2 клас. Літературне читання. Володимир Сенцовський «Бабусин онучок»

Про матеріал

Урок літературного читання 2 клас

Тема. Скринька цікавих і повчальних історій. Портрет у художньому творі. Володимир Сенцовський «Бабусин онучок»

Мета:

  • -вдосконалювати техніку виразного читання;
  • -формувати в учнів уміння інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору, знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, які найвиразніше характеризують дійових осіб, допомагають уявити їхній стан, знаходити портрет героя;
  • -розвивати творчу уяву, фантазію;
  • -виховувати шанобливе ставлення до людей похилого віку.

Обладнання: презентація, відео, підручник В. О. Науменко, робочий зошит «Робота над словниковими словами» М. С. Федіної

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Перегляд файлу

Урок літературного читання 2 клас

Тема. Скринька цікавих і повчальних історій. Портрет у художньому творі. Володимир Сенцовський «Бабусин онучок» Мета: 

-         вдосконалювати техніку виразного читання;  

-         формувати в учнів уміння інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору, знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, які найвиразніше характеризують дійових осіб, допомагають уявити їхній стан, знаходити портрет героя;  

-         розвивати творчу уяву, фантазію; 

-         виховувати шанобливе ставлення до людей похилого віку.

Обладнання: презентація, відео, підручник В. О. Науменко, робочий зошит «Робота над словниковими словами» М. С. Федіної 

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик»

Летів горобчик,  сів на стовпчик.  Прибіг хлопчик,  утік горобчик.

 

Дзижчить над житом жвавий жук,  бо жовтий він вдягнув кожух. 

2. Робота над чистомовкою

Ар-ар-ар – кипить наш самовар.

Ор-ор-ор – ось червоний помідор.

Ир-ир-ир – мій тато командир.

Ур-ур-ур – на дереві сидить снігур.

3. Читайте, відповідайте: так чи не так?

Летить-летить їжак? (Не так!) Летить-летить літак? (Так!) Летить-летить шпак? ...

Летить-летить мак? ...

Летить-летить ґава? ...

Летить-летить кава? ...

Летить-летить лисиця? ...

Летить-летить синиця? ...

2. Опитування

– Які цікаві відомості ви знаєте про письменницю Віру Артамонову?

(Народилася письменниця 31 серпня 1925 року м. Лебедині Сумської області в родині службовця. Під час Вітчизняної війни навчалася в медичному інституті та працювала в госпіталі. Віра Климівна – учасник Великої Вітчизняної війни, старший лейтенант медичної служби, нагороджена п'ятьма медалями.

Після війни Віра Артамонова працювала медсестрою, завідувала лікарською дільницею в селі Юрківка на Черкащині, була головним лікарем, завідувачкою міськвідділу охорони здоров'я.

Письменницьку діяльність розпочала в 1961 році, друкувалась у газетах та журналах. Творча біографія Віри Климівни увійшла в численні видання – енциклопедію жінок України, збірник дитячої літератури «Дивоцвіт». 

Основна тема творчості Віри Артамонової – материнство, доля дружини. Поетеса глибоко розкриває тему життя під час війни, професії лікаря. У віршах цієї тендітної та мужньої жінки звучить гімн природі, обережне ставлення до найвідвертіших почуттів людини.)

3. Робота в групах

Учні в групах розповідають складені продовження оповідання. Визначають краще оповідання. Презентують його всьому класу.

IIІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

– Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням українського письменника Володимира Сенцовського, який у своїх творах для маленьких читачів оспівує красу рідного краю, чистоту душ і теплоту сердець українців.

IV. ВИВЧЕННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Ознайомлення  з біографією письменника.

 

Володимир Іванович Сенцовський (Ященко) (22 липня 1952, с. Носелівка Борзнянського району Чернігівської області) – український письменник, журналіст. Член Національної спілки письменників і Національної спілки журналістів України.

Викладав рідне слово в сільській школі, понад 30 років працював у журналістиці.

Вірші й оповідання почав друкувати ще студентом. Перша книжка Володимира

Сенцовського побачила світ у видавництві «Веселка» 1983 року й називалася «Хлоп'ята з тополиної вулиці». Потім були «Оленка не хоче спати» (1988), «Дивеньранок» (1993), «Зелена неділя», «У затінку серця» та «Привези мені, тату, сонце» (1994), «Лицар і Попелюшка» (1996), «Любов моя футбол» (1996), «Забілина альтанка» (1997), «Борзенка» (1998), «Тихий берег, шум ласкавих хвиль» (2004), «Несуть лелеки у дзьобах веселку», «Дванадцять місяців» (2005), «…І мої у синій маєчці літа» (2007), «Повість про велике кохання, яку я ще напишу…» (2008), «Народження Ікара» (2009).

У творчості Володимира Сенцовського домінує дитяча тематика, він автор оповідань, казок, віршів.

           

2. Робота над заголовком

   Прочитайте заголовок (с. 121).

   Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні?

   Чи є у вас бабуся?

   Як часто ви з нею спілкуєтеся?

3. Виразне читання оповідання вчителем (с. 121-124)  

– Які почуття виникли у вас після прослуховування оповідання?

4. Словникова робота

1)  Довідкове бюро.

Ослінчик – переносна кімнатна лава для сидіння.

Сіни – нежила частина селянських хат і невеликих міських будинків, яка з’єднує жиле приміщення з ґанком, рундуком або ділить хату, будинок на дві половини.

Пелена – нижній край одягу (плаття, спідниці).

Рундук – те саме, що ґанок.

Хвацький – завзятий, запальний.

2)  Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем.

Ступає                           соковиті щедрому гойднувся волосся                         подвір’я стривожилася обмурзаний бешкетник                     клопочеться сусідського                    свариться

5. Фізкультхвилинка

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 

1. Читання оповідання учнями «ланцюжком»

– Назвіть головних героїв оповідання.

2. Гра «Земля небо»

За командою «земля» діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» – піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля»– учні очима знаходять, де вони закінчили читати.

3. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

   Як ви гадаєте, чому Андрійко запропонував бабусі вважати його внуком?

   Знайдіть у тексті опис бабусі.

   Чому автор порівнює її з маківкою?

   Розкажіть про Андрійка.

   Яким ви його уявляєте?

   Чи хотілося б вам дружити з цим хлопчиком?

   Яким зобразив хлопчика художник?

   Визначте основну думку оповідання.

   До яких учинків спонукає вас письменник?

4.Робота зі словниковим словом «бабуся». Розповідь учнів про свою бабусю

– Створіть усний портрет своєї бабусі.  

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення» • Найбільше мені сподобалося...

  Я запам’ятав...  

  Хочу навчитися...

  Урок завершую з... настроєм.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дібрати запитання за змістом оповідання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Летів горобчик, сів на стовпчик. Прибіг хлопчик, утік горобчик. Дзижчить над житом жвавий жук,бо жовтий він вдягнув кожух. ???

Номер слайду 2

Ар-ар-ар – кипить наш самовар. Ор-ор-ор – ось червоний помідор. Ир-ир-ир – мій тато командир. Ур-ур-ур – на дереві сидить снігур.

Номер слайду 3

Віра Артамонова

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Володимир Сенцовський

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

• Сьогодні на уроці я вчився...• Найбільше мені сподобалося...• Я запам’ятав...• Хочу навчитися...• Урок завершую з... настроєм.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Радул Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
10 липня 2018
Переглядів
4506
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку