11 клас. Контрольна робота "Просте речення"

Про матеріал

Пропоную вашій увазі контрольну роботу для одинадцятого класу "Просте речення" у двох варіантах. Сподіваюся, що запропонований матеріал сподобається педагогам та допоможе у підготовці до уроку.

Перегляд файлу

Клас: 11-

Прізвище, ім′я:

Дата:

 

Просте речення

Варіант 1

 

І рівень

1. Визначити речення, в якому є означення.                                                 (1б)

А Був він гордий та завзятий.

Б Десь мисливські сурми грають.

В Я ще дам тобі гостинця.

Г Під вікном хтось помалу підступає.

 

2. Визначити, до якого виду воно належить подане речення: Козацькому роду нема переводу (Народна творчість).                                                     (1 б)

А  Означено-особове речення.

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

3. Указати речення, де неправильно розставлено розділові знаки.             (1б)

А  Він  вийшов  з  дому,  супроводжуваний  спокійною,  ласкавою, ніжною материнською усмішкою.

Б  Мово ненина, батьківська мово, що здолала найтяжчі віки, що  засяяла  так  веселково,  перелившись  в  пісенні  рядки.

В  І  золотої  й  дорогої мені, щоб  знали  ви,  не жаль моєї  долі молодої.

Г  Зрозуміло,  цією  теоремою  Піфагор  найбільше  уславився серед математиків.

 

ІІ рівень

4. Визначити речення з однорідними означеннями. Підкреслити їх у реченні, поставити пропущений розділовий знак.                                     (1 б)

А Велике тютюнове листя зразу обплутало мене.

Б Голодні вовчі зграї ставали дедалі нахабнішими.

В Червоні сині квіти росли біля будинку.

Г Догоряв короткий осінній день.

 

5. Визначити речення, в якому інфінітив виконує роль обставини. Підкреслити його в реченні.                                                                            (1 б)

А Його попросили помовчати.

Б Дідусь ліг перепочити перед дорогою.

В Ідея потанцювати усім сподобалася.

Г Без діла жить – тільки небо коптить.

 

6. Вказати варіант із неузгодженими означеннями. Підкреслити їх.    (1 б)

А Хлібозбиральні машини, черги за квитками.

Б Погляд з-під брів, газета без оголошень

В Русло Дніпра , широкий степ.

Г Суха деревина, пальто аж до п′ят.

 

ІІІ рівень

7. Підкреслити однорідні члени. Встановити відповідність між типами зв′язку між однорідними членами речення.                                                 (1 б)

А Цицерон аж застогнав з болю та                                 1 сполучниковий

    досади й подумав: було колись.                                  2 безсполучниковий

Б Гіркий запах лавра щипав Цицеронові                       3 змішаний

    ніздрі, забивав подих.

В Там було аскетичне бліде обличчя,  

    ріденький чубок на проділ, залисина,

    зморшки на лобі.

Г Промовляв про свободу та необхідність,

   про честь і совість, плямував хабарників.  

                                                                                     А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... .  

 

8. Підкреслити присудки. Встановити відповідність між присудками та їхніми видами .                                                                                                 (1 б)

А Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі?                       1 простий дієслівний

Б Пані звеліла негайно покликати до неї астронома.    2 складений іменний

В І не був поет самотнім.                                                  3 складений дієслівний

Г Тільки людина може здійснити неможливе.              

                                                                                      А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... . 

 

9. Поставити пропущені розділові знаки. Встановити відповідність між реченнями та розділовими знаками, які ставимо при однорідних членах.  

                                                                                                                              (1 б)      

А Кожен кущик горбок долинка кожна стежечка          1 кома  

   усе було йому знайоме промовляло до його.               2 двокрапка, кома

Б І дерева і чагарники і трави зашелестіли                     3 кома, тире

    захиталися під поривами вітру.                                    4 двокрапка, кома, тире                                                                        

В Ледь не обмовилася була про завтрашні хрестини

   але вчасно схаменулася.

Г Їм справді сподобалося все і широке вікно і його

 небуденна залізна рама і багато моря за прозорим

 склом.

Д Ось пароплав одійде від пристані і все береги

   лози рідне село батько мати друзі попливе назад.

