Календарно-тематичне планування уроків хімії укладено відповідно до чинних програм “Хімія. 7–11 класи", затверджених наказом МОН України № 804 від 07. 06. 2017 та програм, за якими навчатимуться учні 10–11 класів: 10 клас – навчальна програма для закладів середньої освіти. Хімія. 10–11 класи. Рівень стандарту, затверджена наказом МОН України № 1407 від 23. 10. 2017; 11 клас – рівень стандарту, академічний рівень, затверджена наказом МОН України № 826 від 14. 07. 2016.
Календарно-тематичне планування уроків хімії
10 клас
(2 год на тиждень, усього 70 годин)
( за підручником М.М.Савчин. Хімія. 10 клас. 2018 )
Дата |
№ |
Зміст навчального матеріалу
|
Примітка |
|
|
Повторення початкових понять про органічні речовини |
|
|
1. |
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин) |
|
|
2. |
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних сполук (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) |
|
|
3. |
Склад, властивості, застосування нітрогеновмісних органічних речовин на прикладі аміноетанової кислоти |
|
|
4. |
|
|
|
|
Тема 1. Теорія будови органічних сполук |
|
|
5. |
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.. |
|
|
6. |
Поняття про явище ізомерії та ізомери. Класифікація органічних сполук. |
|
|
7. |
|
|
|
8. |
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. |
|
|
9. |
Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
|
10. |
|
|
|
11. |
Узагальнення знань з теми. |
|
|
|
Тематичне оцінювання № 1 |
|
|
|
Тема 2. Вуглеводні |
|
|
12. |
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
13. |
Хімічні властивості алканів. |
|
|
14. |
Алкени і алкіни. Загальні та молекулярні формули алкенів і алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
15. |
Хімічні властивості етену та етину. |
|
|
16. |
Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
|
17. |
|
|
|
18. |
Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
|
19. |
|
|
|
20. |
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену. |
|
|
21. |
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. |
|
|
22. |
|
|
|
23. |
Узагальнення знань з теми. |
|
|
|
Тематичне оцінювання № 2 |
|
|
|
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки |
|
|
24. |
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. |
|
|
25. |
Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
|
26. |
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
|
|
27. |
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
|
28. |
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості |
|
|
29. |
|
|
|
30. |
Контрольна робота №1. |
|
|
31. |
Узагальнення знань з теми. |
|
|
|
Тематичне оцінювання № 3 |
|
|
32. |
Підсумковий урок за І семестр. |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
33. |
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
|
34. |
Хімічні властивості етаналю, його одержання. |
|
|
35. |
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. |
|
|
36. |
Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
|
37. |
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. |
|
|
38. |
Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
|
39. |
|
|
|
40. |
Одержання етанової кислоти. |
|
|
41. |
|
|
|
42. |
Узагальнення знань з теми. |
|
|
|
Тематичне оцінювання № 4 |
|
|
43. |
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
|
|
44. |
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
|
|
45. |
|
|
|
46. |
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. |
|
|
47. |
Хімічні властивості глюкози. |
|
|
48. |
Сахароза: молекулярна формула, гідроліз. |
|
|
49. |
Крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
|
|
50. |
Використання вуглеводів, їх біологічна роль. |
|
|
51. |
Практична робота « Розв’язування експериментальних задач». |
|
|
52. |
|
|
|
53. |
Узагальнення знань з теми. |
|
|
|
Тематичне оцінювання № 5 |
|
|
|
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки |
|
|
54. |
Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. |
|
|
55. |
Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну. |
|
|
56. |
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціо-нальні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. |
|
|
57. |
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
|
58. |
|
|
|
59. |
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
|
|
60. |
|
|
|
61. |
Узагальнення знань з теми. |
|
|
|
Тематичне оцінювання № 6 |
|
|
|
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі |
|
|
62. |
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. |
|
|
63. |
Пластмаси. Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. |
|
|
64. |
Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. |
|
|
65. |
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. |
|
|
66. |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин |
|
|
67. |
Зв’язки між класами органічних речовин. Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). |
|
|
68. |
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. |
|
|
69. |
Узагальнення знань з теми. |
|
|
|
Тематичне оцінювання № 7 |
|
|
70. |
Підсумковий урок за ІІ семестр. |
|