Презентація. 11 клас. Практична робота "Дослідження якісного складу солей". Закріпити вміння та набути навичок самостійно виконувати досліди; використовувати теоретичні знання про якісні реакції для солей; проводити якісні реакції й визначати в розчинах йони; аналізувати результати досліджень; складати рівняння якісних реакцій, характерних для солей; звіт про виконану роботу; робити висновки з проведених досліджень.
Мета роботи:узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук;навчитися розпізнавати йони за якісними реакціями; продовжити формувати практичні навички проводити якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.
Інструктаж з правил безпеки під час роботи в хімічному кабінетіЗ правилами техніки безпеки ознайомлений(-на) і зобов‘язуюсь їх повністю виконувати. _______(підпис)1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Дослід 1. Якісна реакція на хлорид-йон. Хід роботи. У пробірку наливаємо 1 мл розчину натрій хлориду та додаємо 1-2 краплі розчину аргентум нітрату. Спостереження. Випадає білий сирнистий осад, нерозчинний у кислотах: HCІ + Ag. NO3 = Ag. CІ↓+ HNO3 H + + CІ- + Ag+ + CІ- = Ag. CІ↓+ H + + NO3- Ag+ + CІ- = Ag. CІ↓https://www.youtube.com/watch?time_continue=39&v=Pcfvb. Mcpx9g&feature=emb_logo
Дослід 2. Якісна реакція на сульфат-йон. Хід роботи. У пробірку налийте 1 мл розчину натрій сульфату та додайте 1-2 краплі розчину барій хлориду. Спостереження. Випадає білий осад барій сулбфату, нерозчинний в кислотах: Na2 SO4 + Ва. СІ2 = 2 Na. СІ + Ва. SO4↓ 2 Na+ + SO42- + Ва2+ + 2 СІ - = 2 Na++ 2 СІ - + Ва. SO4↓ Ва2+ + SO42- = Ва. SO4↓https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=Lw. TY2 CVZRHA&feature=emb_logo
Дослід 3. Якісна реакція на карбонат-йон. Хід роботи. У пробірку налийте 1 мл розчину натрій карбонату та додайте 1 мл розчину хлоридної кислоти. Спостереження. Спостерігається «закипання» розчину, внаслідок виділення вуглекислого газу: Na2 СO3 + 2 НСІ = 2 Na. СІ + Н2 СO3 2 Na+ + СO32- + 2 Н+ + 2 СІ - = 2 Na++ 2 СІ - + Н2 О + СO2↑ 2 Н+ + СO32- = Н2 О + СO2↑https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=r5enxd. Y-FVE&feature=emb_logo
Дослід 4. Якісна реакція на ортофосфат-йон. Хід роботи. До 1 мл розчину натрій ортофосфату додайте 4 краплі розчину аргентум нітрату. Спостереження. Випадає яскраво-жовтий осад аргентум (І)фосфату: Na3 PO4 + 3 Ag. NO3 = 3 Na. NO3 + Ag3 PO4↓ 3 Na+ +PO43- +3 Ag+ +3 NO3- = 3 Na+ + 3 NO3-+ Ag3 PO4↓ 3 Ag+ + PO43- = Ag3 PO4↓ https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=n. Aqh. JGbb75 A&feature=emb_logo
Дослід 5. Визначення складу соліДоведіть, що видана вам сіль є барій хлоридом.https://www.youtube.com/watch?v=md. L-8m. VTU70https://www.youtube.com/watch?v=ga-D87r. Rd. Qw. Якісною реакцією на катіони барію є взаємодія із сульфатною кислотою (або сульфатами). Утворюється білий дрібнокристалічний осад барій сульфату: Ba. Cl2 + Na2 SO4 → Ba. SO4 ↓ + 2 Na. Cl. Якісною реакцією на хлорид - аніон є взаємодія із розчинними солями аргентуму (аргентум нітрат) . Утворюється білий сирнистий осад аргентум (І)хлориду: Ba. Cl2 + 2 Ag. NO3 → 2 Ag. Cl ↓ + Ba(NO3)2
Дослід 6. Визначення катіонів. У пробірках без написів містяться розчини солей ферум(ІІ)хлориду та ферум(ІІІ)хлориду. Дослідіть за допомогою якісних реакцій на катіони кожну з цих речовин. Реактивом на зазначені катіони буде гідроксид-аніон. При взаємодії гідроксид-аніонів з катіонами Fe2+ утворюється осад сіро-зеленого кольору: Fe. Cl2 + 2 Na. OH → Fe(OH)2↓ + 2 Na. Cl. При взаємодії гідроксид-аніонів з катіонами Fe3+ утворюється осад бурого кольору: Fe. Cl3 + 3 Na. OH → Fe(OH)3↓ + 3 Na. Clhttps://www.youtube.com/watch?time_continue=47&v=m. Cinmqcasaw&feature=emb_logohttps://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=M7 Ngwpk. M5 T0&feature=emb_logo