Презентація. 11 клас. Практична робота "Дослідження якісного складу солей"

Про матеріал

Презентація. 11 клас. Практична робота "Дослідження якісного складу солей". Закріпити вміння та набути навичок самостійно виконувати досліди; використовувати теоретичні знання про якісні реакції для солей; проводити якісні реакції й визначати в розчинах йони; аналізувати результати досліджень; складати рівняння якісних реакцій, характерних для солей; звіт про виконану роботу; робити висновки з проведених досліджень.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична робота №1 Дослідження якісного складу солей5 квітня. Дистанційне навчання

Номер слайду 2

Мета роботи:узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук;навчитися розпізнавати йони за якісними реакціями; продовжити формувати практичні навички проводити якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.

Номер слайду 3

Якісні реакції на деякі йони в розчині

Номер слайду 4

Інструктаж з правил безпеки під час роботи в хімічному кабінетіЗ правилами техніки безпеки ознайомлений(-на) і зобов‘язуюсь їх повністю виконувати. _______(підпис)1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Номер слайду 5

Дослід 1. Якісна реакція на хлорид-йон. Хід роботи. У пробірку наливаємо 1 мл розчину натрій хлориду та додаємо 1-2 краплі розчину аргентум нітрату. Спостереження. Випадає білий сирнистий осад, нерозчинний у кислотах: HCІ + Ag. NO3 = Ag. CІ↓+ HNO3 H + + CІ- + Ag+ + CІ- = Ag. CІ↓+ H + + NO3- Ag+ + CІ- = Ag. CІ↓https://www.youtube.com/watch?time_continue=39&v=Pcfvb. Mcpx9g&feature=emb_logo

Номер слайду 6

Дослід 2. Якісна реакція на сульфат-йон. Хід роботи. У пробірку налийте 1 мл розчину натрій сульфату та додайте 1-2 краплі розчину барій хлориду. Спостереження. Випадає білий осад барій сулбфату, нерозчинний в кислотах: Na2 SO4 + Ва. СІ2 = 2 Na. СІ + Ва. SO4↓ 2 Na+ + SO42- + Ва2+ + 2 СІ - = 2 Na++ 2 СІ - + Ва. SO4↓ Ва2+ + SO42- = Ва. SO4↓https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=Lw. TY2 CVZRHA&feature=emb_logo

Номер слайду 7

Дослід 3. Якісна реакція на карбонат-йон. Хід роботи. У пробірку налийте 1 мл розчину натрій карбонату та додайте 1 мл розчину хлоридної кислоти. Спостереження. Спостерігається «закипання» розчину, внаслідок виділення вуглекислого газу: Na2 СO3 + 2 НСІ = 2 Na. СІ + Н2 СO3 2 Na+ + СO32- + 2 Н+ + 2 СІ - = 2 Na++ 2 СІ - + Н2 О + СO2↑ 2 Н+ + СO32- = Н2 О + СO2↑https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=r5enxd. Y-FVE&feature=emb_logo

Номер слайду 8

Дослід 4. Якісна реакція на ортофосфат-йон. Хід роботи. До 1 мл розчину натрій ортофосфату додайте 4 краплі розчину аргентум нітрату. Спостереження. Випадає яскраво-жовтий осад аргентум (І)фосфату: Na3 PO4 + 3 Ag. NO3 = 3 Na. NO3 + Ag3 PO4↓ 3 Na+ +PO43- +3 Ag+ +3 NO3- = 3 Na+ + 3 NO3-+ Ag3 PO4↓ 3 Ag+ + PO43- = Ag3 PO4↓ https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=n. Aqh. JGbb75 A&feature=emb_logo

Номер слайду 9

Дослід 5. Визначення складу соліДоведіть, що видана вам сіль є барій хлоридом.https://www.youtube.com/watch?v=md. L-8m. VTU70https://www.youtube.com/watch?v=ga-D87r. Rd. Qw. Якісною реакцією на катіони барію є взаємодія із сульфатною кислотою (або сульфатами). Утворюється білий дрібнокристалічний осад барій сульфату: Ba. Cl2 + Na2 SO4 → Ba. SO4 ↓ + 2 Na. Cl. Якісною реакцією на хлорид - аніон є взаємодія із розчинними солями аргентуму (аргентум нітрат) . Утворюється білий сирнистий осад аргентум (І)хлориду: Ba. Cl2 + 2 Ag. NO3 → 2 Ag. Cl ↓ + Ba(NO3)2

Номер слайду 10

Дослід 6. Визначення катіонів. У пробірках без написів містяться розчини солей ферум(ІІ)хлориду та ферум(ІІІ)хлориду. Дослідіть за допомогою якісних реакцій на катіони кожну з цих речовин. Реактивом на зазначені катіони буде гідроксид-аніон. При взаємодії гідроксид-аніонів з катіонами Fe2+ утворюється осад сіро-зеленого кольору: Fe. Cl2 + 2 Na. OH → Fe(OH)2↓ + 2 Na. Cl. При взаємодії гідроксид-аніонів з катіонами Fe3+ утворюється осад бурого кольору: Fe. Cl3 + 3 Na. OH → Fe(OH)3↓ + 3 Na. Clhttps://www.youtube.com/watch?time_continue=47&v=m. Cinmqcasaw&feature=emb_logohttps://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=M7 Ngwpk. M5 T0&feature=emb_logo

Номер слайду 11

Загальні висновкиузагальнили знання про властивості основних класів неорганічних сполук; продовжили формувати практичні навички проводити якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; складали план експерименту й проводили його, робили висновки та узагальнення.

pptx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
7422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку