Урок №19
Дата: 16.02.2016 р.
Клас: 2-Б
Тема: Коротка історія створення комп’ютера
Мета: ознайомити учнів із історичними відомостями про пристрої для обчислень, які було винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням. Навчити розрізняти обчислювальні пристрої і машини. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати спостережливість, уважність, наполегливість, інтерес до предмету.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютери, програма «Скарбниця знань», браузер, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання. Організація роботи учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «Пазли»
Дати відповіді на запитання, вибрати зображення-відповідь.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми з вами живемо у країні, де розробили першу машину, яка вміла логічно мислити. Саме в Києві був створений перший в Європі комп’ютер, який умів швидше за всіх рахувати!
А чи завжди існували комп’ютери? Якими були перші комп’ютери? Про це ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці. А також пригадаємо, які є сучасні комп’ютери.
ІV. Повідомлення теми, мети уроку.
Тема нашого уроку: «Коротка історія створення комп’ютера». Мета сьогоднішнього уроку: ознайомитися з історичними відомостями про пристрої для обчислень, які було винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням та навчитися розрізняти обчислювальні пристрої і машини.
V. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель презентує у електронному вигляді новий матеріал «Як винайшли комп’ютер.ppt»
Сучасний світ вже не можливо уявити без високих технологій. Вони оточують нас всюди, і ми сприймаємо їх як данність, пам’ятаючи лише одне: досить натиснути кнопку або зробити легкий жест, і улюблений девайс буде активовано. Дуже рідко ми замислюємось про те, що за цими електронними пристроями строїть напружена робота, пошуки і роздуми, помилки і несподівані перемоги людини.
Однією з таких людей був Конрад Цузе, німецький інженер. Ще в 30-х роках він почав працювати над обчислювальною машиною. Цузе створив в 1941 р. перший реально діючий програмований комп’ютер, який називається Z-3. Ця машина володіла всіма властивостями сучасного комп’ютера.
Наступним кроком у розвитку комп’ютерів було створення у США в 1943 р. Говардом Ейкеном комп’ютера Марк І. Він дозволяв проводити обчислення в сотні разів швидше, ніж вручну. Марк І мав надзвичайні розміри і містив 750 тис. деталей. Ця машина здатна була перемножити два 32-цифрових числа за 4 секунди.
Але ці комп’ютери мали ще багато недоліків: займали багато місця, мали мало пам’яті, для їх перепрограмування потрібно було багато часу. Розроблялося ще багато комп’ютерів.
Ми маємо пишатися тим, що саме в Україні, у Києві, була створена одна із перших у Європі електронно-обчислювальна машина (ЕОМ). Ця подія відбулася у 1951 р. Машина займала приміщення, площа якого дорівнювала площі двох класних кімнат, і вміла швидко та точно розв’язувати складні математичні задачі. Створили цю ЕОМ вчені та інженери на чолі з Сергієм Олексійовичем Лебедєвим.
В Україні в 50-60 роках минулого століття створили ще кілька потужних комп’ютерів. Найбільш відомою стала ЕОМ «МІР» (машина для інженерних розрахунків), яку створили у 1965 році група інженерів та конструкторів під керівництвом Віктора Михайловича Глушкова. Цю ЕОМ вважають одним з попередників сучасних персональних комп’ютерів.
До речі перший масовий персональний комп’ютер з'явився на світ 1981 р., і називався він IBM PC. Цей ПК був розроблений приблизно за рік 12-ма співробітниками компанії IBM. Не дивлячись на високу на той час ціну, комп’ютер став надзвичайно популярним.
З того часу багато чого змінилося. Ми досягли безлічі відкриттів, і ще багато відкриттів чекають нас попереду. В даний час ми дійшли до того, що введення інформації відбувається з голосу. Ми досягли спілкування з машиною на людській мові. Ведемо активну роботу над роботом. Основна ідея – що в майбутньому керування комп’ютером буде здійснюватися думкою.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в зошитах з друкованою основою.
(Сергій Олексійович Лебедєв – створив першу в Європі ЕОМ у 1951 р.,
Віктор Михайлович Глушков – створив ЕОМ «МІР» в 1965 р.)
VII. Фізкультхвилинка
Діти, скажіть, ви знаєте такого персонажа – Буратіно? Я пропоную вам уявити, що у вас такі ж довгі носики, і спробувати носиком написати слово, яке я покажу. (ЕОМ, ПК)
А тепер встаньте і спробуйте написати ці ж слова ногою, спочатку однією, а потім іншою.
Зараз потягніться до сонечка. І сядьте за комп’ютери.
VIII. Робота за комп’ютером.
IX. Підведення підсумків уроку.
Завершення гри «Пазли»
X. Повідомлення домашнього завдання.
Прочитати в підручнику: ст. 81-82, виконати письмово в зошиті з друкованою основою: ст. 39 впр.4, намалювати комп’ютер майбутнього.
VIII. Робота за комп’ютером. Розвиток логічного мислення.