10 клас, конспект уроку - семінару "Узагальнення знань з теми "Вуглеводні"

Про матеріал
10 клас, конспект уроку - семінару "Узагальнення знань з теми "Вуглеводні". Розвивати вміння застосовувати й узагальнювати навчальну інформацію при розв’занні проблемних питань, робити висновки; виховувати почуття взаємоповаги, єдності; творчій підхід до навчання, естетичне виховання, культуру колективної праці.
Перегляд файлу

Тема уроку: « Узагальнення і систематизація знань з теми «Вуглеводні»

Мета уроку:

  • узагальнити й систематизувати знання про склад, будову, ізомерію і  хімічні властивості вуглеводнів;
  • закріпити вміння записувати рівняння хімічних реакцій,що підтверджують властивості  вуглеводнів, способи їх добування;
  • продовжити  формувати вміння розвязувати експериментальні та розрахункові задачі;
  • розвивати вміння застосовувати й узагальнювати навчальну інформацію при розвзанні проблемних питань, робити висновки;
  • виховувати почуття взаємоповаги, єдності; творчій підхід до навчання, естетичне виховання, культуру колективної праці.

Щоб уникати помилок, треба набиратися досвіду;

щоб набиратися досвіду, треба робити помилки.

Лоуренс Пітер, канадський педагог

                                   

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

Форми роботи: групова.

Обладнання:  мультимедійна презентація, комп’ютер, проектор, лист контролю  учня.

 

ХІД УРОКУ

 

I. Організація класу

II.  Мотивація навчальної діяльності

         Обговорюємо, що об’єднує всі ці речовини й чим вони відрізняються.

Що таке ізомерія? Які речовини є гомологами?

Завдання1. Скласти напівструктурні формули гомолога та ізомера  речовин з молекулярними формулами  С6Н10, С4Н8, С5Н12 (ТРОЕ УЧНІВ ВИКОНУЮТЬ НА ДОШКЕ, ВСІ ІНШІ В СВОЇХ ЛИСТАХ КОНТРОЛЮ).

Розподіл по групах: по кулько-стержневій моделі учні називають сполуку та її клас вуглеводню.

Завдання 2. Заповніть таблицю

 

Клас

 

Загальна формула

 

Тип гібридизації

Вид ковалентного зв’язку

Довжина

С-С

звязку

 

Валентний кут між

звязками

 

Характерні хімічні реакції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожний заповнює відповідно класу вуглеводнів його групи

Перевіряємо

 

Завдання 3.

Чому існує поняття «Іменні реакції в органічній хімії»?

Учні називають прізвище вченого відповідно його портрету,  дають скорочену характеристику науковій діяльності вченого та називають реакцію, яку він відкрив в органічній хімії.

Завдання 4. Здійсніть ланцюгову переправу та вкажіть які іменні реакції Ви застосували.

CH3COONaXCH3BrC2H6C2H4CO2            1-3 групи

                                             C6H5Br
                                                 
                 CH3COHXC6H6 C6H12                         2-4 групи                               

                                                  
                                              C6H6Cl6

 

Завдання 5. 

             

Перевіримо

             

6. Учні відповідають про поширеність вуглеводнів в природі, згадують з курсу географії нафто-газові басейни України.  

        

7.

8.

Відео «Віртуальної лабораторії», учень пояснює перебіг реакцій.

Обговорюємо, що краще: «Дивитися хімічні досліди або виконувати їх?»

 

9. Зашифрований лист

Учні повинні знайти формули вуглеводнів у наданих реченнях.

Підсумок уроку. Оцінювання роботи учнів на уроці вчителем.

Домашнє завдання

  • Повторити: § 7 -14;  § 4 –6;
  • Скласти ланцюг у якому повинні бути присутні вуглеводні з зашифрованого листа
  • Творче завдання для бажаючих: скласти кросворд «Вуглеводні»

Вчитель: «На протязі всього нашого уроку лунала музика. Чи знаєте Ви автора  і назву композиції? Скажіть, будь ласка, хто з українських й світових поетів, письменників полюбляв осінь? Вірш кого-небудь з них продекламуйте, будь ласка…» ( учні під музику Чайковського «Листопад» читають вірші)

Учні здають свої листи контролю вчителю.

«Урок – закінчено! Дякую Всім!»

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
2 травня 2020
Переглядів
1453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку