.

План уроку

  1. Гравітація.
  2. Історія дослідження гравітаційної взаємодії.
  3. Закон всесвітнього тяжіння.
  4. Гравітаційна стала.
  5. Сила тяжіння.

Хід уроку

  1.     Організаційний момент. Перевірка домашнього завдання (5 хв.).

- Доброго дня, діти! Сьогодні на вас чекає дуже цікавий урок!  Для успішної його реалізації перевіримо домашнє завдання.  Ви мали творчі завдання, підготувати повідомлення на тему: «Межі застосування законів Ньютона» (повідомлення учнів мал.1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 1. Повідомлення на тему

 «Межі застосування законів ньютона»

 

  1.     Актуалізація опорних знань (5 хв.).
  • Що ми з вами вивчали на минулих уроках? (Закони Ньютона)
  • Переглянемо невеличкий ролик: «Ньютон і яблуко»
  • Повторення теоретичного матеріалу ми проведемо  у формі гри.  Закони Ньютона у всіх, як правило, асоціюються з яблуками, тому ми будемо з вами  «кусати» ці Ньютонові яблука і пригадувати вивчений матеріал ("Презентація" слайд №3).

 

Запитання до слайду №3

  1.     Перший закон Ньютона читається так: …
  2.     Інерцією називають…
  3.     Маса тіла – це…
  4.     Сила – це…
  5.     Другий закон Ньютона читається так …
  6.     Третій закон динаміки читається так …

3.  Вивчення та закріплення  нового матеріалу (30 хв.)

Вчитель повідомляє тему і мету уроку.

  • Сьогодні я хочу запропонувати вам пограти у цікаву гру  «Як ти знаєш підручник…».  Для цього ви повинні були вдома опрацювати параграф 22-24 підручника (Сиротюк В. Д. Фізика: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів, 2010 рік.). Ну що, згодні? Тоді розпочнемо.
  • Умови гри: кожний із вас отримає картку-планшет (додаток 1.) , на якому буде зображене ігрове поле з 6 клітинок, та картки (додаток 2.) з відповідями (малюнки, формули, визначення) На слайдах презентації - завдання, які ви зможете виконати за допомогою опрацьованих параграфів. Ваше завдання якомога швидше знайти відповідну картку-відповідь  до завдання. За кожну правильну відповідь – 1 бал, за швидкість – 2 бали. Також ви матимете можливість відповісти на додаткові запитання до завдань – 0,5 бала.  Будьте досить уважні!

Відповідь: ГРАВІТАЦІЯ

  • Завдяки чому здійснюється гравітаційна взаємодія?
  • Яку особливість гравітаційного поля ви знаєте?

Відповідь: Роберт Гук.

  • Які вчені також намагалися пояснити сили притягання?

Відповідь: Закон всесвітнього тяжіння.

  • Дайте визначення закону всесвітнього тяжіння?
  • Що означає G? r? m?

 

Відповідь: Дослід Кавендіша Г.. Крутильні терези.

  • Розкажіть принцип досліду.
  • Що показали досліди?
  • Чим обумовлене значення гравітаційної сталої?

Відповідь: сила тяжіння.

  • Що називають центром тяжіння?
  • Що таке g?
  • Від чого залежить прискорення вільного падіння?
  • Чому воно дорівнює?
  • Чи однакове це значення на всіх широтах планети Земля?
  • Молодці! Ви добре справилися! На вас очікує останнє завдання – практичне. Ви повинні спробувати розв’язати задачу.

Розв’язання

D:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\вчитель року\img-CYOlTC.pngДано:   

m1=8000 кг            

m2=20000 кг             Тоді, F= 6,67*10-11 *(8000*20000) /10000=106720*10-11 (H)                                        

r = 100 м                                               

G = 6,67*10-11                  

F-?                                       

 

 

  • Ви добре справилися із завданнями! Тепер підраховуємо бали!

 

4. Підсумок уроку

Закінчити наший урок мені хотілося б такими чудовими словами монгольської народної творчості: «Кинутий вгору камінь, тобі ж на голову впаде». Подумайте над цими словами. Як ви їх розумієте?

  1. Домашнє завдання

Виконати завдання за підручником: № 136.

Написати опорний конспект за планом уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток 1.

Ігрове поле картки-планшета

 

 

 

 

 

Додаток 2.

Картки відповіді

Похожее изображение Картинки по запросу роберт гук

ЗАКОН ВС-ТЯЖ-6 

D:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\вчитель року\img-QMN4wI.png Слайд14 Картинки по запросу фізика D:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\вчитель року\atom-68866_1280-100656962-primary.idge.jpg D:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\вчитель року\200px-CMS_Higgs-event.jpg

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 10 клас (Сиротюк В.Д., Баштовий В.І.)
До уроку
Розділ 2. ДИНАМІКА
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
2239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку