10. Підсумкове практичне заняття. Змагання юних топографів.

Про матеріал

Дану розробку заняття можна використати на заняттях гуртків туристичного напряму і на підсумковому уроці з географії при вивченні теми План і карта..

Перегляд файлу

10. Підсумкове практичне заняття. Змагання юних топографів.

Мета навчальна: поглибити та закріпити теоретичні знання з основ топографії;

  •  розвиваюча: розвити навики вміння читати карту, робити топографічну зйомку місцевості, користуватися компасом та картою; правильно виконувати вправи та поставлені завдання,  вміння зосереджуватись;
  • виховна: популяризація і пропаганда туризму як активного способу життя,

виховати дисципліну, працелюбність, підвищення туристської майстерності учасників змагань.

Обладнання:  компас, курвиметр, друковані матеріали.

Тип заняття: контрольне

Місце  проведення змагань: змагання проводяться у приміщенні ЦТКУМ.

Учасники: вихованці гуртка «Юні туристи-краєзнавці», вік: 9-12 років. 

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Вітальне слово до учасників змагань.

ІІ. Представлення суддів змагань (це вихованці гуртка «Спортивне орієнтування Основного рівня навчання).

ІІІ. Програма змагань

  1. Прочитай топографічний лист  ( учасники отримали листи ):

Картинки по запросу топографічні диктанти

 

Група 2
« Звивиста (річка) крутилась в глибокій, вузькій долині.
Високий правий берег був дуже підмитий. На низькому лівом...

 

2. «Таємниця топографічного знаку»:

Завдання: записати правильний варіант назви топографічного знаку.

Оцінювання:

  • кожний вірно записаний знак відповіді – 1 бал.

1варіант

Картинки по запросу топографічні диктанти

 

2 варіант

Картинки по запросу топографічні диктанти

3. «Пам’ять карти»

Учасники отримують карту форматом А4.

Завдання: після вивчення впродовж 5хв. ділянки карти скласти її по пам’яті з розрізаних квадратів.

Оцінювання: за кожний квадрат вірно складеної карти – 1 бал. У випадку якщо карта не складена повністю – результат зараховується лише по одній частині цільноскладеної карти (найбільшій чи вказаній командою).

Картинки по запросу план місцевості

  1. «Карта і вимірювання відстаней на ній»

Завдання:

  • виміряти на карті запропоновану відстань у сантиметрах (см);
  • перевести відстань у кілометри (км) згідно масштабу.

Оцінювання:

  • за правильно виміряну відстань у см – 10 балів (похибка до 0,5 см не враховується);
  • за правильне переведення у км згідно масштабу – 10 балів.

1 бал знімається:

  • за кожні 0,5 см похибки при визначені довжини відрізка, або відповідної похибки при переведені у масштаб.

Вправа. На плані місцевості відстань від мосту через річку Вирву вздовж автомобільної дороги до перехрестя з ґрунтовою дорогою становить 6 см. Якою буде ця відстань (у метрах) на місцевості?

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/150/15080/47-50_novyj_razmer.jpg

 

5. «Володіння компасом та рух за азимутом»

Завдання: визначити азимут до  вказаних населених пунктів

Оцінювання: вірно визначений азимут – 10 балів.

Вправа. Визначте азимут, за яким пройде траса водогону вздовж стежки в напрямку від річки Андоги до загону для худоби.

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/68/6856/49_52.jpg

А = 90

 

  1. «Читання рельєфу»

Вправа. Визначте абсолютну висоту, на якій знаходиться гирло річки Вирви (у метрах).

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/150/15077/47-50_novyj_razmer.jpg


7. «Орієнтування за місцевими ознаками»

Завдання: дати відповіді на тестові запитання з орієнтування за місцевими ознаками.

Оцінювання: кожна правильна відповідь – 1 бал.

1.Гриби краще ростуть з північного боку дерева, пенька, чагарника.

2. Лісові ягоди  в період дозрівання набувають раніше забарвлення з південної сторони. Значить, північ буде в протилежній стороні.

3. Мохи та лишайники не люблять тепло і світло, а тому вони завжди ростуть з тіньової сторони. Значить, там, де мох і лишайник, північна сторона.

4. Мурашники обов'язково розташовуються з південного боку дерева, пенька, чагарника. Мурахи люблять тепло, тому й будують житла на південній стороні.

5. Дошки фронтонів будинків з північного боку темніші і нерідко покриті зеленуватим лишайником.

6. Вівтарі православних церков і каплиць звернені на схід, а дзвіниці на захід.

7. Хрести церков стоять у площині північ південь.

8. У горах сніг швидше тане на південних схилах

9. Восени птахи летять на південь, навесні на північ.

10. Соняшник - це теплолюбива рослина і його капелюшки при цвітінні завжди повернені в одному напрямку до сонця. Вранці капелюшки  звернені до сходу. Опівдні -  строго на південь. Увечері - до заходу. Цей цикл повторюється і в похмуру погоду. Все це відноситься тільки до маленьких бутонам (зав'язь капелюшків).

 

  1. «Гостре око»

Вправа. Спробуйте знайти профіль кожного горба, що відповідає горизонталям на площині.

Кросворд
1. Короткі риски, що вказують на напрямок зниження
схилу.
2. Назва гори, що має найбільшу абсолютну висоту.
3. На...

Відповідь:

Кросворд
1. Короткі риски, що вказують на напрямок зниження
схилу.
2. Назва гори, що має найбільшу абсолютну висоту.
3. На...

ІV. Оцінювання результатів

Зразок протоколу

№ з/п

 

 

 

 

 

П.І.учасника

Конкурси

Топографічний лист

Таємниця топографічного знаку

Пам'ять карти

Карта і вимірювання відстаней на ній

Володіння компасом та рух за азимутом

Читання рельєфу

Орієнтування за місцевими ознаками

Гостре око

Бали

Місце

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Нагородження переможців

Переможці змагань нагороджуються  грамотами ЦТКУМ.

docx
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
1145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку