2 кл_Коротка історія створення комп'ютера

Про матеріал
Ознайомлення учнів із історичними відомостями про пристрої для обчислень, які було винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням. Навчити розрізняти обчислювальні пристрої і машини. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати спостережливість, уважність, наполегливість, інтерес до предмету.
Перегляд файлу

Урок №19

Дата: 16.02.2016 р.

Клас: 2-Б

Тема: Коротка історія створення комп’ютера

Мета: ознайомити учнів із історичними відомостями про пристрої для обчислень, які було винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням. Навчити розрізняти обчислювальні пристрої і машини. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати спостережливість, уважність, наполегливість,  інтерес до предмету.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютери, програма «Скарбниця знань», браузер, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання. Організація роботи учнів.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Пазли»

Дати відповіді на запитання, вибрати зображення-відповідь.

  1. Як первісні люди рахували?
  2. Як первісні люди зберігали інформацію?
  3. Які ви знаєте перші пристрої для обрахунків?
  4. Пригадайте перші обчислювальні машини.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми з вами живемо у країні, де розробили першу машину, яка вміла логічно мислити. Саме в Києві був створений перший в Європі комп’ютер, який умів швидше за всіх рахувати!

А чи завжди існували комп’ютери? Якими були перші комп’ютери? Про це ми дізнаємося на сьогоднішньому  уроці.  А також пригадаємо, які є сучасні комп’ютери.

ІV. Повідомлення теми, мети уроку.

Тема нашого уроку: «Коротка історія створення комп’ютера». Мета сьогоднішнього уроку: ознайомитися з історичними відомостями про пристрої для обчислень, які було винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням та навчитися розрізняти обчислювальні пристрої і машини.

V.  Вивчення нового матеріалу.

Вчитель презентує у електронному вигляді новий матеріал «Як винайшли комп’ютер.ppt»

Сучасний світ вже не можливо уявити без високих технологій. Вони оточують нас всюди, і ми сприймаємо їх як данність, пам’ятаючи лише одне: досить натиснути кнопку або зробити легкий жест, і улюблений девайс буде активовано. Дуже рідко ми замислюємось про те, що за цими електронними пристроями строїть напружена робота, пошуки і роздуми, помилки і несподівані перемоги людини.

Однією з таких людей був Конрад Цузе, німецький інженер. Ще в 30-х роках він почав працювати над обчислювальною машиною. Цузе створив в 1941 р. перший реально діючий програмований комп’ютер, який називається Z-3. Ця машина володіла всіма властивостями сучасного комп’ютера.

Наступним кроком у розвитку комп’ютерів було створення у США в 1943 р. Говардом Ейкеном комп’ютера Марк І. Він дозволяв проводити обчислення в сотні разів швидше, ніж вручну. Марк І мав надзвичайні розміри і містив 750 тис. деталей. Ця машина здатна була перемножити два 32-цифрових числа за 4 секунди.

Але ці комп’ютери мали ще багато недоліків: займали багато місця, мали мало пам’яті, для їх перепрограмування потрібно було багато часу.  Розроблялося ще багато комп’ютерів.

Ми маємо пишатися тим, що саме в Україні, у Києві, була створена одна із перших у Європі електронно-обчислювальна машина (ЕОМ). Ця подія відбулася у 1951 р. Машина займала приміщення, площа якого дорівнювала площі двох класних кімнат, і вміла швидко та точно розв’язувати складні математичні задачі. Створили цю ЕОМ вчені та інженери на чолі з Сергієм Олексійовичем Лебедєвим.

В Україні в 50-60 роках минулого століття створили ще кілька потужних комп’ютерів. Найбільш відомою стала ЕОМ «МІР» (машина для інженерних розрахунків), яку створили у 1965 році група інженерів та конструкторів під керівництвом Віктора Михайловича Глушкова. Цю ЕОМ вважають одним з попередників сучасних персональних комп’ютерів.

До речі перший масовий персональний комп’ютер з'явився на світ 1981 р., і називався він IBM PC. Цей ПК був розроблений приблизно за рік 12-ма співробітниками компанії IBM. Не дивлячись на високу на той час ціну, комп’ютер став надзвичайно популярним.

З того часу багато чого змінилося. Ми досягли безлічі відкриттів, і ще багато відкриттів чекають нас попереду. В даний час ми дійшли до того, що введення інформації відбувається з голосу. Ми досягли спілкування з машиною на людській мові. Ведемо активну роботу над роботом. Основна ідея – що в майбутньому керування комп’ютером буде здійснюватися думкою.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота в зошитах з друкованою основою.

  1. ст.32 №1 (завершити) – підписати назву останнього пристрою для обчислення (ЕОМ);
  2. ст. 32 №2 – записати чим відомі в історії інформатики українські вчені.

(Сергій Олексійович Лебедєв – створив першу в Європі ЕОМ у 1951 р.,

Віктор Михайлович Глушков – створив ЕОМ «МІР» в 1965 р.)

  1. розгадати кросворд (презентація)

VII. Фізкультхвилинка

Діти, скажіть, ви знаєте такого персонажа – Буратіно? Я пропоную вам уявити, що у вас такі ж довгі носики, і спробувати носиком написати слово, яке я покажу. (ЕОМ, ПК)

А тепер встаньте і спробуйте написати ці ж слова ногою, спочатку однією, а потім іншою.

Зараз потягніться до сонечка. І сядьте за комп’ютери.

VIII. Робота за комп’ютером.

  1. Повторення правил поведінки за комп’ютером.
  2. Виконання вправи «Історія розвитку обчислювальної техніки» на сайті http://learningapps.org/1121875.
  3. Виконання вправи «Від абака до нетбука» на сайті http://learningapps.org/1171833.
  4. Виконання вправ для очей.

IX. Підведення підсумків уроку.

 Завершення гри «Пазли»

  1. Про які перші комп’ютери ви сьогодні дізналися?
  2. Які ви знаєте сучасні ПК?

X. Повідомлення домашнього завдання.

Прочитати в підручнику: ст. 81-82, виконати письмово в зошиті з друкованою основою: ст. 39 впр.4, намалювати комп’ютер майбутнього.

 

 

VIII. Робота за комп’ютером. Розвиток логічного мислення.

  1. Повторення правил поведінки за комп’ютером.
  2. Скарбниця знань 2 клас Демонстрація
  3. Скарбниця знань 2 клас Логіка Лічба 1.
  4. Виконання вправ для очей.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
6921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку