2 к л а с ІІ семестр Тема № 3. Джерела музичного мистецтва Розділ. Подорож з піснею, танцем, маршем Урок 22 Тема уроку. Подорож з маршем

Про матеріал
Мета: Сприяти розвитку наступних компетенцій: Навчально-пізнавальної – визначити особливості маршу залежно від проникнення в музичні жанри. Навчити розпізнавати зміну характеру музики в залежності від музичного жанру, типу музичного образу. Визначити роль Кози (як персонажа та дійової особи) в народних казках, піснях, музичних виставах. Ціннісно-смислової - на прикладі опери М. Лисенка «Коза-дереза» формувати уявлення про особливості оперного жанру та оперної драматургії, про розвиток дії в музичному спектаклі. Компетенції особистісного самовдосконалення – формувати навички самостійного оцінювання музичних творів. Розвивати відчуття ритму, слухову активність, музично-творчі здібності (вокальні, акторські), уяву, фантазію; Виховувати емоційну чутливість до музики, почуття доброти, співчуття, мужності, непримиримості до зла. Соціально-комуникативної – розвивати почуття партнерства, вміння спілкуватися у групі однокласників. Загальнокультурної – формувати інтегративне мислення – розуміння учнями зв’язків музики з іншими видами мистецтва та життям. Виховувати любов до класичної музики.
Перегляд файлу

2 к л а с

ІІ  семестр

Тема № 3. Джерела музичного мистецтва

Розділ. Подорож з піснею, танцем, маршем

Урок 22

Тема  уроку.   Подорож з маршем

Мета: Сприяти розвитку наступних компетенцій:

Навчально-пізнавальної    визначити особливості маршу залежно від проникнення в музичні жанри.

Навчити розпізнавати зміну характеру музики в залежності від музичного жанру, типу музичного образу.

Визначити роль Кози (як персонажа та дійової особи) в народних казках, піснях, музичних виставах.

Ціннісно-смислової - на прикладі опери М. Лисенка «Коза-дереза»  формувати уявлення про особливості оперного жанру та оперної драматургії, про розвиток дії в музичному спектаклі.    

Компетенції особистісного самовдосконалення – формувати навички самостійного оцінювання музичних творів.

            Розвивати  відчуття ритму, слухову активність, музично-творчі здібності (вокальні, акторські), уяву, фантазію;

Виховувати емоційну чутливість до музики, почуття доброти, співчуття, мужності, непримиримості до зла.

Соціально-комуникативної – розвивати почуття партнерства, вміння спілкуватися у групі однокласників.

Загальнокультурної – формувати інтегративне мислення – розуміння учнями зв’язків музики з іншими видами мистецтва та життям.

Виховувати любов до класичної музики.

 

Музичний  ряд: фрагменти з опери М. Лисенка «Коза-дереза»: пісня Кози, хор «Ходім, братці, воювати», український народний танець «Козачок»

Літературний  ряд: українська народна казка «Коза-дереза»

Візуальний  ряд: відеофрагмент «Ходім, братці, воювати», ілюстрації, плакат з трьома «китами», мультимедійні блоки.

Наочні  посібники: портрет М. Лисенка, поспівки, нотна сходинка, нотна  хрестоматія.

Обладнання  уроку: музичний  інструмент, магнітні палички, кольорові смужки, комп’ютер, мультимедійний проектор.

ТИП   УРОКУ:  урок-подорож з елементами рольової гри.

Структура  уроку

 І. Організаційний  момент.

ІІ.  Актуалізація  опорних  знань.

ІІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності.

ІV.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

VІ. «Вокально-ритмічна зарядка»

VІІ. Основна  частина уроку:

VІІІ. Підсумок  уроку.

ІХ. Домашнє  завдання (творча робота).

ХІД   УРОКУ

Учні  заходять  до класу  під музичний  супровід  українського народного танцю «Козачок».

І.Організаційний  момент.

       Музичне  вітання

Вчитель:   Урок музики почався

Кожен з нас приготувався

Ми готові вже співати

Грати і марширувати               

 

Проспівав дзвінок,

Починається урок.

Добрий день!

 

Діти:  Добрий день!

  Вчитель:  Давайте привітаємо гостей на нашому уроці:

Разом з дітьми співаємо вітання.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Вчитель:  Мене звуть Євген Миколайович. На сьогоднішнім уроці я буду вашим учителем музики.

  • Скажіть мені, будь ласка, під яку музику ви зайшли у клас? («Козачок»).
  • Вона пісенна чи танцювальна? (танцювальна)
  • У які музичні країни привела нас танцювальна музика? (у балет та симфонію)
  • Що таке балет (це великий музичний спектакль, де всі герої танцюють),  симфонія? (це великий твір для симфонічного оркестру з чотирьох частин).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Пригадаймо тему другого семестру (вказати на тему на дошці). Ми з вами продовжуємо подорожувати з піснею, танцем, маршем. (показати на  плакаті трьох «китів»).

ІV. Повідомлення  теми  і  мети  уроку

На минулому уроці ви розпочали подорожувати з третім «китом» і сьогодні ми продовжимо цю подорож. Тема нашого уроку «Подорож з маршем»

Наприкінці уроку ви зможете відповісти на запитання:

  • У яку музичну країну нас привів марш?
  • У які музичні країни можна потрапити з піснею, танцем, маршем.

