Оглавление
Тема: Навколишній світ та інформація. Сприймання людиною інформації.
Тема: Сприймання людиною інформації.
Тема: Об’єкти навколишнього світу і їх властивості.
Тема: Види інформації за способом подання: текстова, графічна, звукова.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 15.09.2020
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання: Презентація, підручник ( «Я досліджую світ» М.Корнієнко частина 2 ).
Хід уроку
I. Організаційний момент. (1 хв)
Всі за парти ми сідаємо.
До роботи приступаємо.
Щоб помилок уникати,
Треба пильність розвивати.
II. Актуалізація опорних знань (3 хв)
Вправа «Деформований текст». Прочитай текст. (на слайді)
шеРані дилю ен лизна орп рикуелект. У хахта рілиго чкисві. разЗа у жнійко тіха є тильникисві, трилюс. У них ченавкру почкалам. мряваТе анм енрашнаст.
(Раніше люди не знали про електрику. У хатах горіли свічки . Зараз у кожній хаті світильники, люстри. У них вкручена лампочка. Темрява нам нестрашна.)
IV. Мотивація навчальної діяльності (1 хв)
Світ навколо нас дуже різноманітний і цікавий. Як ми можемо досліджувати світ навколо себе? (відповіді дітей)
V. Оголошення теми та мети уроку (1 хв)
VI. Вивчення нового матеріалу (18 хв)
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI
VIII. Формування вмінь та навичок (15 хв)
IX. Узагальнення знань учнів (4 хв)
Гра «так чи ні»
X. Підсумок уроку (1 хв)
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 22.09.2020
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання: Підручник ( «Я досліджую світ» М.Корнієнко частина 2 ).
Хід уроку
I. Організаційний момент. (1 хв)
Здрастуй, небо! (піднімають руки вгору.)
Здрастуй, Сонце! (Руками описують велике коло.)
Здрастуй, Земле! (Плавно опускають руки донизу.)
Здрастуй, наша велика родино! (Беруться за руки, піднімають їх угору.)
Ми - діти твої, Україно.
Ми - працьовиті й гарні діти.
Все ми можемо зробити!
(Сідають за парти.)
II. Актуалізація опорних знань (3 хв)
IV. Мотивація навчальної діяльності (1 хв)
- Як ви вважаєте, якою буде тема нашого уроку? Чому?
- Усе, що робить людина, так чи інакше пов'язано з отриманням і використанням інформації.
- Читаємо книжку, роздивляємося фотографію — ми запам'ятовуємо і накопичуємо інформацію.
- Чи хотіли б ви дізнатися, звідки можна отримати інформацію?
V. Оголошення теми та мети уроку (1 хв)
VI. Вивчення нового матеріалу (18 хв)
1. Інформаційне повідомлення.
- Людина від народження оточена інформацією, яку вона отримує з навколишнього середовища. Але в первісному світі інформації було небагато, а з розвитком суспільства й ставало дедалі більше.
- Сучасна людина отримує велику кількість інформації: спілкування з людьми і тваринами, читання книг, газет, журналів, перегляд телепередач, прослуховування радіо, відвідування музеїв, театрів, концертів. Таку кількість інформації важко зберігати, опрацьовувати, передавати. І людина винаходить нові технічні засоби, які їй допомагають здійснювати ці процеси. Було винайдено книгодрукування, пошту, радіо, телевізор, комп'ютер, мобільний телефон.
- Поява комп'ютерів - машин для опрацювання інформації - дала людству нові можливості. Комп'ютери швидко увійшли в усі сфери нашого життя, і в другій половині XX століття сформувалася наука про загальні властивості й закономірності інформації, про методи й пошуку, передачі, зберігання, обробки й використання в різни галузях діяльності людини.
2. «Мозковий штурм».
- Оберіть основне слово для предмета інформатика: а) комп'ютер;
б) інформація; в) безпека.
- Поясніть свій вибір.
3. Робота за підручником (с. 6-7).
Словникова робота
Учні зачитують значення слова інформація.
Інформація — це відомості, знання про навколишній світ.
Інформація передається за допомогою повідомлень.
Повідомлення— це звуки, жести, умовні сигнали тощо...
Літературна хвилинка
Висновок. Ми пам'ятаємо запахи знайомих предметів, смак улюбленої страви, на дотик ми взнаємо деякі речі. Те, що ми пам'ятаємо, зберігається в пам'яті, — це наші знання, а, отже, — інформація.
Тому до форм існування інформації можна додати такі:зорова, слухова, смакова, нюхова, дотикова.