                                                                         А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... , Д - ... .

 

ІV рівень

10. Скласти висловлювання (8-10 речень) на тему: «Краса рідного краю».  (У тексті використати складений іменний присудок, однорідні й неоднорідні означення, дієприкметниковий зворот. Підкреслити їх).                               (3 б)

 

Клас: 11-

Прізвище, ім′я:

Дата:

 

Просте речення

Варіант 2

 

І рівень

 

1. Визначити речення, в якому є складений іменний присудок.              (1 б)

А Нічна задуха насичена була сильними пахощами татарського зілля.

Б А тим часом ворог не дрімав.

В Човен стукнувсь об берег.

Г Ще густіший морок виповняв глибокі чорториї.

 

2. Визначити, до якого виду належить речення: Там усе правильно записано (В. Сосюра).                                                                                        (1 б)

А  Двоскладне речення.

Б  Називне речення.

В  Неозначено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

3. Указати вставне слово, що виражає сумнів.                                            (1 б)

А  По-перше.

Б  Кажуть.

В  Наприклад.

Г  Мабуть.

 

ІІ рівень

4. Визначити речення з неоднорідними означеннями. Підкреслити їх у реченні.                                                                                                                (1 б)

А Темно-сіре небо, не то ранок, не то вечір цілий день.

Б Легко й глибоко дихається в сосновому бору.

В Вхід до землянки зробили під великим горіховим кущем.

Г Я писав контрольну під пильним поглядом вчителя.

 

5. Визначити речення, в якому інфінітив виконує роль означення. Підкреслити його в реченні.                                                                            (1 б)

А Завдання лікаря – допомогти хворому.

Б Мій товариш прийшов допомогти.

В Надійшов наказ відступати.

Г Ми хотіли продовжити турнір.

 

6. Вказати варіант із узгодженими означеннями. Підкреслити їх.        (1 б)

А Бурхливе обговорення, художник від Бога.

Б Прадавні бої, ключ журавлів.

В Лист від мами, шум від моторів.

Г Щасливі хвилини, нездійсненна мрія.

ІІІ рівень

7. Підкреслити однорідні члени. Встановити відповідність між типами зв′язку між однорідними членами речення.                                                (1 б)

А Шкарпетки на ній завжди були чисті й                           1 сполучниковий

    білосніжні.                                                                          2 безсполучниковий

Б Я погоджуся на легку вечерю, візьму візитівку,             3 змішаний

    зателефоную наступного дня.

В Це наслідки пуританського виховання, суворість

    матері та авторитаризм батька.

Г ЇЇ прийоми прості, але б′ють боляче і завжди в

    ціль. 

                                                                                      А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... .  

 

8. Підкреслити присудки. Встановити відповідність між присудками та їхніми видами .                                                                                                 (1 б)

А Земля починає зеленіти тендітною  травою.           1 простий дієслівний   

Б Наше життя – бурхливий океан.                               2 складений іменний

В На сході посвітлішало.                                              3 складений дієслівний

Г Він нехотя звівся і сів на лаві під мисником.

 

                                                                                      А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... . 

 

9. Поставити пропущені розділові знаки. Встановити відповідність між реченнями та розділовими знаками, які ставимо при однорідних членах.

                                                                                                                              (1 б)

А Ніхто не прийшов ні сусіди ні родичі ні знайомі.  1 кома, тире  

Б В один день затопило ліси сінокоси й городи.        2 двокрапка, кома                                                                                                

В Вечорами дід розповідав йому про подорожі         3 кома                                                                                      

    далекі краї давні свої пригоди.                                 4  кома, двокрапка, тире                                                                     

Г Червоні й білі хустки чорні й сірі свитки все

    хвилювалось і вигравало проти сонця

    різнобарвними кольорами.

Д Всяке птаство як-от деркачів перепілок куликів

   можна було викосити косою в траві.

  А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... , Д - ... .

 

 

ІV рівень

10. Скласти висловлювання (8-10 речень) на тему: «Краса рідного краю».  (У тексті використати складений дієслівний присудок, узагальнююче слово при однорідних обставинах, дієприслівниковий зворот. Підкреслити їх).   (3 б)                                  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тананайська Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
15035
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку