Пропоную розробки перших занять з майбутніми першокласниками. До кожного уроку додаю картку для індивідуальної роботи. Цікаві ілюстровані завдання спрямовані на пробудження в дітей інтересу до навчання.
Заняття з майбутніми першокласниками
ЗАНЯТТЯ 10
Тема. Природа. Ліс. Число і цифра 5.
Мета: ознайомити дiтей iз новими словами; продовжувати розвивати мовлення дiтей; розвивати логічне мислення, допитливість, зосередженість; формувати вміння відповідати на запитання повними реченнями ; формувати вміння визначати складати невеличкі розповіді з власного досвіду; активізувати вживання антонімів і синонімів.
Ознайомити дітей з числом і цифрою 5, навчати співвідношенню числа й групи предметів; навчити дiтей складати i читати приклади за практичними дiями i малюнками, виховувати в дітей пізнавальний інтерес; виховувати любов до книг, викликати бажання навчитися читати.
Обладнання: ноутбук, телевізор, презентації 10, альбом «12 місяців Пори року», «Дерева, кущі, трав’янисті рослини», «Склад числа», «Число і цифра 5», таблиці з математики для 1 класу, казковий герой Лисичка-сестричка (іграшка), цифри, геометричні фігури: п’ятикутник, завдання на аркушах, прості і кольорові олівці. Музичний супровід: П. Чайковський «Звуки лісу»,
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Добрий день вам, любі діти!
Рада вас вітати,
Щастя та добра вам
Щиро побажати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності Мовленнєва діяльність
1. Вступна бесіда.
-Сьогодні до вас на заняття прийшла гостя й хоче з вами помандрувати. А куди? Дізнаєтеся, відгадавши загадку.
Відгадування загадок.
Дім з усіх боків відкритий,
дахом різьбленим укритий,
у зеленім домі тут
звірі різнії живуть. (Ліс).
2. Бесіда.
-Чи були ви коли-небудь у лісі?
-Тож сьогодні ми хочемо запросити вас помандрувати до лісу.
Чується стукіт у двері, учитель виглядає за двері й знаходить там Білого ведмедя.
-Погляньте, хто до нас завітав?
-А що це за звір?
-Привітаймося з ведмедиком.
-А де він живе?
-Білі ведмеді живуть на Півночі й ніколи не бували в лісі.
-Щось він мені здається засмученим. Ви як думаєте?
-Мабуть у нього щось трапилося?
-Запитаймо у ведмедика.
-Він приїхав до свого брата Бурого ведмедика й не знає, як попасти в ліс. Тож візьмімо його з собою до лісу! Всі заплющіть оченята й прислухайтеся.
Звучить музика «Звуки лісу».
-Ось ми з вами й у лісі. А що таке ліс? (Місце, де ростуть дерева, рослини, живуть комахи та птахи).
-Які різновиди лісу ви знаєте? (Діброва, ялинник, березняк, сосновий бір, мішаний ліс).
3. Дидактична гра «З якого дерева листочок?»
У кожного з дітей є листочки. Вони розкладають їх відповідно до дерев.
-Що може рости в лісі? (Кущі, гриби , квіти, ягоди).
-Як ви гадаєте, чи потрібні в лісі кущі? Навіщо? (На них росте багато ягід та горіхів, якими живляться його мешканці).
4. Фізкультхвилинка
Ось піднявся в лісі вітер,
Загойдав деревам віти;
Вітер дужий, вітер сильний -
Всі листочки затремтіли.
Діти підіймають руки й хитаються, імітуючи дерева, які розхитує вітер.
5. Дидактична гра «Життя рослин». (Робота в групах).
Завдання: назвати рослини, які ростуть у лісі, й поділити їх на групи: дерева, кущі, трави, гриби , квіти.
6. Дидактична гра « Яким буває ліс?»
Діти повинні описати одну з ілюстрацій лісу в різні пори року. Наприклад: зелений, яскравий, сонячний тощо.
7. Фізкультхвилинка
Із галявини ми вийшли,
Підіймаєм ноги вище –
Через кущики ідемо,
І пеньочків не минемо,
Темні хащі та купини,
Зарості густі малини.
Ми так дуже находились!
Ніжки наші заморились.
Треба трішки нам спочити,
Бо стомились дуже діти.
ІІІ. Вивчення нового матерiалу
ЧИСЛО І ЦИФРА П'ЯТЬ 1. Вірш про число 5. П'ять літ мені минуло нині, І я покликала гостей. І після п'ятої години Прийшло аж п'ятеро дітей. І п'ять хороших подарунків Приготували п'ять діток: Намалювали п'ять малюнків, В садку зірвали п'ять квіток. 2. Прислів'я та приказки.
П'ять пудів змолов зерна. Цілу ніч у хатці тихо Випікала печиво зайчиха. 3. Загадки. а) П'ять комірчин, а одні двері. (Рукавиця) б) У двох матерів по п'ять синів. (Руки, пальці) в) Живуть п'ять братів, один від одного більший. (Пальці) 4. Лічилка. Один, два. Ну й дива! Один, два, три! Ти диви! Три, чотири! – Говорили! Один, два, три, чотири, п’ять! Зранку вчуся рахувать. Все зраховано навкруг: Дерево, ріка і крук, що на дереві сидить і кричить мені: Урра! Один, два, три, чотири, п'ять! Кр-ра! 5. Чого завжди 5. ( П’ять пальців на руці і нозі у людини, п’ять промінців у зірки) 6. Логічні задачі. - Назвіть 5 днів підряд, не вживаючи чисел і назв днів тижня. ( Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра) - Летіло 5 гусей. Три мисливець убив. Скільки залишилось? (Три, бо двоє полетіло) - Трійка коней пробігла 5 км. По скільки км пробіг кожен кінь? ( По 5 км) 7. Цифра 5. а) Ніжку бубликом зігнула, Руку вправо простягнула. Також вийшла погулять На папері цифра… (п'ять) б) Знайти, де заховалась цифра 5 8.Фізкультхвилинка Ми лісочком йшли, (Ходіння на місці). Грибочок знайшли, Нахилились, підняли, (Нахиляння тулуба вперед). У кошик поклали І далі пішли. (Ходіння на місці). Ми лісочком йшли, Малинку знайшли. Дотягнулись, зірвали, І далі пішли. (Ходіння на місці). Ми лісочком йшли, Горішок знайшли, Потягнулись, дістали, (Потягування). У кошик поклали І далі пішли. (Ходіння на місці). 9. Робота з презентацією «Число і цифра 5» 10. Робота на аркушах. Робота з індивідуальними картками (для кожної дитини особисто) - Домалювати і розфарбувати цифру 5; - Поєднати малюнок з цифрою. 11. Казка про п'ятірку. Знаєте, з ким дружить п'ятірка? Здогадалися? Вона – подружка п'яти пальців людини. Їх 5 на правій руці, 5 на лівій руці, 5 на правій нозі, 5 на лівій нозі. На зиму малечі п'ятірка плете м'які рукавички. Перша хатинка для великого пальця, друга – для вказівного, третя – для середнього, четверта – для безіменного, а п’ята – для мізинчика. Тепло і затишно пальчикам у рукавичках! |
IV. Підсумок
- Де ми з вами сьогодні побували?
- Які дерева ми зустрічали?
- Що ще може рости в лісі?
- Хто з нами ходив до лісу?
- Давайте ми з ними попрощаємося.
ЗАНЯТТЯ 10
Природа. Ліс. Число і цифра 5.