А допоможе нам знайти відповіді на ці питання музика видатного українського композитора Миколи Лисенка з опери «Коза-Дереза», а саме пісенька Кози і хор «Ходім, братці, воювати».

У вас на столах кольорові палички, до яких ми будемо звертатися протягом уроку.

І так, у подорож.

VІ. «Вокально-ритмічна зарядка»

  1. Розпівування
  • Подорож (доброзичливо, рішуче)
  • Краю рідний мій (з повагою, радісно)
  1. Ритмічні вправи

(повторити ТА ТІ-ТІ)

2

І

П

П

І

І

П

І

П

(на дошці магнітними паличками викладено ритм пісні Кози)

  • Прочитати ритм за малюнком
  • Визначити розмір (метр), скільки ударів пульсу в одному такті). Що означає цифра 2?
  • Прочитати і проплескати

І ряд – говорить.

ІІ ряд – плескає

ІІІ ряд – крокує на сильну долю

(Усі разом все виконують і допомагають вчителю співати)

Гра «Композитор»

Учитель: У вас на партах лежать кольорові палички. Пропоную вам удвох скласти ритмічний малюнок, потім один учень читає ритмічний малюнок, інший – його або плескає, або відстукує (виконують разом).

VІІ. Основна  частина уроку.

Полюбляють всі казки

І дорослі, і малі.

Наша подорож привела нас до української народної казки «Коза-дереза». (показати книжку). Козу назвали Дерезою, бо дереза – це колючий кущ. Чому саме так? Це ми з вами узнаємо, коли звернемося до казки.

Учитель: Жили собі дід та баба. Купив якось дід на базарі козу. Любив її, шанував, а вона була хитра, брехлива, зла, як колючий кущ. Прогнав дід колу.

Побігла вона до лісу. Натрапила там на хатинку лисички та зайняла її.

Лисичка пішла за квіточками, що прикрасити у хатинці, а коли повернулася – здивувалася, хто ж це у її хатинці. Прослухайте, що відповіла Лисичці Коза. Зверніть, будь ласка, увагу на характер Кози та тип музики. 

(слухання пісні Кози).

  • Що ви можете сказати про Козу? Яка вона? (хитра, зла, груба)
  • А що таке копа? Копа - це грошова одиниця, яка приблизно дорівнювала 50 копійкам. Звісно, у наш час за таку суму козу не придбаєш. Однак у той час це була дуже велика сума.
  • Який це тип, «кит» в музиці? (пісня) – показати на картинці «кита»

Учитель: Так, це пісня з інтонаціями маршу. Зараз ми з вами її розучимо разом із рухами, а допоможе нам у цьому___________________.

(розучування пісні).

Коза у нас щось не дуже зла, а може це й гарно.

Що ж було далі? Звернемося до казки.

Лисичка дуже плакала, що в неї відтепер немає хатки. Зайчик, вовчик, ведмідь (слайд ) хотіли їй допомогти, але Коза всіх залякала. Вони розгубилися, бо не знали, що це за звір такий. І тільки рак-неборак допоміг прогнати Козу.

У житті небораками називали людей, становище та дії яких викликали співчуття.

Учитель: Дійсно, хоч рак і маленький і незграбний – він не побоявся Кози-Дерези. Він зібрав усіх звірів і сказав: «Ходім, братці, воювати» і вони прогнали козу.

  • Чи сподобалась вам казка?

Видатний український композитор Микола Лисенко на мотив цієї казки написав чудову дитячу оперу, яка має назву «Коза-Дереза». Свою любов до дітей він виразив ще у двох операх: «Пан Коцький» та «Зима і Весна».

Давайте згадаємо, що ж таке опера? ( це велика музична вистава, у якій дійові особи не говорять, а співають) (слайд )

Зараз ми з вами прослухаємо та побачимо, як співали усі рятівники Лисички, яких зібрав рак-неборак, у виконанні вихованців Київської музичної школи ім. М.Лисенка.(демонстрація відео)

Під час слухання зверніть увагу, який тип, «кит» буде звучати.

(Слухання «Ходім, братці, воювати»)

  • Який тип музики звучав? (марш-пісня)
  • Який характер цього маршу? (сміливий, рішучий, войовничий)

Фізкультхвилинка. Гра «Військова гра»

Вибрати із класу одного учня, він показує класу різні «військові» рухи: крокує на місці, робить повороти вліво-вправо, віддає честь (ця гра проходить по принципу відлуння).

VІІІ. Підсумок  уроку.

Учитель: Наша з вами подорож закінчується. Я гадаю, що вже ми з вами можемо відповісти на запитання, які ми поставили на початку уроку.

  • У яку музичну країну нас привів марш? (опера)
  • У які музичні країни можна потрапити з піснею, танцем, маршем?(опера, балет, симфонія).

Підніміть, будь ласка, ті кольорові палички, які відповідають вашому настрою зараз. Бачу, що вам наша подорож сподобалась.

Мені також було дуже приємно з вами подорожувати, однак, нажаль, наш урок закінчується. Ви розумні та талановиті учні. За роботу на уроці усі ви отримуєте по 10 балів, а ___________________________________________

по 12 балів.

ІХ. Домашнє  завдання (творча робота).

На спогад про наш сьогоднішній урок пропоную вам творчу роботу. Намалюйте вдома свою власну Козу-дерезу.

Я бажаю вам усього найкращого.

Музичне прощання. Вихід під марш «Ходім, братці, воювати»

1

 

docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку