2 клас. А. М'ястківський "Мудра голка"

Про матеріал

Урок літературного читання 2 клас

Тема. До уміння потрібне терпіння. Андрій М'ястківський «Мудра голка».

Мета:

  • -вдосконалювати навички правильного, виразного читання та літературного аналізу твору; вміння працювати самостійно;
  • -формувати оцінні судження;
  • -розвивати читацькі навички;
  • -виховувати наполегливість у досягненні мети, старанність, працьовитість, повагу до результатів праці.

Обладнання: презентація, відео, підручник В. О. Науменко

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Летів горобчик, сів на стовпчик. Прибіг хлопчик, утік горобчик. Дзижчить над житом жвавий жук,бо жовтий він вдягнув кожух. ???

Номер слайду 2

Рі-рі-рі, рі-рі-рі!Кріт сидить в своїй норі. Ра-ра-ра, ра-ра-ра!Йде до школи дітвора. Рі-рі-рі, рі-рі-рі!Добре в школі дітворі.

Номер слайду 3

Володимир Сенцовський

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Андрій М’ястківський

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

• Сьогодні на уроці я вчився...• Найбільше мені сподобалося...• Я запам’ятав...• Хочу навчитися...• Урок завершую з... настроєм.

Перегляд файлу

Урок літературного читання 2 клас

Тема. До уміння потрібне терпіння. Андрій М’ястківський «Мудра голка» Мета: 

-         вдосконалювати навички правильного, виразного читання та літературного аналізу твору; вміння працювати самостійно; 

-         формувати оцінні судження;

-         розвивати читацькі навички;

-         виховувати наполегливість у досягненні мети, старанність, працьовитість, повагу до результатів праці.

Обладнання: презентація, відео, підручник В. О. Науменко  Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик»

Летів горобчик,  сів на стовпчик.  Прибіг хлопчик,  утік горобчик.

 

Дзижчить над житом жвавий жук,  бо жовтий він вдягнув кожух. 

2. Робота над чистомовкою           

Рі-рі-рі, рі-рі-рі!

Кріт сидить в своїй норі.

Ра-ра-ра, ра-ра-ра!

Йде до ш коли дітвора. Рі-рі-рі, рі-рі-рі!

Добре в ш колі дітворі.

3. Читайте, відповідайте: так чи не так?

Летить-летить їжак? (Не так!) Летить-летить літак? (Так!) Летить-летить шпак? ...

Летить-летить мак? ...

Летить-летить ґава? ...

Летить-летить кава? ...

Летить-летить лисиця? ...

Летить-летить синиця? ...

4. Опитування

– Які цікаві відомості ви знаєте про письменника Володимира Сенцовського?

 

 (Володимир Іванович Сенцовський (Ященко) (22 липня 1952, с. Носелівка Борзнянського району Чернігівської області) – український письменник, журналіст. Член Національної спілки письменників і Національної спілки журналістів України.

Викладав рідне слово в сільській школі, понад 30 років працював у журналістиці.

Вірші й оповідання почав друкувати ще студентом. Перша книжка Володимира Сенцовського побачила світ у видавництві «Веселка» 1983 року й називалася «Хлоп'ята з тополиної вулиці». Потім були «Оленка не хоче спати» (1988), «Дивеньранок» (1993), «Зелена неділя», «У затінку серця» та «Привези мені, тату, сонце» (1994), «Лицар і Попелюшка» (1996), «Любов моя футбол» (1996), «Забілина альтанка» (1997), «Борзенка» (1998), «Тихий берег, шум ласкавих хвиль» (2004), «Несуть лелеки у дзьобах веселку», «Дванадцять місяців» (2005), «…І мої у синій маєчці літа» (2007), «Повість про велике кохання, яку я ще напишу…» (2008), «Народження Ікара» (2009).

У творчості Володимира Сенцовського домінує дитяча тематика, він автор оповідань, казок, віршів.)

5. Гра «Дуель»

– Діти, вашим домашнім завданням було дібрати запитання за змістом оповідання «Бабусин онучок». Які запитання ви склали?

Клас розподіляється на дві групи. Одна група ставить запитання, інша – дає відповіді.

IIІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

– Сьогодні ми ознайомимося із творчістю ще одного відомого поета, прозаїка, перекладача Андрія М’ястківського.

IV. ВИВЧЕННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

 

–  Народився Андрій М’ястківський у селі Соколівці на Вінниччині. 

Його  твори почали друкувати ще до війни. Та в творчій біографії письменника була велика перерва, про яку сповістив не дзвінок, а бомби й гарматні постріли. 

Солдат М’ястківський пройшов війну в роті фронтової розвідки. За бойові заслуги він був нагороджений медаллю «За відвагу», ще й дослужився до найвищого солдатського звання – єфрейтор, чим дуже пишався. 

Андрій М’ястківський – це відомий автор блискучих новел, талановитих романів, чудових віршів. Писав для дітей і дорослих. Весь його творчий доробок утілився  у понад сорок книжок поезії та прози, численні тексти пісень і перекладів  (з білоруської, молдовської, румунської та інших мов). Був цікавим співрозмовником , неперевершеним оповідачем. Весь його творчій доробок – це понад 40 книжок поезії, прози, численні тексти пісень. 

Помер у віці 79 років, 17 листопада 2003 року

 

 

2. Опрацювання оповідання А. М'ястківського «Мудра голка» (с. 125-126)

1) Гра «Передбачення».

     Прочитайте заголовок. Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні?

(Вправа «Мікрофон». Учні висловлюють свої припущення.)

           

     Де ви зустрічалися раніше зі словом «голка»? Адже це не зовсім безпечна річ, нею можна боляче вколотися. (Голка їжачка, голка шприца для щеплень, голка ялинки, сосни, голка, якою шиють, вишивають.)  2) Гра «Бджілки».

Самостійне напівголосне читання оповідання учнями.

     Чи справдилися наші припущення?

3) Словникова робота.

Гаптувати – вишивати шовковими, вкритими тонким шаром золота або срібла нитками різного ґатунку.

Відео «100 років моди – 7 образів України»

 

4) Читання слів «луною» за вчителем, «хвилею» в групах.

Вузли          

 

           крамниця

рушничок   

 

         мерщій

повернувшись  

 

         розплутала

чорнобривці 

 

         кольнула

 

3. Фізкультхвилинка

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 

1.   Гра «Торнадо».

Починати читати повільно, поступово збільшуючи швидкість читання.

2.   Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

   Про що це оповідання?

   Оберіть найточнішу відповідь серед запропонованих:

а) про те, як Марійка вколола собі пальчик;

б) про те, як Марійка вчилася вишивати;

в) про те, як мама вишивала рушничок.

   Чому в Марійки спочатку нічого не виходило?

   Що, на вашу думку, можна порадити дівчинці?

   Прочитайте слова, у яких зосереджено основну думку твору.

   Пригадайте казки, у яких є такі слова: мудра, мудрий. 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення» • Найбільше мені сподобалося...

  Я запам’ятав...  

  Хочу навчитися...

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 125-126

Підготуватися до читання за особами, переказувати.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мілус Ірина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
10 липня 2018
Переглядів
4753
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку