11 клас. Контрольна робота "Просте речення"

Про матеріал

Пропоную вашій увазі контрольну роботу для одинадцятого класу "Просте речення" у двох варіантах. Сподіваюся, що запропонований матеріал сподобається педагогам та допоможе у підготовці до уроку.

Перегляд файлу

Клас: 11-

Прізвище, ім′я:

Дата:

 

Просте речення

Варіант 1

 

І рівень

1. Визначити речення, в якому є означення.                                                 (1б)

А Був він гордий та завзятий.

Б Десь мисливські сурми грають.

В Я ще дам тобі гостинця.

Г Під вікном хтось помалу підступає.

 

2. Визначити, до якого виду воно належить подане речення: Козацькому роду нема переводу (Народна творчість).                                                     (1 б)

А  Означено-особове речення.

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

3. Указати речення, де неправильно розставлено розділові знаки.             (1б)

А  Він  вийшов  з  дому,  супроводжуваний  спокійною,  ласкавою, ніжною материнською усмішкою.

Б  Мово ненина, батьківська мово, що здолала найтяжчі віки, що  засяяла  так  веселково,  перелившись  в  пісенні  рядки.

В  І  золотої  й  дорогої мені, щоб  знали  ви,  не жаль моєї  долі молодої.

Г  Зрозуміло,  цією  теоремою  Піфагор  найбільше  уславився серед математиків.

 

ІІ рівень

4. Визначити речення з однорідними означеннями. Підкреслити їх у реченні, поставити пропущений розділовий знак.                                     (1 б)

А Велике тютюнове листя зразу обплутало мене.

Б Голодні вовчі зграї ставали дедалі нахабнішими.

В Червоні сині квіти росли біля будинку.

Г Догоряв короткий осінній день.

 

5. Визначити речення, в якому інфінітив виконує роль обставини. Підкреслити його в реченні.                                                                            (1 б)

А Його попросили помовчати.

Б Дідусь ліг перепочити перед дорогою.

В Ідея потанцювати усім сподобалася.

Г Без діла жить – тільки небо коптить.

 

6. Вказати варіант із неузгодженими означеннями. Підкреслити їх.    (1 б)

А Хлібозбиральні машини, черги за квитками.

Б Погляд з-під брів, газета без оголошень

В Русло Дніпра , широкий степ.

Г Суха деревина, пальто аж до п′ят.

 

ІІІ рівень

7. Підкреслити однорідні члени. Встановити відповідність між типами зв′язку між однорідними членами речення.                                                 (1 б)

А Цицерон аж застогнав з болю та                                 1 сполучниковий

    досади й подумав: було колись.                                  2 безсполучниковий

Б Гіркий запах лавра щипав Цицеронові                       3 змішаний

    ніздрі, забивав подих.

В Там було аскетичне бліде обличчя,  

    ріденький чубок на проділ, залисина,

    зморшки на лобі.

Г Промовляв про свободу та необхідність,

   про честь і совість, плямував хабарників.  

                                                                                     А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... .  

 

8. Підкреслити присудки. Встановити відповідність між присудками та їхніми видами .                                                                                                 (1 б)

А Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі?                       1 простий дієслівний

Б Пані звеліла негайно покликати до неї астронома.    2 складений іменний

В І не був поет самотнім.                                                  3 складений дієслівний

Г Тільки людина може здійснити неможливе.              

                                                                                      А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... . 

 

9. Поставити пропущені розділові знаки. Встановити відповідність між реченнями та розділовими знаками, які ставимо при однорідних членах.  

                                                                                                                              (1 б)      

А Кожен кущик горбок долинка кожна стежечка          1 кома  

   усе було йому знайоме промовляло до його.               2 двокрапка, кома

Б І дерева і чагарники і трави зашелестіли                     3 кома, тире

    захиталися під поривами вітру.                                    4 двокрапка, кома, тире                                                                        

В Ледь не обмовилася була про завтрашні хрестини

   але вчасно схаменулася.

Г Їм справді сподобалося все і широке вікно і його

 небуденна залізна рама і багато моря за прозорим

 склом.

Д Ось пароплав одійде від пристані і все береги

   лози рідне село батько мати друзі попливе назад.