4. Вправа «Я — вдома».
- Чи можна отримати інформацію, не виходячи з дому? Наведіть приклади. (Наприклад: подивитися у вікно; прочитати книгу; переглянути телепередачу; зателефонувати однокласнику, мамі, бабусі; послухати радіопередачу, переглянути відеоролик на комп'ютері тощо.)
Висновок. Якщо людина отримала повідомлення, яке містить нові для неї відомості, то говорять, що вона отримала інформацію. Інформацію можна отримати, не виходячи з дому.
Фізкультхвилинка
Вправа для постави «Покажи долоньки».
Підводячись на носки, відвести плечі назад і повернути долоні вперед. Набути в. п., розслабляючи руки (4-6 разів). Тримати спину рівно і не випинати живіт.
VIII. Формування вмінь та навичок (10 хв)
1. Мовна вправа «Додай слово».
Інформацію із навколишнього світу людини отримує за допомогою органів чуття через п'ять каналів сприйняття інформації: зору, слуху, дотику, нюху, смаку.
Якщо ми отримуємо інформацію за допомогою зору, то це - ... (зорова) інформація.
Якщо за допомогою слуху - ... (слухова) інформація.
Якщо за допомогою шкіри - ... (дотикова) інформація.
Якщо за допомогою запаху... (нюхова) інформація.
Якщо за допомогою смакових рецепторів - ... (смакова) інформація.
2. Робота за підручником (с. 7). Обговорення у загальному колі.
Діти зачитують завдання та обговорюють свої висновки про способи сприйняття інформації.
3. Гра «Кошик думок».
Діти об'єднуються у 3 групи за кольорами табличок-долоньок: «Жовті», «Червоні», «Зелені». Кожній з команд видають маркер та аркуш паперу. Далі вчитель пропонує за 5 хв перелічити джерела, звідки вониможуть отримувати інформацію. Діти можуть називати доступні для них джерела: газети, журнали, книжки, батьки, старші сестрички та брати, родичі, сусіди, реклама, білборди, телевізор, Інтернет, довідники, казки, люди,вчителі, тварини, навколишній світ тощо.
Після презентації дитячих робіт клас робить висновок про те, чи можна довіряти всій отриманій інформації.
- Чому? Кому можна довіряти, а кому ні?
- Як перевірити, правду говорять чи ні?
Висновок. Джерело інформації — об'єкт, що надає інформацію. Джерела інформації можуть бути друковані (книжка, карти), електронні (інтернет-сторінки, блоги, форум) або особові (інші особи, від яких ми можемо про щось дізнатися). До кожного джерела слід ставитися критично, досліджуючи його вірогідність.
IX. Узагальнення знань учнів (9хв)
1. Робота в групах. Вправа-гра «Вірогідність інформації».
Учні об'єднуються у чотири групи. Кожна група отримує допоміжний матеріал — рисунок «Biрогідність інформації». На аркуші намальовані символи осіб і медіа: газета, книжка, телевізор, комп'ютер, радіо, вчитель, батьки, друзі. Залишено місце для того, аби діти могли домалювати зірочки.
Визначте, які джерела вам видаються вірогідними, а які — ні (це означає, кому можна вірити одразу, а яку інформацію треба перевіряти).
Пропоную під малюнками, які символізують зображення батьків, друзів, учителя, комп'ютера, радіо, газети, телевізора, книжки, намалювати одну, дві або три зірочки — від найменш до найбільш вірогідних. Порівняйте аркуші всіх груп. Визначте разом, яке джерело інформації найвірогідніше.
Висновок. Щоб перевірити правдивість інформації, необхідно порівняти її з інформацією з іншого джерела.
2.Робота в зошиті з друкованою основою.
- з’єднайте стрілочками об’єкти, їх ознаки, та органи за допомогою яких вони сприймаються.
X. Підсумок уроку (1 хв)
Фронтальне опитування.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 29.09.2020
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання: Презентація, підручник ( «Я досліджую світ» М.Корнієнко частина 2 ).
Хід уроку
I. Організаційний момент. (1 хв)
Сьогодні нас вітає країна
Інформатика!
Ігри, вправи та завдання -
Все для вас!
Побажаю вам кмітливості.
За роботу, в добрий час!
II. Актуалізація опорних знань (3 хв)
Розгадування кросворда(на слайді)
- Кожен предмет або явище можна назвати одним словом, що ви зможете прочитати у виділених клітинках кросворда
1. Опади, що випадають з хмар у вигляді крапель. (Дощ.)
2. Ростуть після дощу. (Гриби.)
3. Лялька, друг Мальвіни. (П'єро.)
4. 45 хвилин у школі. (Урок.)
5. Учнівський стіл. (Парта.)
IV. Мотивація навчальної діяльності (1 хв)
V. Оголошення теми та мети уроку (1 хв)
VI. Вивчення нового матеріалу (18 хв)
1. Словникова робота.
Учні читають у підручнику (с. 9) значення слова «об'єкт».
2. Робота за підручником (с. 9).
Читання з коментуванням
Учні читають та коментують текст про види об'єктів - природні та штучні.
Робота з малюнком
- Розгляньте малюнок. Які об’єкти природні, а які — штучні?
- Які об’єкти є істотами, предметами, явищами природи?
Наприклад :
Істоти: хлопчики, дівчатка, водій, комбайнер.
Предмети: комбайн, літак, легковик, бензовоз, автобус, будівля, годинник.
Явища природи: дощ, веселка.
3. Технологія «Навчаючи — вчуся»
Підготовлені учні ознайомлюють зі своєю інформацією однокласників і отримують інформацію
- Розширимо свої знання про об'єкти, що вас оточують, та їхні властивості.
Учень 1: Ми живемо в оточенні величезної кількості різноманітних об'єктів. Будь-яка інформація, яку ми отримуємо, пов’язана з певними об'єктами. Об’єктами є не лише предмети чи явища матеріального світу, але й поняття, які створюють і використовують люди під час спілкування. Наприклад, «освіта», «держава» тощо. Кожний об’єкт має свою назву: «сир», «годинник», «ручка», «альбом ».
Крім назви кожний об'єкт має низку властивостей (параметрів), значення яких повністю описує об’єкт.
Учень 2: Об’єкти різняться між собою за певними властивостями. Властивості об'єкта: форма (кругла, трикутна, квадратна тощо), розмір, колір (червоний, зелений, жовтий тощо), вага, смак (солодкий, кислі, гіркі), запах тощо. Кожна властивість може набувати певних значень. Властивості об'єкта можуть змінюватись, тобто змінювати свою форму, розмір тощо.
Учень 3: У класній кімнаті, у якій ви навчаєтесь, об’єктами є парти, стільці, дошка, крейда, вікна, шафа. Та й сама кімната теж є об’єктом. У квартирі, у якій ви живете, об'єктами є кожна з кімнат, кухня, ліжка, столи, крісла, комп'ютер, телевізор, квіти на підвіконні, улюблена кішка.
Учень 4: В автобусі, яким ви їдете на тренування, об’єктами є сам автобус, кожен пасажир у ньому, водій, крісла, двигун, процес руху автобуса. Об’єктами є також Сонце, річка Дніпро, лелека, соняшник на городі, велосипед, підручник з математики, клавіатура, комп'ютерна гра, блискавка, уроки.
Учень 5: Для вивчення об'єктів, їхніх відмінностей від інших об'єктів або схожості з ними, для швидкого пошуку потрібних об'єктів зручно розподіляти їх на групи. Одні й ті самі об'єкти можна розподіляти на різні групи, залежно від того, за значеннями якої властивості проводиться класифікація.
4. Робота в пapaх
- Згрупуйте слова за їхніми властивостями та зазначте об’єкт.
Червоний, зелений, синій, жовтий, білий - ... (колір).
Солодкий, гіркий, кислий, солоний — ... (смак).
Квадратний, круглий, продовгуватий, трикутний — ... (форма).
Глиняна, пластмасова, пластикова, паперова, скляна — ... (матеріал).
5. Робота за підручником
Метод «спрямоване читання»
Учні читають текст про властивості об’єктів, обговорюють прочитане, даючи відповіді на поставлені питання.
Робота за малюнком
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI
VIII. Формування вмінь та навичок (15 хв)
Розгляньте таблицю. Опишіть за зразком будь-який об’єкт.
Висновок:
Учі утворюють кало. Ведучий, передаючи м’яч (або іграшку) учневі, який стоїть поряд, називає об’єкт. Гравець, одержавши м’яч, називає три властивості об'єкта і передає м'яч наступному гравцеві до поки м’яч не повернеться до ведучого.
І група. Наведіть приклади зміни значень властивостей об'єкта в результаті дії самого об'єкта.
ІІ група. Наведіть приклади заміни значень властивостей об'єкта в результаті дій над об'єктом.
Пояснення:
Дії можуть виконувати власне об’єкти або їх виконують над об’єктами. Наприклад, об’єкт «учень» може виконувати такі дії: читати, грати у футбол, розв’язувати задачу. У свою чергу, над цим об’єктом можна виконувати певні дії: вимірювати зріст, проводити виховну бесіду тощо.
Вправа на увагу
Розгляньте малюнок. За якими властивостями хлопчик і дівчинка зібрали листя для своїх букетів? (Хлопчик за кольором, дівчинка за формою.)
Вправа «Знайди зайве»
Знайдіть у кожній групі «зайвий» об'єкт. Поясніть свій вибір.
Тепер ти вмієш визначати властивості різних об’єктів. А чи зможеш ти визначити об’єкт за описаними властивостями?
IX. Узагальнення знань учнів (4 хв)
Практична робота.
Завдання: порівняти об'єкти за їхніми властивостями.
Прочитайте у підручнику (с. 11) порядок виконання практичної роботи, виконайте завдання, зробіть висновок.
X. Підсумок уроку (1 хв)
Фронтальне опитування.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 06.10.2020
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання: Презентація, Картки, підручник ( «Я досліджую світ» М.Корнієнко частина 2 ).
Хід уроку
I. Організаційний момент. (1 хв)
Зараз, любі друзі, з вами
Поспішаємо в ту країну,
Вирушаємо в далеку путь.
що всі інформатикою зовуть.
II. Актуалізація опорних знань (3 хв)
Робота з «картками-блискавками»
Учитель протягом 3 секунд демонструє картку зі словом, після чого прибирає її. Учні повинні назвати слово. Після того як усі слова будуть названі, визначити, яке з них «зайве». Слова для карток: повідомлення, монітор, новина, інформація, відомості.
- За допомогою чого отримували інформацію? (За допомогою зору.)
IV. Мотивація навчальної діяльності (1 хв)
- У вигляді чого було подане повідомлення? (у вигляді тексту.)
Як іще можна передати інформацію?
V. Оголошення теми та мети уроку (1 хв)
- Сьогодні ви дізнаєтеся, якi є способи подання інформації.
VI. Вивчення нового матеріалу (18 хв)
1. Інформаційне повідомлення
У широкому розумінні інформація — це відображення реального матеріального світу у вигляді знаків та сигналів.
Інформація передається за допомогою повідомлень. Повідомлення можуть передаватись від людини до людини, від людини до пристрою та навпаки, а також між пристроями. Між людьми повідомлення передаються в усній чи письмовій формі, а між пристроями за допомогою сигналів.
Розглянемо способи представлення інформації за допомогою прикладів.
• Від людини до людини.
Уявіть, ви спілкуєтесь між собою у класі, або вчитель викладає вам новий матеріал, чи ви запитуєте у вчителя домашнє завдання. Яким способом ви передаєте інформацію або її передають вам? (Способом від людини до людини.)
• Від людини до пристрою.
Вам потрібно роздрукувати інформацію на принтері. Для цього необхідно дати принтеру відну команду Файл /Печать, щоб він вивів необхідну вам інформацію на друк. Тобто, ви передаєте іформацію принтеру, використовуючи... (спосіб від людини до пристрою).
• від пристрою до людини.
Коли принтер роздрукував потрібну ним інформацію на папері, вона передається способом (від пристрою до людини).
. Від пристрою до пристрою.
Як приклад можна навести процеси, що відбуваються між пристроями. Ви подаєте запит у мережу Інтернет. Для того щоб запит був надісланий туди, комп’ютер звертається до спеціального пристрою - модему, через який зв'язується з мережею, тобто інформація і передаеться…(від одного пристрою до іншого).
2. Робота за підручником (с. 12).
Вправа «Диктор»
Підготовлений учень чітко читає повідомлення про способи передачі інформації про життя давніх людей.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI
VIII. Формування вмінь та навичок (15 хв)
1. Гра «Розшифруй повідомлення».
- Поясніть, у який спосіб передається повідомлення.
• Про що говорять тварини?
• Що повідомляє нам кожен сигнал світлофора?
2. Робота з прислів’ями.
Поясніть прислів’я. Поміркуйте чи справді це так.
3. Вправа «Міркуємо!».
Учні по черзі висловлюють свої міркування.
IX. Узагальнення знань учнів (4 хв)
Практична робота.
X. Підсумок уроку (1 хв)
Фронтальне опитування.
- Які способи подання інформації ти знаєш?
- Наведи приклади.
- Якими засобами можна скористатися для подання інформації у графічному вигляді ?
- А у текстовому?
- Який спосіб подання інформації поєднує різні способи?
1