ПІП автора |
Мішаткіна Ілона Миколаївна |
Заклад освіти |
Павлопільська ЗОШ І-ІІІ ст |
Тема квесту |
Органи чуття, якими людина отримує інформацію із навколишнього середовища |
Клас |
2 |
Предмет |
Інформатика Змістова лінія : Інформація. Дії з інформацією. |
Тип квесту |
Навчально-ігровий |
Мета квесту |
формувати ключові компетентності: вміння вчитися-описувати об’єкти реальної дійсності різноманітними засобами подання інформації; соціальну-заохочувати співробітництво дітей; швидко і якісно виконувати певні завдання з метою досягнення кінцевої цілі; розвивати логічне мислення працювати в команді; виховувати любов, повагу до себе, до своїх однокласників; виховувати бажання берегти навколишнє середовище. |
Організаційні моменти |
|
Терміни проведення |
60 хв. |
Необхідне обладнання /матеріали /ресурси |
Карта подорожі, фрукти, овочі, цукор, аркуші паперу, ватні диски. |
Необхідні Веб-ресурси |
Аудіозаписи |
Як надавати відповіді |
в усній формі |
Додаткові джерела |
І.В.Даніліна “Класні години 1-4 класи “ Харків Видавнича група “Основа” 2007 |
Основна частина-квесту
-Добрий день,шановні друзі!
Всі зібрались на урок?
То ж пора нам поспішати,
Кличе в подорож дзівонок.
-Любі, діти! Сьогодні ми вирушимо у подорож Океаном знань. Ми дізнаємося за допомогою яких органів чуття людина отримує інформацію із навколишнього світу. Поміркуйте, про що б ви хотіли дізнатися на нашому уроці? (Відповіді дітей).
Щоб мандрівка була цікавою, вам потрібно бути уважними, активними, серйозними, бо нам необхідно подолати труднощі, які будуть зустрічатися на нашому шляху.
-Ну, що? Ви готові вирушити у подорож? Але спочатку давайте оберемо вид транспорту, яким ми будемо подорожувати. Відгадайте загадки.
Є сідло, та не кінь,
З педалями, а не рояль,
Із дзвінком, а не звірі. (Велосипед)
У ній людей багато. (Автобус)
Лишає землю за собою,
Крила має,
Та ними не махає. (Літак)
У воді пливе, не тоне. (Корабель)
-Який вид транспорту обираємо? (Корабель)
-Відправляємось у плавання. Ось наш маршрут:
(Учні переходять на шкільне подвір’я по стрілочках).
Перша наша зупинка- острівець «Краса»
(На асфальті намальований ребус)
-Ой, що це ми знайшли?(Відповідь учнів)
Якщо заплющити очі, то людина порине в темряву, а якщо їх відкрити, то побачить усі барви чудового навколишнього світу.
Подивіться, будь ласка, навкруги себе. Що ви бачите? (Відповіді учнів)
Давайте трішки позмагаємось:
1.Хто перший дострибає до берізок!Опишіть їх.
2.Хто перший добіжить до ігрового майданчика!Що ви тут бачите?
-Отже, за допомогою якого органу людина бачить все навколо? (Відповіді дітей)
Вирушаємо далі, пристань «Пахощів» (По стрілочках учні переходять до квіткової клумби, і знаходять згорток із загадкою).
Сюди-туди зазирає.
На морозі замерзає,
Бо одежини не має (Ніс)
Через ніс людина не тільки дихає, а й розрізняє різні запахи. У результаті ми можемо розрізнити запах квітів, парфумів, солодких пиріжечків, моря.
Перед нами багато квітів давайте дізнаємось як вони пахнуть.
-Діти, то для чого нам потрібен орган нюху?(Відповіді дітей)
-Молодці!
Наступна зупинка риф «Звуки» (Діти переходять до музичного класу).
-Щоб сюди потрапити здогадайтесь про який орган чуттів ми будемо говорити далі! (На дверях завдання)
Самі мовчать, а нам допомагають почути тих, хто розмовляє й весело співає. (Вуха)
Вухами людина розрізняє різноманітні звуки. Відрізняє спів птаха від гудка тепловоза.
-Пропоную вам послухати різні звуки. (Учні сідають за пари, слухають аудіозаписи: цвірінчання птахів, звуки тварин, сміх дітей, шум морських хвиль)
-А тепер спробуйте відгадати,що ви чуєте.
Діти прослуховують аудіозаписи:
1.Спів соловейка
2.Шум дощу
3.Гавкіт собаки
4.Шелест вітру
5.Дзвінок на урок
6.Колискова пісня
-Молодці, все відгадали!
Направляємось у бухту «Відчуттів» (Діти переходять до класу де парти розставлені у 2 групи. Підходять до першої групи парт де лежать папірці і ватні диски).
На цій зупинці ми дізнаємось про наступний орган чуття. А щоб зрозуміти що це таке- продовжіть речення.
Є в людини і у звіра,захищає тіло…(Шкіра)
-Так, це дійсно шкіра, якщо ступити на гарячий пісок або зайти в холодну воду, наша шкіра відразу зреагує на це.
Шкіра є по всьому тілу, вона буває різного відтінку, виконує захисну функцію. Шкіра є і у тварин, але вона вкрита шерстю. У риб-покрита лускою, у птахів – пір’ям.
-А зараз я пропоную вам досліди:
1.Візьміть лист паперу і помахайте перед своїм обличчям, що відбулось? (Відчули вітерець)
2.Візьміть один одного за руки, що відчуваєте? (Тепло)
3.Доторкніться до ватних дисків, які вони? (М’які)
-Все вірно, чудові відповіді! Подорожуємо далі!
Остання зупинка порт «Смакота» (Діти переходять до наступної групи парт, де розкладені морква, дольки яблука, апельсина, шматочки цукру.)
-Як ви гадаєте, чому наша зупинка має саме таку назву?
За допомогою якого органу чуття ми розпізнаємо смаки? (Язик)
Язик сприймає смак їжі. Давайте разом перевіримо так це чи ні? (Школярі куштують фрукти,овочі,та цукор і визначають ії смак.)
-А щоб сталось, якби ми перестали відчувати смаки? (Відповіді учнів)
-Спасибі за гарну роботу!
-Ось ми і зійшли із корабля на берег!
Підсумок квесту.
1.Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
2.Які органи чуття має людина?
3.Що було найцікавішим для вас на нашому занятті?
-До наступної зустрічі!