                                                                         А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... , Д - ... .

 

ІV рівень

10. Скласти висловлювання (8-10 речень) на тему: «Краса рідного краю».  (У тексті використати складений іменний присудок, однорідні й неоднорідні означення, дієприкметниковий зворот. Підкреслити їх).                               (3 б)

 

Клас: 11-

Прізвище, ім′я:

Дата:

 

Просте речення

Варіант 2

 

І рівень

 

1. Визначити речення, в якому є складений іменний присудок.              (1 б)

А Нічна задуха насичена була сильними пахощами татарського зілля.

Б А тим часом ворог не дрімав.

В Човен стукнувсь об берег.

Г Ще густіший морок виповняв глибокі чорториї.

 

2. Визначити, до якого виду належить речення: Там усе правильно записано (В. Сосюра).                                                                                        (1 б)

А  Двоскладне речення.

Б  Називне речення.

В  Неозначено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

3. Указати вставне слово, що виражає сумнів.                                            (1 б)

А  По-перше.

Б  Кажуть.

В  Наприклад.

Г  Мабуть.

 

ІІ рівень

4. Визначити речення з неоднорідними означеннями. Підкреслити їх у реченні.                                                                                                                (1 б)

А Темно-сіре небо, не то ранок, не то вечір цілий день.

Б Легко й глибоко дихається в сосновому бору.

В Вхід до землянки зробили під великим горіховим кущем.

Г Я писав контрольну під пильним поглядом вчителя.

 

5. Визначити речення, в якому інфінітив виконує роль означення. Підкреслити його в реченні.                                                                            (1 б)

А Завдання лікаря – допомогти хворому.

Б Мій товариш прийшов допомогти.

В Надійшов наказ відступати.

Г Ми хотіли продовжити турнір.

 

6. Вказати варіант із узгодженими означеннями. Підкреслити їх.        (1 б)

А Бурхливе обговорення, художник від Бога.

Б Прадавні бої, ключ журавлів.

В Лист від мами, шум від моторів.

Г Щасливі хвилини, нездійсненна мрія.

ІІІ рівень

7. Підкреслити однорідні члени. Встановити відповідність між типами зв′язку між однорідними членами речення.                                                (1 б)

А Шкарпетки на ній завжди були чисті й                           1 сполучниковий

    білосніжні.                                                                          2 безсполучниковий

Б Я погоджуся на легку вечерю, візьму візитівку,             3 змішаний

    зателефоную наступного дня.

В Це наслідки пуританського виховання, суворість

    матері та авторитаризм батька.

Г ЇЇ прийоми прості, але б′ють боляче і завжди в

    ціль. 

                                                                                      А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... .  

 

8. Підкреслити присудки. Встановити відповідність між присудками та їхніми видами .                                                                                                 (1 б)

А Земля починає зеленіти тендітною  травою.           1 простий дієслівний   

Б Наше життя – бурхливий океан.                               2 складений іменний

В На сході посвітлішало.                                              3 складений дієслівний

Г Він нехотя звівся і сів на лаві під мисником.

 

                                                                                      А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... . 

 

9. Поставити пропущені розділові знаки. Встановити відповідність між реченнями та розділовими знаками, які ставимо при однорідних членах.

                                                                                                                              (1 б)

А Ніхто не прийшов ні сусіди ні родичі ні знайомі.  1 кома, тире  

Б В один день затопило ліси сінокоси й городи.        2 двокрапка, кома                                                                                                

В Вечорами дід розповідав йому про подорожі         3 кома                                                                                      

    далекі краї давні свої пригоди.                                 4  кома, двокрапка, тире                                                                     

Г Червоні й білі хустки чорні й сірі свитки все

    хвилювалось і вигравало проти сонця

    різнобарвними кольорами.

Д Всяке птаство як-от деркачів перепілок куликів

   можна було викосити косою в траві.

  А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... , Д - ... .

 

 

ІV рівень

10. Скласти висловлювання (8-10 речень) на тему: «Краса рідного краю».  (У тексті використати складений дієслівний присудок, узагальнююче слово при однорідних обставинах, дієприслівниковий зворот. Підкреслити їх).   (3 б)                                  

 

docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
4578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку