Тема уроку: « Узагальнення і систематизація знань з теми «Вуглеводні»
Мета уроку:
Щоб уникати помилок, треба набиратися досвіду;
щоб набиратися досвіду, треба робити помилки.
Лоуренс Пітер, канадський педагог
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.
Форми роботи: групова.
Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер, проектор, лист контролю учня.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
II. Мотивація навчальної діяльності
Обговорюємо, що об’єднує всі ці речовини й чим вони відрізняються.
Що таке ізомерія? Які речовини є гомологами?
Завдання1. Скласти напівструктурні формули гомолога та ізомера речовин з молекулярними формулами С6Н10, С4Н8, С5Н12 (ТРОЕ УЧНІВ ВИКОНУЮТЬ НА ДОШКЕ, ВСІ ІНШІ В СВОЇХ ЛИСТАХ КОНТРОЛЮ).
Розподіл по групах: по кулько-стержневій моделі учні називають сполуку та її клас вуглеводню.
Завдання 2. Заповніть таблицю
Клас |
Загальна формула |
Тип гібридизації |
Вид ковалентного зв’язку |
Довжина С-С зв’язку
|
Валентний кут між зв’язками
|
Характерні хімічні реакції
|
|
|
|
|
|
|
|
Кожний заповнює відповідно класу вуглеводнів його групи
Перевіряємо
Завдання 3.
Чому існує поняття «Іменні реакції в органічній хімії»?
Учні називають прізвище вченого відповідно його портрету, дають скорочену характеристику науковій діяльності вченого та називають реакцію, яку він відкрив в органічній хімії.
Завдання 4. Здійсніть ланцюгову переправу та вкажіть які іменні реакції Ви застосували.
CH3COONa→ X→CH3Br→C2H6 →C2H4 →CO2 1-3 групи
C6H5Br
↑
CH3COH ← X→ C6H6 →C6H12 2-4 групи
↓
C6H6Cl6
Завдання 5.
Перевіримо
6. Учні відповідають про поширеність вуглеводнів в природі, згадують з курсу географії нафто-газові басейни України.
7.
8.
Відео «Віртуальної лабораторії», учень пояснює перебіг реакцій.
Обговорюємо, що краще: «Дивитися хімічні досліди або виконувати їх?»
9. Зашифрований лист
Учні повинні знайти формули вуглеводнів у наданих реченнях.
Підсумок уроку. Оцінювання роботи учнів на уроці вчителем.
Домашнє завдання
Вчитель: «На протязі всього нашого уроку лунала музика. Чи знаєте Ви автора і назву композиції? Скажіть, будь ласка, хто з українських й світових поетів, письменників полюбляв осінь? Вірш кого-небудь з них продекламуйте, будь ласка…» ( учні під музику Чайковського «Листопад» читають вірші)
Учні здають свої листи контролю вчителю.
«Урок – закінчено! Дякую Всім!»